تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816525481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دايره جنايي پليس آگاهي ناجا در گفتگو با ايسكانيوز: بيش از 40 درصد قتل ها با استفاده از چاقو انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس دايره جنايي پليس آگاهي ناجا در گفتگو با ايسكانيوز: بيش از 40 درصد قتل ها با استفاده از چاقو انجام مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رييس دايره جنايي پليس آگاهي نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه استفاده از چاقو نقش زيادي در قتل ها دارد، از مجلس شوراي اسلامي خواست با تصويب طرح ممنوعيت حمل چاقو به عنوان يك سلاح سرد زمينه كاهش جرايم جنايي را توسط اين آلت مهيا سازد.

"سرهنگ مصطفي رجبي"رييس دايره جنايي پليس آگاهي ناجا در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار انتظامي گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با اعلام اين مطلب افزود: حمل چاقوي نامتعارف توسط افراد، زمينه ارتكاب به جرايم خشونت بار را افزايش مي دهد به طوري كه در سال گذشته بيش از 40 درصد قتل ها با استفاده از آلتي چون چاقو صورت گرفته است.
وي با اشاره به اينكه طرح ممنوعيت حمل چاقو از سوي پليس آگاهي با تعاملاتي كه با وزارت كشور به عنوان ضمانت اجرايي از ورود، توليد و توزيع و همچنين حمل چاقوها انجام شد كه طرح آن جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارسال شد و در حال حاضر در مجلس هشتم اميدواريم اين طرح تصويب و اجرايي شود.
سرهنگ رجبي با بيان اينكه درصد زيادي از قتل ها در سال گذشته حكايت از اين امر مي كند كه بدون برنامه ريزي قبلي است، خاطرنشان كرد: همراه داشتن سلاحي چون چاقو در شرايط نزاع و درگيري كه اغلب بين جوانان رخ مي دهد زمينه ارتكاب به قتل آنها را بيشتر كرده است.
رييس دايره جنايي پليس آگاهي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه 25 درصد جرايم به عنف با استفاده از چاقو ايجاد شده است، اظهار داشت: زورگيري، سرعت به عنف و تجاوز به عنف از مهمترين جرايم به عنف است كه اكثرا با استفاده از چاقو ايجاد مي شود.
سرهنگ رجبي تصريح كرد: وجود چاقو در بين اراذل و اوباش نوعي قدرت نمايي محسوب مي شود كه در طرح برخورد با آنها در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي اين آلت جزو مهمترين ابزاري بود كه به همراه آنها كشف شد.
رييس دايره جنايي پليس آگاهي ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ايسكانيوز مبني بر اينكه بسياري از دختران چاقو را وسيله اي جهت محافظت از خود به همراه دارند و آيا طرح ممنوعيت چاقو درخصوص اين قبيل افراد هم اجرا مي شود، اظهار داشت: داشتن صرف چاقو در زمان ايجاد امنيت نمي كند چرا كه به فرض اينكه در شرايط خاص بخواهند از آن استفاده كنند اولا طريقه استفاده را نمي دانند ثانيا آنقدر از لحاظ جسمي ضعيف هستند كه نمي توانند از آن استفاده كنند حتي ممكن است از اين موضوع بر عليه خودشان نيز استفاده شود.
وي افزود: بانوان بايد در جهت حفظ امنيت خود قبل از آنكه حادثه اي برايشان ايجاد شود، پيش بيني كنند مثلا در استفاده از خودروهاي شخصي كمال احتياط را داشته باشند و حتما از وسايط نقليه عمومي و تاكسي استفاده كنند.
سرهنگ رجبي در ادامه خاطرنشان كرد: پوشش براي زنان حريم ايمني ايجاد مي كند كه در بستر آن نه تنها از تجاوزهايي كه ممكن است از ناحيه مجرمان صورت گيرد و ايمن باشند بلكه خود در آن احساس آرامش و امنيت مي كنند.
رييس دايره جنايي پليس آگاهي ناجا با اعلام اين مطلب به اين موضوع اشاره داد كه زنان با حفظ پوشش و احتياط، شرايط امنيت خود را مهيا مي سازند و دليلي ندارد با داشتن سلاحي چون چاقو كه كاملا خطر ساز است، احساس امنيت كنند.
خبرنگار ايسكانيوز مي افزايد: طرح ممنوعيت حمل چاقو كه بيش از اين در مجلس عنوان شد يكي از طرح هايي است كه با مخالفت ها و موافقاتي رو به روست اما به نظر مي رسد با توجه به آمار بالاي قتل توسط چاقو در نزاع ها و درگيري ها، يك امر ضروري است.
اما يك مساله در اينجا مطرح است و آن توليد و توزيع انواع چاقوي غير متعارف است كه خود زمينه استفاده از آن را به خصوص در ميان جوانان مهيا ساخته است.
در مصاحبه هاي بعدي به ديدگاه ها و نظرات مراجع قضايي و نمايندگان مجلس در خصوص اين طرح خواهيم پرداخت./05 /187/110
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 933]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن