تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805438855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*ديدار رئيس مجلس خبرگان رهبري با علما و روحانيون* رئيس مجلس خبرگان رهبري: اگر در مورد تقويت و حفظ انقلاب اسلامي كوتاهي كنيم ممكن است با خشم الهي روبه‌رو شويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *ديدار رئيس مجلس خبرگان رهبري با علما و روحانيون* رئيس مجلس خبرگان رهبري: اگر در مورد تقويت و حفظ انقلاب اسلامي كوتاهي كنيم ممكن است با خشم الهي روبه‌رو شويم


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي

رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: فراهم شدن زمينه‌هايي براي ترويج وگسترش علوم ديني از مهمترين الطاف خداوند است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - آيت‌الله علي اكبر هاشمي رفسنجاني، در ديدار با علما و روحانيون استان خوزستان، با بيان اين مطلب توضيح داد: در دوره‌اي كه حدود 250 سال به طول انجاميد اداره حكومت اسلامي با معصومين بود. پس از آن نيزكساني به نيابت امام زمان(عج) ولايت امر را به عهده بگيرند.كسي كه مي‌خواهد به نيابت از امام زمان (عج) حكومت را برعهده مي‌گيرد، بايد داراي شرايط خاصي باشد. آن شرايط اختراع ما نيست و از متن روايات ولايت استفاده شده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به برخي شرايط فردي كه سمت رهبري را در جامعه اسلامي برعهده مي‌گيرد، اظهار داشت: بايد عالم و فقيه توانا بر اجتهاد كامل باشد، بايد عادل باشد كه انحرافاتي در آن ديده نشود، بايد متقي باشد كه بالاتر از عالم است و بالاتر از عدالت است، بايد آگاه به زمان باشد و زمان‌اش را بشناسد، بايد شجاع باشد كه با خاطر نگراني‌هاي غير ارادي از وظيفه‌اش كوتاهي نكند و بايد مدبر باشد كه امور امت را اداره كند.

وي عنوان كرد: اينجا نكته مهم اين است كه چنين افرادي مشخص نشدند و نام از آنها برده نشده است. تشخيص افراد به عهده خود ما گذاشته شده يعني مردم هستند كه بايد اينها را بشناسند و انتخاب كنند . انتخاب رهبر در جامعه ديني تجميع بين راي مردم، تعليمات الهي و مباني ديني است. اين موضوع تبديل به يك نظام شده است. اگر اين نظام درست اداره شود و درست خلق شود يكي از خواصش اين است كه مردم احساس مي‌كنند در سرنوشت خودشان شريك هستند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: هم اينك در خيلي كشورهاي دنيا دمكراسي و حكومت مردم وجود دارد اما شرايط ذكر شده در مديريت را ندارند. تفاوت ما با آنها در مديريت است. براي انتخاب رهبري در حكومت جمهوري اسلامي شرايط سختي قرار داده شده است.

وي تصريح كرد: البته شرط بقا نيز در اين شرايط ديده شده است. يعني اگر كسي با چنين شرايطي براي رهبري جامعه اسلامي انتخاب شد سپس معلوم شد كه ديگر شرايط را ندارد، ديگر شرعا نمي‌تواند تصرف كند و همين طور به صورت خودكار بايد ديگر از ولايتش استفاده نكند. اين تدبير واقعا تدبير كارگشايي بوده است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مدتي حوزه‌ها به صورت روايي بوده و بيشتر متن حديث را به صورت فتوا نقل و حفظ مي‌كردند. آنها كار بزرگي كردند كه اين متون را حفظ كردند و در اختيار ما قرار دادند.

وي با اشاره به نقش مهم روحانيت در حكومت اسلامي افزود: سلسله‌اي كه با نام روحانيت و در راهشان به عنوان نائبين امام زمان در تاريخ ديده شدند حافظ واقعي پيام آسماني ،قرآن هستند. براي شيعه مايه افتخار است كه چنين تنظيمي را در ساختار خودش كرده است البته اين ساختار سياسي نيز است. در زمان حاضر لطف الهي از آستين شخصيتي بزرگ مانند امام(ره) بيرون آمد كه انسان بي‌نظريي بود. ما شبيه امام را كمتر در تاريخ مي‌شناسيم. امام خميني(ره) در مجموعه انساني فيلسوف، عارف، فقيه، سياست مدار، مدير، مدبر و شخصيت نابغه بود. آثاري كه امام خميني(ره) بوجود آوردند طومار سلسله 2500 ساله شاهنشاهي را در ايران درهم پيچيد و بجاي آن حكومت اسلامي، مبتني بر مكتب اهل بيت را ايجاد كردند. انقلاب ما مثل روي كار آمدن هيچ يك از حكومت‌ها در جهان نيست. انقلاب ما، عظيم‌ترين انقلاب تاريخ است. در تاريخ انقلابي نداشتيم كه جامعه را تبديل به جامعه‌اي كند كه محوريتش دين اسلام و مكتب اهل بيت باشد. در اين نوع حكومت تمام مقررات بايد الزاما مطابق اسلام و مكتب اهل بيت باشد. اين موضوع واقعا بي‌سابقه است.

وي با تاكيد بر لزوم تقويت و حفظ انقلاب اسلامي ايران توسط علما و روحانيت عنوان كرد: واقعا حجت الهي بر ما تمام شده است اگر ما نتوانيم اين دستاورد بزرگ را خوب تقويت كنيم و به نسل‌هاي آينده واگذار كنيم خداوند در مورد ما خشم الهي را ممكن است شامل كند. اين حجتي كه در ايران به دست ما آمده و با اين اهميت در اين تاريخ مهم، در تاريخي كه ارتباطات تمام دنيا را به يكديگر متصل كرده است. اگر در اين خصوص كوتاهي كنيم بايد آماده پرسش الهي باشيم. و در صورت كوتاهي پاسخي در مقابل خداوند نخواهيم داشت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: روحانيت هم اينك واقعا مسئوليت بزرگي دارد. هم اينك ديده شده در اكثر شهرها كشور مساجدي وجود دارد كه در آنها روحاني نيست. آقاياني كه مسئول هستند، مي‌گويند حدود 30 هزار يا بيشتر مسجد در روستاها و شهرهاي كشور بدون پيش نماز در وجود دارد .

وي خاطر نشان كرد: در تاريخ شاهديم كه روحانيت اهل بيت و مذهب تشيع در اختلاف‌ها بين حكومت‌ها و مردم طرف مردم راگرفته اند. البته در موارد خاص وجود داشته‌اند علماي كه با حكومت‌ها همكاري مي‌كردند ولي همانها نيز از حضورشان در سيستم حكومتي به نفع مردم استفاده مي‌كردند. وقتي بر جامعه حكومت‌هاي مستبد حاكم بود تنها پناه مردم روحانيون بودند.

وي ادامه داد: اين ويژگي روحانيت بود كه توانست اين انقلاب عظيم را در ايران پيروز كند. ارزش روحانيت پس از انقلاب نيز محفوظ ماند. در همين حكومت، طلبه‌ها و روحانيت، اكثريت قاطعشان با مردم و در متن مردم هستند. اين موضوع يك اعتبار بالايي است براي اين جريان و خداوند به ما توفيق داده‌ كه جز اين سلسله جليله باشيم. انشا‌الله ارزش و وظيفه خودتان را به خوبي مي‌شناسيد و به خوبي عمل كنيم تا پيش خداوند شرمند نباشيم تا بتوانيم اين ميراث نيروهاي مبارزه و مجاهد را به نسل‌هاي بعد به خوبي منتقل كينم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن