تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 دی 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845587517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آن سوی بلوغ


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - رامتین شهبازی علیرضا داوود نژاد در این 15 سال گذشته تجربه​های مختلفی را در روایت و سبک فیلم تجربه کرد که اگرچه ناموفق بود، اما بیهوده نبود. این تجربه​های جسته و گریخته در نهایت به زبانی انجامید که به نظر می­رسد در فیلم مرهم به یک پختگی «خود ویژه» داوود نژاد رسیده است. فیلم مرهم تکلف در حرکات دوربین دارد، اما این تکلف خودش را در چشم تماشاگر فرو نمی​کند. آن چیزی که همخوانی و همسازی فرم و محتواست در فیلم داود نژاد رخ می​دهد. دوربین گیج داود نژاد تبدیل به سرگشتگی شخصیت​هایش می​شود که گویا هیچ جا و مکان مشخصی ندارند. فیلم از همان اوان کار موقعیت معلق آدم​هایش را به رخ می​کشد. میز صبحانه​ای که با دعوای نوه و مادربزرگ به عنوان نمایندگان دو نسل بر می­آشوبد. دعوا بر سر مسائل مالی است. حرکات گیج دوربین از همانجا آغاز می​شود. گویا درون این خانه زلزله می​آید. این حرکات دوربین نگاه داود نژاد را نیز به جامعه کنونی خود تثبیت می​کند، نگاهی نگران که نمی​تواند آرام و قرار داشته باشد. از خانواده نخست که جدا می​شویم به زندگی دوم می​رسیم. پدری که تا سرحد جنون عصبی است؛ زیرا دیگر قوانین زندگی سنتی در خانه​اش کارآیی ندارد. دخترش از این قوانین تخطی کرده​است. دوربین دوباره نمی​داند طرف چه کسی را بگیرد. مادر، پدر، یا مادر بزرگ. همه در تلاطم هستند. فصل​های فیلمنامه خوب طراحی شده اند. اگرچه همه در اوج اضطراب و تب آلودگی طراحی شده​اند، اما هر یک برای خود نقطه اوج و فرود دارند. پدر کمربند به دست دارد، اما داود نژاد نقطه جوش او را زمانی​ که به دخترش در حیاط حمله می​کند، بالاتر می​برد. این نگاه دائم تکرار می​شود. همین سبب می​شود که ریتم فیلم با یک حرکت گرافیکی همچنان به بازی خود با تماشاگر ادامه دهد. دوربین گیج دوباره سراغ زندگی دختر می​آید. او نمی​تواند یک جای مشخص زندگی کند و دائم با تعویض مکان موقعیت خود را تغییر می​دهد. از خانواده کنده​ است. ریشه​ها را ترک گفته، اما با آدم​های دیگر هم نمی­تواند کنار بیابد. اینجاست که داود نژاد شخصیت خود را تعمیم می​دهد. درد این دختر شخصی نیست، بلکه دردی مشترک را دنبال می​کند. در تمام این فصل​هاست که می​بینیم دوربین همچنان نمی​تواند لحظه​ای آرام بگیرد. دائم می​چرخد و سرگیجه​ای توامان را برای تماشاگرش هدیه می​آورد. در ادامه داستان هم دختر که نمی​تواند به خانه، به ریشه خود رجوع کند، مادربزرگ به دنبالش می​آید. مادربزرگ آنقدر می​آید تا در نهایت دختر خسته از همه چیز و همه جا را به خود جلب می​کند. اینجاست که داودنژاد بدون شعار، نتیجه فیلم خود را به تصویر می​کشد. این دختر "فراری" به اصل خود باز می​گردد. هیچ کجا خبری نیست. هیچکس منتظر او نیست، جز یک نفر. مادربزرگش. او به ریشه​هایش رجوع می​کند و این حرکت دایره​ای شخصیتی را پدید می​آورد که بسیار درست مدار حرکتی خود را می​پیماید تا به تغییر برسد. حالا دختر دوره بلوغ را گذرانده​است. اما دوربین هنوز گیج است. این هم هشدار فیلمساز. ممکن است این موقعیت دوباره تکرار شود. دختر به آغوش مادربزرگ بازگشته​است، اما این امکان وجود دارد که داستان همچنان ادامه داشته باشد. 52




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 505]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن