تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803313565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برزيل اروپا با رونالدو مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برزيل اروپا با رونالدو مي‌آيد


فوتبال- مزدك ميرزايي:
او كنفرانس مطبوعاتي را متوقف كرد. از اتاق كنفرانس بيرون آمد و باعث تعجب و حيرت همه خبرنگاران شد.

پرتغال با يك تساوي برابر فنلاند جواز حضور در يورو 2008 را چند لحظه پيش قطعي كرده بود، اما اسكولاري از شدت انتقادها خسته شده بود و ديگر نمي‌توانست به آنها گوش كند.

پرتغال همچون دوره گذشته كه ميزبان بود، يكي از بخت‌داران قهرماني اروپاست، اما اين بخت به‌اندازه 4 سال پيش ارزيابي نمي‌شود. آنها اين‌بار از امتياز ميزباني بي‌بهره‌اند و از تجارب بازيكن بزرگي مثل لوئيس فيگو هم نمي‌توانند استفاده كنند.

اكنون مردم پرتغال اميدوارند رابطه اسكولاري با مطبوعات كمي بهبود يابد تا آنها دوباره به تيمشان اميدوار شوند. نايب قهرماني در يورو 2004 و درپي آن كسب رده چهارم در جام جهاني 2006 انتظارها را از تيم پرتغال بالاتر برد. پرتغالي‌ها راه رسيدن به سوئيس و اتريش را بسيار خوب شروع كردند، اما برخلاف انتظار آن طور كه پيش‌بيني مي‌شد ادامه ندادند. آنها در گروه A بعد از لهستان و بالاتر از صربستان، فنلاند، بلژيك، قزاقستان، ارمنستان و آذربايجان دوم شدند و به مرحله پاياني رسيدند.

درپي تساوي 1-1 برابر صربستان، اسكولاري كه به‌شدت از وقت‌كشي صرب‌ها به تنگ آمده بود، در حالتي كم‌نظير سعي كرد ايويتسا دراگوتينوويچ مدافع صربستان را بزند ، اگرچه موفق نشد، اما از سوي يوفا محروم شد و مجبور به عذرخواهي شد.

تيم اسكولاري در ماه‌هاي اخير اصلا خوب بازي نكرده است، اما او اميدوار است در يورو 2008 تيمش به روزهاي درخشانش برگردد. اسكولاري ازجمله مربياني است كه به تركيب ثابت تيمش پايبند است و فقط وقتي مجبور شود آن‌را تغيير مي‌دهد، ولي نخست بايد تيم ثابت مورد علاقه‌اش را پيدا كند.

آنچه كه قطعي به‌نظر مي‌رسد حضور ريكاردو در دروازه پرتغالي‌هاست. ريكاردو يكي از دروازه‌بان‌هاي پنالتي‌گير اروپا ست. وي در يورو 2004 و جام جهاني 2006 انگليسي‌ها را در ضربات پنالتي نقره‌داغ كرد. ريكاردو اكنون 32 ساله است و كماكان بهترين دروازه‌بان پرتغال به‌شمار مي‌رود ولي روي ارسال‌هاي دچار ضعف مي‌شود.

براي پست مدافع راست در سيستم 1-3-2-4 اسكولاري ميگل انتخاب شده قطعي است. اين مدافع نفوذي گرچه فصل خوبي را با والنسيا پشت‌سر نگذاشته، اما به‌مراتب بهتر از پائولو فريرا، بازيكن تيم چلسي است كه هميشه در حد متوسط ظاهر مي‌شود. در سمت چپ هم ماركوكانيرا هم‌باشگاهي ميگل شانس بيشتري دارد.

در پست مدافع مياني دست اسكولاري باز است. او ريكاردو كارواليو را در اختيار دارد كه از بهترين مدافعان مياني ليگ برتر انگلستان به‌شمار مي‌رود. جهت پست بازيكن كناري او، بعد از آسيب‌ديدگي شديد ژرژ آندراده كه 6 ماه پيش رخ داد، نگاه‌ها به فرناندو ميراست. اين اتفاق، يعني مصدوميت آندراده و جانشين شدن او به‌وسيله فرناندو ميرا، قبل از جام جهاني هم روي‌داده بود.

اسكولاري روي نيمكت ذخيره‌ها هم بازيكنان مستعدي دارد كه از آن جمله مي‌توان به ژوزه بوسينگلوا مدافع راست نفوذي پورتو اشاره كرد كه به‌تازگي به چلسي منتقل شده است. په‌په مدافع برزيلي‌الاصل رئال‌مادريد كه ارزش‌هايش را در فصل تازه پايان يافته اسپانيا نشان داد هم ديگر مدافعي است كه مي‌شود روي او حساب كرد. كنار گذاشته شدن مانيش از تيم ملي پرتغال بسيار عجيب بود، چون اسكولاري از موقعي كه مربي پرتغال شده بود تا به امروز همواره از وي بيشترين استفاده را مي‌كرد. در غياب او ژوائو موتينيو هافبك تازه اوج گرفته اسپورتينگ ليسبون مي‌تواند بهترين گزينه براي قرار گرفتن در پست هافبك دفاعي در كنار كاشينيتا باشد.

فوتبال پرتغال همچون هلند هيچگاه از حيث داشتن بال‌هاي باتكنيك و بازيساز كمبودي احساس نكرده است. در حال حاضر ريكاردو كورشما، سيمائو سابروسا و ناني مي‌توانند در اين پست بازي كنند، كه انتخاب دو بازيكن از بين آنها كار ساده‌اي نيست.

ريكاردو كورشما آنچنان در پورتو درخشيده كه هرگز نمي‌توان از كنار نام او و ضربات بيرون پاي جالبش بي‌تفاوت عبور كرد. سيمائو سابروسا و ناني هم فصل خوبي را سپري كرده‌اند و به‌نظر مي‌رسد، سيمائو از ديد اسكولاري بازيكن باتجربه‌تر و مؤثرتري باشد. ضمنا اسكولاري كماكان به‌دنبال اين است كه مناسب‌ترين مكان را براي بازي دكو پيدا كند، اما همه مي‌دانند كه دكو فصل اسفناكي را در بارسلونا پشت‌سر گذاشته است. كريستيانو رونالدو بازيكني است كه در تركيب پرتغال يار آزاد محسوب مي‌شود و مي‌تواند به همه جاي زمين سركشي كند. او تنها مهره بدون جانشين تيم پرتغال است.

براي پست مهاجم نوك هوگو آلميدا با نيروي جواني جلوتر از نونوگومژ باتجربه قرار مي‌گيرد. آلميدا كه تازه 24 ساله شده فصلي بسيار خود در تركيب وردربرمن پشت سر گذشت.
نونوگومژ كه در زمان حضور پدرو پائولتا هم مجبوربه نيمكت نشيني بود، اكنون بايد به خاطر هوگو آلميدا روي نيمكت ذخيره‌ها قرار گيرد. هلدر پوستيگا هم مانند چند سال گذشته يك مهره نيمكت‌نشين است كه احتمالاً در دقايق حساس پاياني بازي‌ها به ميدان مي‌آيد.

ستاره،رونالدو

كريستيانو رونالدو بهترين بازيكن حال حاضر جهان، فوق ستاره تيم ملي پرتغال است. وي در پنجم فوريه سال 1985 در منطقه فونچال شهر مديراي پرتغال به دنيا آمده است.
نام رونالدو كه در كشور پرتغال بيسار كمياب است، دليل علاقه پدر اين بازيكن به رونالدو ريگان بر او نهاده شده است. رونالدو در تابستان 2003 از اسپورتينگ ليسبون راهي منچستر يونايتد شد. بازيهايي كه الان رونالدو براي منچستر يونايتد انجام مي‌دهد با آنچه در دو سال اول حضورش در اولدترافورد انجام مي‌داد به‌هيچ‌وجه قابل مقايسه نيست. رونالدو به قدري در اين سال‌ها پيشرفت كرده كه از 22 سالگي بازوبند كاپيتاني پرتغال را به بازو بسته است. او تمام مشخصه‌هاي يك بازيكن كامل را دارد.

بسيار باتكنيك است و اين تكنيك را دراختيار تيمش قرار مي‌دهد. سانترهاي دقيقي انجام مي‌دهد. با هر دو پا به توپ ضربه مي‌زند. در زدن ضربات سر بسيار خوب عمل مي‌كند و تازگي‌ها شليك‌هاي محكم راه دور روي ضربات آزاد را به توانايي‌هايش افزوده است. اسكولاري اميدوار است رونالدو هماني باشد كه او را در طول فصل، در پيراهن منچستر يونايتد ديده‌ايم.

مربي، لوئيس فيليپه اسكولاري

متولد نهم نوامبر 1948 (59 ساله) است. او در دوران بازيگري بازيكن تيم‌هاي نه‌چندان سرشناس كاكمياس و جوونتود بود و در پايان دوران بازيگري‌اش به تيم CSA ملحق شد و از همان جا مربيگري را در سال 1982 شروع كرد.

جوونتود، پلوتاس و گرميو ديگر تيم هايي بودند كه وي در برزيل مربيگري كرد. اسكولاري به جز برزيل در كشورهاي عربي هم مربيگري كرد و حتي يك سال مربي تيم جوبيلو ايواتاي ژاپن بود. در پي نتايج ضعيف برزيل در سال 2001 مربي تيم ملي كشورش شد و اين تيم كه نه‌چندان پراميد نبود را قهرمان جهان كرد.

بعد از قهرماني در جام جهاني، همه چيز براي اسكولاري تغيير كرد. بسياري از تيم‌هاي ملي و باشگاهي به اين مربي پيشنهاد مربيگري دادند، اما او به‌دليل نزديكي فرهنگ و مشابهت زبان پرتغال را انتخاب كرد. اسكولاري در سال 1999 و 2002 به‌عنوان بهترين مربي آمريكاي جنوبي انتخاب شد. در حال حاضر پيشنهادهاي زيادي به دست او رسيده است ولي او همه چيز را به بعد از يورو 2008 موكول كرده است. فيل بزرگ را به‌عنوان يك تئوريسين كاردان مي‌دانند كه بازيخوان قابلي هم هست. با توجه به پيشينه قابل‌توجه او حداقل انتظار از اسكولاري، رساندن پرتغال به مرحله نيمه‌نهايي بازي‌ها خواهد بود.

تاريخ درج: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 11:40 تاريخ تاييد: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 15:17 تاريخ به روز رساني: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 14:31
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن