تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805807156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان -1 هيچ كس درباره حق هسته‌اي ايران ترديدي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان -1 هيچ كس درباره حق هسته‌اي ايران ترديدي ندارد
خبرگزاري فارس: رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان، حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حقي بلامنازع خواند و گفت: هيچ كس در مورد اين حق ترديدي ندارد.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «پتر رام زاوئر» رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان عصر امروز سه‌شنبه در كنفرانسي مطبوعاتي در سفارت آلمان در تهران درباره هدف از سفر سه روزه‌اش به ايران، گفت: تصويري كه در حال حاضر از ايران وجود دارد، اين است كه ايران در جهت تسليحات هسته‌اي گام برمي‌دارد و من مي‌دانم كه تصوير ديگري وجود دارد و براي ما مهم بود كه به يك تصوير ديگر برسيم.
وي در اين سفر با متكي، بروجردي رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس، مهدي صفري معاون اروپاي وزارت خارجه، نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني ايران، سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق و معاون وزير اقتصاد و دارايي ديدار و گفتگو كرده است.
زاوئر ايران را داراي نقش مهم منطقه‌اي خواند و آن را ماحصل وضعيت ژئوپولتيكي و جغرافيايي ايران عنوان كرد و گفت: به اعتقاد ما ايران داراي اهميت ويژه‌اي در رابطه با تحولات منطقه‌اي و خاورميانه است، بخصوص در رابطه با گفتگوهاي در حال انجام درباره لبنان در دوحه.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان كه برگزاري مراسم60 سال اشغال سرزمين‌هاي مردم فلسطين را «استقلال اسرائيل» برمي‌شمرد، افزود: در تمام گفتگوها عنوان كردم كه ايران چه اهميت ويژه‌اي در امنيت اسرائيل بازي مي‌كند.
وي بدون اين كه به تهديدات نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران اشاره كند و يا نسبت آنها ابراز نگراني كند، ادامه داد: در گفتگو با آقاي متكي از وي خواستم كه از هر آن چه مي‌تواند تهديد اسرائيل را به دنبال داشته باشد، خودداري شود، بخصوص حمايت از حزب الله و حماس.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان افزود: همچنين خواستم نسبت به عناصري كه ثبات و صلح را به منطقه بياورد اهتمام ورزيده شود.
زاوئر در ادامه نقش ايران در افغانستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اهميت افغانستان به اين خاطر است كه از يك طرف ايران و از طرف ديگر غرب (آمريكا و اروپا) اهداف و دشمن مشتركي در اين زمينه دارند.
وي مبارزه با طالبان، القاعده و تروريسم و ايجاد شرايط پايدار در افغانستان با كمك به آموزش پليس اين كشور، تلاش در راه كاهش كاشت مواد مخدر را هدف مشترك برشمرد و افزود: افزايش كاشت مواد مخدر نه تنها خطري براي غرب بلكه براي ايران نيز خطري بالقوه است.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان نقش محوري ايران در ايجاد ثبات در منطقه خليج فارس بخصوص در رابطه با عراق را مورد اشاره قرار داد و افزود: لازم نيست كه توضيح بدهم كه ايران چه نقش محوري را ايفا مي‌كند.
وي همچنين از مسئله هسته‌اي به عنوان يك مسئله كليدي براي رسيدن به راه‌حل‌هاي مشكلاتي كه در حوزه‌هاي ديگر مثل اقتصاد وجود دارد، نام برد.
زاوئر با اشاره به گفتگوهاي دوم ماه مي بين وزراي خارجه 3+3 (1+5) در لندن، اظهار داشت: من خدمت آقاي متكي و ديگر مقامات ايراني عنوان كردم كه آقاي سولانا آماده است در يك گفتگو نتايج و پيشنهادات حاصله از اين گفتگو در لندن را خدمت مقامات ايراني عنوان كند و اجازه مي‌خواهد براي عنوان كردن اين مطالب به مقامات ايراني به تهران بيايد.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان با بيان اينكه در حال حاضر پنجره خوبي باز شده، گفت: زمان خوبي مهيا شده كه تحرك جديدي در اين روند ايجاد كنيم، از يك طرف با توجه به نتايج گفتگوهاي وزراي خارجه 3+3 و از طرف ديگر با توجه به بسته پيشنهادي ايران در رابطه با مسائل جهاني.
وي ادامه داد: در گفتگوها روشن شد كه بعضاً برداشت‌هاي متفاوتي وجود دارد كه تا چه حد ايران در راستاي برنامه هسته‌اي خود به مطالبي كه آژانس عنوان كرده پرداخته است يا خير.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حقي بلامنازع خواند و گفت: هيچ كس در مورد اين حق ترديدي ندارد.
زاوئر همچنين به تحريم‌ها عليه ايران اشاره كرد و افزود: تحريم‌هاي اقتصادي اعمال شده از يك طرف حساسيت‌هايي را در ايران ايجاد كرده و از طرف ديگر زيان‌هاي ناشي از اين تحريم‌ها، متوجه كشورهاي تحريم كننده نيز مي‌شود.
وي با اشاره به تجارب تاريخي تحريم‌ها، گفت: چنين تحريم‌هايي داراي اثر و عملكرد محدودي است و در موارد نادري اين تحريم‌ها توانسته‌اند كشوري را به كاري مجبور كنند.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان محدود بودن چنين تحريم‌ها را به اين خاطر دانست كه در روابط بازرگاني هنگامي كه طرفي اين روابط را ترك كند، بلافاصله كشورهاي ديگري وجود دارند كه جاي خالي را پر كنند.
زاوئر اظهار داشت: در گفتگوها از كشورهايي كه اين جاهاي خالي را پر مي‌كنند صحبت شد از جمله روسيه، چين، كره جنوبي، ايتاليا و ژاپن. من به جاي برلوسكني عنوان مي‌كنم كه جهت‌گيري را كه دولت قبلي اتخاذ كرده حتي الامكان تصحيح كند.
وي تحريم‌ها را در دو بخش قابل تقسيم دانست و افزود: بخش اول تحريم‌هايي كه از قطعنامه‌هاي صادره شوراي امنيت از سال 2004 تاكنون منتج مي‌شو‌ند و بخش دوم انتظار تحريم‌هايي است كه از آلمان مي‌شود كه ماوراء موارد قطعنامه است.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان ادامه داد: من به شركت‌هاي آلماني فعال در ايران توصيه مي‌كنم كه مورد به مورد اين موارد را بررسي كنند.
وي در ادامه سخنانش فعاليت‌هاي فرهنگي آلمان در ايران را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ايران نه فقط اقتصاد آلمان بلكه فرهنگ آلمان از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.
وي به نقض حقوق بشر در آلمان از جمله نژادپرستي افراطي، بحث حقوق زنان و استفاده ابزاري از آنها و ... اشاره‌اي نكرد اما به موضوع حقوق بشر اشاره و با بيان اينكه حكم اعدام مورد پذيرش ما نيست،گفت: به اعتقاد ما اجراي حكم اعدام يكي از موارد نقض حقوق بشر است.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان همچنين از اعدام‌هايي كه در آمريكا صورت مي‌گيرد حرفي به ميان نياورد.
وي بدون در نظر گرفتن قوانين جاري جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: در گفتگو با مقامات كليساي كاتوليك در ايران درباره آزادي اديان صحبت و از دستگيري سران بهايي انتقاد كرديم.
وي همچنين گفت: سؤالي كه از ما پرسيده شد درباره قربانيان ترور در ايران بود و اينكه ممكن است تروريست‌هاي منافقين و پژاك در آلمان حضور داشته باشند.
زاوئر خاطرنشان كرد: من قبل از سفر به آلمان اين فرصت را خواهم داشت كه با خانواده‌هاي قربانيان اين ترورها در ايران گفتگويي داشته باشم.
ادامه دارد...
انتهاي پيام/
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 436]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن