تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نفت بشكه اي 130 دلار؛ تمام


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نفت بشكه اي 130 دلار؛ تمام


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نگراني هاي گوناگون در بازار نفت خام، قيمت اين ماده را تا مرز بشكه اي 130 دلار افزايش داد.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، بهاي نفت خام سبك شيرين پايه بورس نيويورك در طول معاملات روز گذشته تا بشكه اي 129 دلار و 60 سنت بالا رفت.
قيمت نفت خام شبك شيرين پايه بورس نيويورك در پايان معاملات ديروز به بشكه اي 129 دلار و هفت سنت رسيد كه دو دلار و دو سنت بيش از روز دوشنبه بود.
هر بشكه نفت برنت درياي شمال در بازار بورس لندن نيز روز گذشته در مقايسه با روز دوشنبه دو دلار و 78 سنت افزايش يافت و بشكه اي 127 دلار و 84 سنت معامله شد.
بهاي هر بشكه نفت برنت درياي شمال نيز در طول معاملات اين روز تا 128 دلار و هفت سنت افزايش يافت كه در تاريخ معاملات بازار بورس لندن بي سابقه بود.
به گزارش ايسكانيوز ا، مهم ترين عامل افزاينده قيمت نفت نبود توازن ميان عرضه و تقاضا است.
در حالي كه ميزان تقاضاي جهاني نفت روز به روز در حال افزايش است، توليد نفت به ويژه در كشورهاي غير عضو سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) به موازات آن افزايش نمي يابد.
بازار، اميد بسياري داشت كه توليد نفت روسيه بتواند پاسخگوي تقاضاي جهاني نفت به ويژه افزايش تقاضاي ناشي از رشد مصرف در چين باشد، اما توليد نفت روسيه از ابتداي سال جاري ميلادي دچار ركود شده و حتي چندي پيش يكي از مديران شركت نفتي روسي «لوك اويل» از احتمال كاهش توليد داخلي نفت روسيه خبر داد.
توقف توليد يكي از پالايشگاه هاي آمريكا به دليل تعميرات و نيز اختلال در سيستم حمل و نقل دريايي نفت در فرانسه به دليل اعتصاب كاركنان اين بخش در اعتراض به افزايش قيمت گازوييل، ديگر عوامل نگراني زا در بازار نفت هستند.
از سوي ديگر، اوپك بر خلاف درخواست كشورهاي مصرف كننده مبني بر افزايش توليد خود از اين كار سر باز مي زند و افزايش قيمت ها را به فعاليت سفته بازان در بازار، ناكافي بودن ظرفيت توليد پالايشگاه هاي آمريكا و تنش هاي ژئوپوليتيك در برخي از كشورهاي توليد كننده نسبت مي دهد./د/207/110
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 450]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن