تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816355056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساكاشويلي:جنگ با روسيه نزديك است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ساكاشويلي:جنگ با روسيه نزديك است
جام جم آنلاين: ميخائيل ساكاشويلي" در مصاحبه اختصاصي با روزنامه فرانسوي "فيگارو" در توضيح ادعاي پيشين خود مبني بر "قريب‌الوقوع بودن جنگ گرجستان و روسيه" اعلام كرد: « در حال حاضر شرايط به گونه‌اي است كه جنگ با روسيه همچنان نزديك است و اوضاع كنوني با اوضاع 2 هفته پيش هيچ فرقي نكرده است. دو طرف چندي پيش بر سر منطقه آبخازي به درگيري نزديك شدند و تهديد هنوز كم نشده است.»


به گزارش فارس، رئيس‌جمهور گرجستان افزود: «ما به هيچ وجه به اين جنگ علاقه نداريم. اين روسيه است كه نمي‌خواهد سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در مرزهايش حضور داشته باشد چرا كه نزديك شدن ناتو به مرزهايش را تهديدي مستقيم و جدي براي امنيت خود مي‌داند. اين روسيه است كه موشك‌هايي در مرزهاي ما مستقر كرده است. ما اين اطلاعات را از تصاوير به دست‌آمده از سيستم‌هاي ماهواره‌اي خود كسب كرده‌ايم.»

ساكاشويلي درباره حمايت اروپا و آمريكا از كشورش گفت: «من از واكنش اتحاديه اروپا نسبت به اين قضيه متأسفم. اما اروپايي‌ها بالاخره مواضع محكمي را اتخاذ كردند. در گذشته يك نوع پاك‌سازي قومي و نژادي در آبخازي انجام مي‌شد. روسيه گذرنامه‌ها را بطور انبوه در آبخازي توزيع مي‌كرد به طوري كه بيش از 85 درصد جمعيت آبخازي داراي گذرنامه روسي بودند و هيچ كس چيزي نمي‌گفت.»

رئيس‌جمهور گرجستان همچنين درباره رابطه مستقيم با همتاي روسي خود اعلام كرد: «پس از انتخابات رياست جمهوري روسيه من بارها سعي كردم با "ميدويدف" تماس گرفته و با وي ارتباط برقرار كنم اما موفق نشدم.»

ساكاشويلي در پاسخ به اين پرسش خبرنگار فيگارو كه "چرا روس‌ها با سماجت و سرسختي موضوع گرجستان را پيگيري مي‌كنند ، گفت: « اگر دولت گرجستان سقوط كند ، روسيه تنها قطب قدرت آسياي مركزي خواهد شد. در اين باره بحث بر سر ارزش‌هايي است كه در دانشگاه‌هاي غربي به من و وزراي كشورم القا كرده‌اند.»
وي در پايان با بيان اينكه اروپا بايد نقشي فعال‌تر در آبخازي برعهده گيرد ، از نيروهاي اتحاديه اروپا خواست وظيفه مرزباني در آبخازي را بپذيرند.

روابط تيره ميان روسيه و گرجستان در ماه آوريل گذشته و پس از آنكه گرجستان روسيه را به انهدام يكي از هواپيماهاي بدون سرنشين اين كشور در منطقه آبخازيا متهم كرد آغاز شد و روز به روز در حال گسترش است.

اين در حالي است كه اين تنش‌ها در اواسط آوريل با اعلام حمايت روسيه از مناطق جدايي‌طلب آبخازي و اوستيا و همچنين افزايش نيروهاي حافظ صلح اين كشور در اين مناطق با هدف جلوگيري از حمله نيروهاي گرجستان به مواضع جدايي طلبان تشديد شد.

از سوي ديگر از زماني كه مسكو اعلام كرده روابط خود را با دو منطقه آبخازي و اوستياي جنوبي تقويت مي‌كند، روابط مسكو و تفليس به طور جدي تيره و تار شده است.

مقامات روسيه گرجستان را به تلاش براي تدارك عملياتي نظامي عليه منطقه آبخازي متهم كرده‌اند و مسكو همين مسئله را علت افزايش نيروها و تجهيزات نظامي خود در آبخازي و اوستياي جنوبي عنوان كرده است.

منطقه آبخازيا منطقه‌اي جدا شده از گرجستان و خواهان استقلال از اين كشور است و به همين سبب ، روسيه از اين منطقه حمايت مي‌كند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن