تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 12 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809152580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان -2 و پاياني حامل پيامي خاصي از سوي فردي از جمله خانم مركل نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان -2 و پاياني حامل پيامي خاصي از سوي فردي از جمله خانم مركل نيستم
خبرگزاري فارس: رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان با اعلام اينكه حامل پيامي خاصي از سوي فرد خاصي از جمله خانم مركل نيست گفت: يك پيام را از برلين به همراه آورده‌ام و آن اينكه سولانا ماحصل گفتگوهاي 1+5 در لندن را به ايران تقديم كند و اين سرآغازي براي گفتگوهاي جديد در جهت يافتن راهكارهاي نوين باشد.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «پتر رام زاوئر» رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان در ادامه نشست خبري در سفارت آلمان در تهران، به پرسش‌هاي مطرح شده پاسخ داد.
يكي از خبرنگاران با اشاره به هم سويي‌هاي حزب حاكم آلمان با سياست‌هاي آمريكا، نظر دولت ائتلافي آلمان را درباره برنامه هسته‌اي كشورمان پرسيد كه وي، گفت: در برلين همه در سياست خارجي هم داستان هستند و در موارد ديگر سياسي، اين هم داستاني موجود در سياست خارجي، وجود دارند.
وي افزود: ما در ائتلاف بزرگ به رعايت موارد 4 قطعنامه شوراي امنيت در مورد ايران پايبند و معتقد هستيم.
زاوئر همچنين در اظهارنظري مداخله جويانه بر تصويب هر چه سريع‌تر پروتكل الحاقي توسط مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان ادامه داد: ائتلاف بزرگ متشكل از دولت و احزاب بر اين اعتقادند كه بسته وزراي خارجه 1+5 به دولت ايران ارسال و علائم و نشانه‌هاي مربوطه از دولت ايران به طرف مقابل منعكس شود.
وي در پاسخ به پرسشي نيز اظهار داشت: فراتر از قطعنامه‌ها هيچ نوع تحريم دوجانبه‌اي در روابط ايران و آلمان وجود ندارد.
يكي از خبرنگاران از زاوئر پرسيد كه آيا شما حامل پيام خاصي براي مقامات ايراني بوديد؟ كه وي در پاسخ با بيان اينكه اين سفر اولين سفر من به ايران بود، خاطرنشان كرد: من به اكثر كشورهاي منطقه به جز سوريه و يمن سفر كرده‌ام و سفر و گفتگو كردن بهتر از تحريم كردن و ... است.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان همچنين تصريح كرد كه حامل پيامي خاصي از سوي فرد خاصي از جمله خانم مركل نيست و در عين حال گفت: يك پيام را از برلين به همراه آورده‌ام و آن اينكه سولانا ماحصل گفتگوهاي 1+5 در لندن را به ايران تقديم كند و اين سرآغازي براي گفتگوهاي جديد در جهت يافتن راهكارهاي نوين باشد.
همان خبرنگار پرسيد چرا آلمان به قطعنامه تحريم ايران راي مثبت داد و آيا شرايط آن فرا نرسيده كه آلمان از زير سايه آمريكا خارج شود؟ كه وي عضويت موقت كشورش در شوراي امنيت را علت رعايت مواد قطعنامه عنوان كرد.
وي ادامه داد: در رابطه با پرونده هسته‌اي ايران شوراي امنيت بر اين باور بود كه به آن شكل كه بايد و شايد از طرف ايران پاسخگويي انجام نگرفته و به اين خاطر قطعنامه اول تصويب شد و بعد از آن آبشاري از قطعنامه‌ها صادر شد، به دليل اينكه ايران به اين قطعنامه‌ها وقعي نگذاشت آنها مورد تصويب قرار گرفت.
يكي از خبرنگاران به رويكردهاي دوگانه حقوق بشر توسط اروپا اشاره كرد كه رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان در اين باره گفت: مخالفت ما با حكم اعدام عام و جهانشمول است و شامل تمام كشورهاي جهان مي‌شود.
وي افزود: تعجب مي‌كنم كه چرا شما مثال آمريكا را عنوان نكرديد چون هنوز در بعضي از ايالات آمريكا حكم اعدام اجرا مي‌شود و مخالفت ما با حكم اعدام، مربوط به يك كشور خاص نيست بلكه شامل تمامي گيتي مي‌شود.
يكي از خبرنگاران نيز از زاوئر پرسيد آيا انتظار داريد كه به خاطر اينكه دولت آلمان برداشت خاصي از مسائل حقوق بشر از جمله اعدام دارد دولت‌هاي ديگر مانند ايران به همان صورت فكر كنند و آيا انتظار داريد اين قضيه شرطي براي روابط دو كشور باشد؟ كه وي اظهار داشت: رابطه دوجانبه ايران و آلمان داراي تاريخچه كهني است و سال‌ها قبل از انقلاب اين رابطه وجود داشته و تجربه مثبتي در اين زمينه وجود دارد.
وي افزود: در گفتگوهايي كه انجام شد احساس كردم همه (آلمان و ايران) علاقمند به اين رابطه هستند و كمرنگ‌تر شدن اين روابط مورد انتقاد هر دو طرف قرار مي‌گيرد. ما هم به همان مقدار علاقمنديم اين روابط به سرعت به باروري كامل برسد و ثمر بدهد و روابط تاريخي دو كشور به اوج برسد.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان يادآور شد: از طرف ديگر آلمان يك پيام جهاني در مورد حكم اعدام دارد كه شامل كشور خاصي مثل ايران نمي‌شود و براي همه جهان، آمريكا، چين، جامعه بين‌الملل، كشورهاي اسلامي ديگر و تمام جهان است و فكر مي‌كنيم حكم اعدام نبايد باشد و اين پيامي است جهانشمول و ارتباطي به روابط دوجانبه آلمان با كشورها ندارد.
خبرنگاري جزييات بسته پيشنهادي 1+5 را مورد پرسش قرار داد، كه وي در اين باره گفت: اين بسته در چارچوب قطعنامه‌هاي سازمان ملل است و البته از يك بعد فراتر از آن حركت مي‌كند و پيشنهاد مشخص‌تري در اين قطعنامه عنوان شده كه معماري و تحولات سياسي و اقتصادي و فرهنگي ايران را به پيش ببرد و به شكلي بتواند درباره توسعه اقتصادي و فرهنگي ايران گام‌هاي بيشتر و فراتر از گذشته بردارد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در مورد بسته پيشنهادي 1+5 ، اظهار داشت: در اين بسته پيشنهادي اقداماتي جهت تعميق و توسعه روابط با جمهوري اسلامي پيشنهاد شده كه يكي از محورهاي اصلي آن همكاري بيشتر در زمينه تكنولوژي هسته‌اي است كه نقطه آغازين تمام اين بحران‌ها بوده است.
رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان ادامه داد: علاوه بر آن همكاري‌هاي اقتصادي همه جانبه، همكاري در زمينه محيط زيست، زيربنايي و آموزشي از ديگر مواردي است كه در اين بسته در نظر گرفته شده است.
زاوئر با بيان اينكه پيش شرط همه اين همكاري‌ها «تعليق غني سازي اورانيوم» است، گفت: اعلام نصب 6 هزار سانتريفيوژ جديد در نطنز باعث شد جو بين‌المللي خيلي زهرآگين شود و اميدوارم در ادامه راه، راهكارهاي مناسب پيدا شود كه از حالت موجود خارج شويم و ايران از كنش‌هايي كه مي‌تواند جو را زهرآلود كند، اجتناب ورزد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن