تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815524936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل حزب الله لبنان: مقاومت تنها گزينه مبارزه با اشغالگران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دبيركل حزب الله لبنان: مقاومت تنها گزينه مبارزه با اشغالگران است
سياسي
بيروت - سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان، تاكيد كرد كه مقاومت تنها گزينه كارآمد براي مبارزه با اشغالگران است.

به گزارش ايرنا از بيروت ، سيد حسن نصرالله كه عصر دوشنبه در آيين گرامي داشت سالروز پيروزي مقاومت بر رژيم صهيونيستي سخن مي‌گفت افزود : براي برخورد با اشغالگران ، افراد روش‌هاي مختلفي را بر مي‌گزينند.

وي افزود : وقتي به يك كشور حمله و بخشي از خاك آن اشغال مي‌شود برخي بي طرف مي‌مانند بگونه‌اي كه گويي اين مساله به آنان مربوط نمي‌شود، زندگي عادي را ادامه مي‌دهند و توجهي ندارند كه كشورشان در اشغال است.

نصرالله افزود: عده‌اي مانند آنتوان لحد بااينكه بايدبه وطن خود وفادار باشند به مزدوراني براي دشمنان تبديل مي‌شوند ، براي عده‌اي نيز منافعشان در گروه اشغالگران ديده مي‌شود و آنان سكوت مي‌كنند ، گروهي ديگر از داخل با اشغالگران همكاري مي‌كنند و متاسفانه بيشتر آنان از فرهيختگان هستند.

به گفته نصرالله گروهي ديگر بااشغالگري مخالفت مي‌كنند اما حاضر نيستند با خون خود در اين راه بجنگند اما گروه نهايي مقاومان و مبارزاني هستند كه با وجود هر نوع دين و مذهب خود بر اساس اداي وظيفه ملي براي آزادي سرزمين خود جانفشاني و فداكاري مي‌كنند.

دبيركل حزب الله اظهار داشت : اين چند دستگي همواره در طول تاريخ وجود داشته اما راهي كه مقاومت در لبنان براي آزادي سرزمين لبنان از دست رژيم صهيونيستي انتخاب كرد و امام موسي صدر آن را به ما آموخت راه مقاومت و ايستادگي بود.

وي افزود: در اين راه ما از همان ابتداي اشغال كه سازمان ملل قطعنامه صادر كرد خواستار كمك ديگر كشورها واعراب شديم اما هيچ كدام از آنها كمكي نكردند و تنها ايران و سوريه از ما پشتيباني كردندكه ما از آنان متشكريم دبيركل حزب الله لبنان تاكيدكردنتايج مذاكرات با دشمن اسراييلي از مادريد تا لبنان هيچ دستاوردي براي ملتهاي ستم ديده از جمله لبنان و فلسطين نداشته و تنها به نفع اسراييل بوده است.

به گزارش ايرنا از بيروت ، سيد حسن نصرالله كه عصر دوشنبه در آيين گرامي داشت سالروز پيروزي مقاومت بر رژيم صهيونيستي سخن مي‌گفت افزود : اگر مي بينيم اسراييل از جنوب لبنان اخراج شد و يا از بخشهايي از سرزمين‌هاي فلسطيني ( غزه ) خارج شد نه به خاطر مذاكرات خفت بار بلكه به دليل مبارزه و مقاومت بوده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش به تحولات اخير لبنان اشاره كرد و گفت : برخي گروهها ما را به اين متهم مي‌كنند كه در تحولات اخير به دنبال انقلاب ، سلطه و بازگردان سوريه به لبنان بوديم .

دبيركل حزب الله اظهارداشت : اين در حالي است كه ما در نشست‌هاي دوحه ثابت كرديم اصلا به دنبال قدرت نبوديم و هرچند گروه مقابل پس از اين تحولات ، شرايط خاصي را مطرح كرد اما ما هيچ تغييري در قواعد و مسايل مورد نظر خود نداديم ، ما به دنبال جلوگيري از بروز فتنه‌هاي مذهبي ، طايفه‌اي و برخورد ارتش با مقاومت بوديم و منظور اصلي ما حفاظت از لبنان بود.

سيد حسن نصرالله اضافه كرد : ما خواستيم لبنان را از تابستان داغي كه مقام‌هاي آمريكايي آن را پيش بيني كرده بودند نجات دهيم اما گروه سياسي حاكم اتهامهاي واهي عليه ما مطرح كرد.

وي اضافه كرد : ما به دنبال مشاركت واقعي ملت لبنان در تصميم‌گيري ها و جلوگيري از تضييع حقوق ملت هستيم، دولتي مي‌خواهيم كه نمايندگان واقعي مردم در آن حضور داشته باشند و ائتلاف‌هاي حقيقي در صحنه‌هاي سياسي شكل گيرد نه اينكه مجري طرح‌هاي بيگانگان باشند.

دبيركل حزب الله اظهارداشت: چند روز پيش مقام‌هاي عربستان خواهان تغيير قوانين لبنان براي جلوگيري از تغيير هويت عربي لبنان شدند و من به عنوان عضوي از حزبي كه از آن به حزب ولايت فقيه نام مي‌برند مي‌گويم با اصلاح و تغيير قانون موافقم تا هيچ كسي از جمله آمريكا و كشورهاي غربي قادر به دخالت در لبنان نباشند.

وي گفت : ما در مذاكرات دوحه مستقل و صاحب تصميم بوديم و همه مي‌دانند از جانب دوستان ما هيچ موضوعي تحميل نشد.

دبيركل حزب الله گفت در خصوص تحولات اخير و دو تصميمي كه دولت آن را اتخاذ كرد و باعث تحولات جاري شد هرچند مي‌توانم آن را باز كرده و تشريح كنم اما اين موضوع را اكنون و با توجه به عيد ملت لبنان به مناسبت جشن مقاومت ، توافق دوحه و انتخاب رييس جمهوري به مصلحت نمي‌دانم و مي‌گذارم به زماني مناسب كه وجدانهاي عمومي بيدارتر باشند ، مهم درس عبرتي است كه بايد از اين حوادث گرفت.

نصرالله در همين ارتباط از تمامي كشورها و دوستان لبنان ، از كشورهاي عربي ، اتحاديه عرب ، قطر و امير آن و در راس آنها سوريه و جمهوري اسلامي ايران به خاطر تلاش و كمك به تحقق توافق لبناني‌ها تشكر و قدرداني كرد.

نصرالله درباره سلاح و اينكه در نشست دوحه مطرح شد از آن براي گرفتن امتيازهاي سياسي در داخل لبنان استفاده نشود گفت : همه بدانند كه ما سلاح را براي رويارويي با دشمن براي آزادي خاك و رهايي اسيران خود استفاده مي كنيم نه براي منافع سياسي .

وي افزود : آنچه كه گفته مي‌شود سلاح بايد در انحصار دولت باشد بايد به اين مفهوم باشد كه سلاح دولت نبايد براي تسويه حسابهاي داخلي و سياسي، جلو بردن طرح‌هاي بيگانگان و كاستن از توان لبنان در رويارويي با دشمن بكار رود.

دبيركل حزب الله اضافه كرد سلاح بايد در خدمت به هدف باشد و هدف نيز چيزي جز دفاع از ملت، دولت و تماميت ارضي نيست و سلاح مقاومت نيز در همين راستا است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن