تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815580467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«تارانتينو»: به‌ هيچ آهنگ‌سازي اعتماد ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: «تارانتينو»: به‌ هيچ آهنگ‌سازي اعتماد ندارم
جام جم آنلاين: «كوئنتين تارانتينو» ، كارگردان سرشناس هاليوود روز گذشته كلاس پيشرفته‌ آموزش فيلم‌سازي در جشنواره‌ كن را برگزار كرد. وي درباره موسيقي در فيلم‌هايش اظهار كرد: من معمولا از موسيقي اصلي استفاده نمي‌كنم، چون به هيچ آهنگ‌سازي اعتماد ندارم. موسيقي بسيار مهم است. من به هيچ‌كس مسئوليت ساخت موسيقي براي فيلم‌هايم را نمي‌دهم.


به گزارش ايسنا ، «كوئنتين تارانتينو» كه امسال عهده‌دار برگزاري كلاس پيشرفته‌ آموزش فيلم‌سازي در شصت‌ويكمين جشنواره‌ كن بود ، ديروز با حضور بيش از هزار نفر، به ‌مدت 90 دقيقه تجربيات خود از فيلم‌سازي را در اختيار حاضرين گذاشت.

«تارانتينو» در ابتداي مراسم درباره‌ كارگرداناني كه بيشترين تاثير را بر او گذاشته‌اند، گفت: «كارگردانان زيادي واقعا الهام‌بخش من بوده‌اند و در جواني به من كمك كردند تا اصول زيبا‌شناسي خودم را داشته باشم. برايان دي‌پالما، سرجيو لئون، هاوارد هاوكس از جمله آنها هستند. البته من ارادت خاصي به مارتين اسكورسيزي دارم و كارهايم را بيشتر مديون او مي‌دانم.»

برنده‌ نخل طلاي كن در سال 1994 درباره‌ حضور در كلاس‌هاي بازيگري و تغيير مسير ناگهاني‌اش به‌سمت فيلم‌سازي گفت: «من شخصا به تمام آنهايي كه مي‌خواهند وارد عرصه‌ كارگرداني و فيلمنامه‌نويسي شوند، پيشنهاد مي‌كنم كه ابتدا وارد كلاس‌هاي بازيگري شوند. اين بايد اولين گام آنها باشد. بايد در صحنه‌هاي زيادي بازي كنند تا با استعدادشان آشنا شوند.»

وي افزود: «من هرآنچه كه از فيلمنامه‌نويسي آموخته‌ام را مديون بازيگري مي‌دانم. اين كلاس‌ها بودند كه چگونه كار كردن با دوربين را به من آموختند.»

«تارانتينو» كه در جواني به عنوان فروشنده در يك فروشگاه محصولات ويديويي كار مي‌كرد، اين دوره را بسيار تاثير‌گذار دانست و گفت: «من به تمامي آثار بزرگ سينما و كارگردانان بزرگ دسترسي داشتم و دوره‌هاي مختلف كارگردانان بزرگ را مي‌ديدم.»

در بخش ديگري از اين كلاس فيلم‌سازي پيشرفته، وي به نگارش فيلم‌نامه براي آثار سينمايي اشاره كرد و گفت: «وقتي به‌طور جدي نگارش فيلم‌نامه را آغاز كردم، هنوز در مدرسه بازيگري بودم. اگرچه به سناريو فيلم‌ها دسترسي نداشتم، اما حافظه‌ي بسيار قوي داشتم و ديالوگ‌ها را به ياد مي‌آوردم و صحنه‌هاي فيلم‌ها را به‌ خاطر داشتم. بنابراين همه‌ آنها را به روي كاغذ مي‌آوردم. هرچه بيشتر اين كار را انجام مي‌دادم، بيشتر صحنه‌هاي بازي را مي‌نوشتم.»

«تارانتينو» در ادامه درباره موسيقي در فيلم‌هايش اظهار كرد: «من معمولا از موسيقي اصلي استفاده نمي‌كنم، چون به هيچ آهنگ‌سازي اعتماد ندارم. موسيقي بسيار مهم است. من به هيچ‌كس مسووليت ساخت موسيقي براي فيلم‌هايم را نمي‌دهم. من يكي از بهترين مجموعه‌هاي صفحه موسيقي متن را دارم و به‌ همين دليل خودم آن را طراحي مي‌كنم. من با بهترين آهنگ‌سازان جهان كار مي‌كنم، اما به آنها مسووليتي نمي‌دهم.»

كارگردان 45 ساله آمريكايي در اين كلاس آموزش فيلم‌سازي افزود: «اين‌كه سعي كنيد تا فيلم بلندتان را خودتان بدون سرمايه بسازيد، بهترين كلاس فيلم‌سازي است كه مي‌توانيد برويد.»

«تارانتينو» فيلم‌هايش را به دو دسته تقسيم كرد و گفت: «دسته اول فيلم‌هاي فرا واقع‌گرايانه هستند كه «پالپ فيكشن» و

«سگ‌هاي انباري» به آن تعلق دارند. دسته‌ دوم فيلم‌هايي مانند «ضدمرگ» و «بيل رابكش» هستند كه به فنون رزمي پرداخته‌اند.»

برنده جايزه اسكار بهترين فيلم‌نامه در پايان اظهار كرد، عده بسياري از كارگردانان به وي گفته‌اند كه صحنه‌ آغازين فيلم

«سگ‌هاي انباري»، يك سكانس 10 دقيقه‌اي كه هشت مرد سياه‌پوش به دور يك ميز در حال خوردن صبحانه هستند، موجب شده است تا ساخت صحنه‌هايي از يك رستوران براي‌شان بسيار سخت شود.

از جمله كارگرداناني كه طي سال‌هاي گذشته كلاس فيلم‌سازي پيشرفته در جشنواره كن داشته‌اند، مي‌توان از «مارتين اسكورسيزي» ، «سيدني پولاك»، «ناني مورتي» و «وونگ كار واي» نام برد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن