تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812888319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محققان ارتباط خانوادگي سرطان سينه و پروستات را كشف كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محققان ارتباط خانوادگي سرطان سينه و پروستات را كشف كردند
محققان استراليايي مي‌گويند در خانواده‌هايي كه ميزان ابتلا به سرطان سينه در زنان آنها بالاست مردان خانواده نيز با افزايش خطر ابتلا به سرطان پروستات روبرو هستند.

دانشمندان گفتند، يك ژن جهش يافته كه عامل ابتلا به سرطان سينه است مي تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان چهار افزايش دهد.

به گفته دانشمندان، اين اولين بار است كه در جهان چنين ارتباطي كشف مي شود.

بودجه اين تحقيق را بنياد ملي سرطان سينه استراليا تامين كرده است و محققان ‪ ,KConFab‬كنسرسيومي مركب از محققان استراليايي و نيوزيلندي براي تحقيق در زمينه سرطان سينه خانوادگي آن را انجام داده اند.

هيتر ترون مدير اين كنسرسيوم گفت ، اين كنسرسيوم مدت ‪ ۱۰‬سال خانواده‌هايي را كه چندين مورد سرطان سينه و تخمدان در آنها مشاهده شده بود بررسي كردند و متوجه شدند در برخي از اين خانواده‌ها سرطان پروستات نيز رايج است.

وي گفت، اين خانواده‌ها حاوي جهشي در ژن ‪ BRCA2‬بودند كه از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود.

وي افزود، اين موضوع محققان را بر آن داشت تا دريابند كه آيا سرطان پروستات اين مردان بر اثر اين نقص ژنتيكي است كه در خانواده‌هاي آنها وجود دارد يا خير.

محققان مشاهده كردند خطر ابتلا به سرطان پروستات در مرداني كه يك نقص ژنتيكي در ژن ‪ BRCA2‬داشتند تقريبا چهار برابر مردان عادي است.

سرطان‌هاي پروستات ناشي از نقص ژنتيكي ‪ BRCA2‬كه در اين مردان بروز مي‌كند تهاجمي تر نيز هست.

محققان ابراز اميدواري كردند اين كشف باعث شود همان گونه كه زنها معمولا براي پيشگيري از ابتلا به سرطان سينه و تخمدان وضعيت سلامتي خود را ارزيابي مي‌كنند، مردان نيز سلامت خود را مورد ارزيابي قرار دهند.

اين محققان مي‌گويند اگر مردي از خانواده‌اي باشد كه چند مورد سرطان سينه يا تخمدان در آن خانواده وجود داشته باشند يا مشخص شده باشد كه در آن خانواده يك جهش ژني ‪ BRCA2‬وجود دارد ، وي با افزايش خطر ابتلا به سرطان پروستات روبروست.

همچنين زناني كه از سرطان سينه جان سالم بدر برده‌اند و مي‌دانند كه داراي جهشي در ژن ‪ BRCA2‬هستند بايد بدانند براداران يا پسران آنها نيز مي توانند در معرض افزايش خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار داشته باشند.

سرطان پروستات شايع‌ترين سرطاني است كه مردان كشورهاي توسعه يافته را مبتلا مي‌كند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن