تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813036828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اعتراض به برنامه دولت ساركوزي هزاران دانش آموز فرانسوي به همراه والدين و معلمان تظاهرات كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در اعتراض به برنامه دولت ساركوزي هزاران دانش آموز فرانسوي به همراه والدين و معلمان تظاهرات كردند
سياسي. مبارزه سياسي
بيش از ‪ ۲۰‬هزار نفر فرانسوي شامل دانش آموزان و والدين و معلمان آنان روز يكشنبه در اعتراض به برنامه دولت فرانسه براي حذف هزاران فرصت شغلي آموزشي، در پاريس تظاهرات كردند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، تعداد تظاهركنندگان به نقل از منابع پليس ‪ ۲۰‬هزار نفر و به گفته اتحاديه‌ها ، ‪ ۳۵‬هزار نفر گزارش شده است.

تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي، اقدامات دولت نيكلا ساركوزي رييس جمهوري فرانسه در زمينه تعطيلي كارخانه‌ها و مدارس را احمقانه توصيف كردند.

اتحاديه‌ها با طرح دولت ساركوزي براي حذف ‪ ۲۲‬هزار و ‪ ۹۰۰‬شغل دولتي از جمله ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۲۰۰‬شغل در بخش آموزش كه قرار است در سپتامبر (شهريور) اجرا شود به شدت مخالفند.

اين برنامه كه بيشتر از طريق جايگزين نساختن افراد بازنشسته اجرا مي‌شود، شامل حذف ‪ ۳۵‬هزار شغل دولتي در سال آينده نيز مي‌شود.

اين تظاهرات سه روز پس از اعتصاب گسترده صدها هزار تن از معلمان و كارمندان دولت و پيش از برپايي اعتصاب بخش عمومي در روز پنجشنبه، برگزار شد.

ژاوير داركو ، وزير آموزش فرانسه ، بر تصميم دولت در خصوص كوچك كردن وزارت آموزش به موازات كاهش اخير تعداد دانش آموزان تاكيد كرده است.

وزارت آموزش فرانسه به عنوان بزرگترين وزارتخانه اين كشور ‪ ۱/۲‬ميليون نفر مستخدم دارد.

نظرسنجي‌هاي هفته‌هاي اخير حاكي از آن است كه محبوبيت ساركوزي يك سال پس از به قدرت رسيدن ، به پايين‌ترين حد براي يك رييس جمهوري فرانسه در مدت سه دهه اخير تنزل يافته است.

ساركوزي قول داده بود سطح زندگي مردم فرانسه را بهبود بخشد اما بعدا از وعده‌هاي خود عقب نشيني كرد و گفت كه دولت به دليل اوضاع وخيم اقتصادي نمي تواند كار زيادي براي مردم انجام دهد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن