تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814982827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انشارات خجسته وچاپ تقريرات فروزانفر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انشارات خجسته وچاپ تقريرات فروزانفر


چاپ‌اول- همشهري آنلاين:
انتشارات خجسته سه كتاب تازه منتشر كرده كه تقريرات استاد دكتر بديع الزمان فروزانفر درباره تاريخ ادبيات ايران از جمله آنهاست.

به گزارش همشهري آنلاين اين كتاب به كوشش دكتر محمد دبير سياقي تنظيم و به همراه كتاب داستاني ازمحمود گلابدره‌اي و كتابي درباره جامعه اطلاعاتي به بازار كتاب عرضه شده است.

تاريخ ادبيات حاصل سخنان دكتر بديع الزمان فروزانفر در درس «تاريخ ادبيات» سال دوم و سوم شعبه زبان وادبيات فارسي دانشكده ادبيان دانشگاه تهران است كه در سال هاي 1320 تا 1322 توسط دكتر محمد دبير سياقي،‌از شاگردان استاد فروزانفر ، تقرير شد.

به نوشته دكتر دبير سياقي اين تقريرات را وي در ساعاتي كه تدريس مي شد تند نويسي سپس با آنچه همكاس دانشمندش ، مرحوم گلشن ابراهيمي تند نويسي كرده بود، مقابله و شب هنگام پاك نويس مي كرد.

وي از پيشنهاد دكتر عنايت الله مجيدي براي انتشار اين دست نوشته ها خبر مي دهد كه بيش از 60 سال در دست دكتر دبير سياقي بوده است.

به گفته دكتر دبير سياقي مجلس درس دكتر دبير سياقي گرم و منظم بود و نگاهي به اين تقريرات نشان مي دهد كه چگونه منسجم و مستند و دور ا ز خشكي و يكنواختي و آكنده از نكات ظريف و دقيق است و همچون تقرير ديگر ايشان،‌ معاني و بيان، داراي امتياز و نوآوري است.

ويژگي ديگر اين تقريرات در آن است كه به گفته دكتر دبير سياقي كلاس درس وي در اين دو سال به دليل شوقي كه در دانشجويان وجود داشت ، به مصداق آن شعر كه «مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد» استاد بديع الزمان هر چه در چنته داشت را در اين كلاس ها بيان كرد.

اگرچه نام كتاب «تاريخ ادبيات ايران»است ،‌اما به دليل اشراف استاد فروزانفر به مباحث كلامي و فلسفه و تاريخ اسلام و ايران خواننده با بسياري از اين موضوعات هم آشنا مي‌شود.

كتاب «تقريرات استاد بديع الزمان فروزانفر»در460 صفحه و به قيمت 8 هزار تومان عرضه عمومي شده است.

سرنوشت بچه شمرون؛رماني تازه از گلابدره‌اي

كتاب ديگر انتشارات خجسته رماني تازه از محمود گلابدره‌اي، داستان نويس شناخته شده‌است كه با عنوان «سرنوشت بچه شمرون» به بازار كتاب عرضه شده است.

اين رمان زندگي پسر بچه اي را روايت مي كند كه پدرش يك سلماني دوره گرد است. پس از مرگ زودهنگام پدر، پسر تصميم مي گيرد كار او را ادامه دهد. ماجراهاي زندگي اين پسربچه و فراز و نشيبهايي كه بر سر راه زندگي او قرار مي گيرد داستاني است كه گلابدره اي در اين كتاب به روايت آن پرداخته است.

بسياري رمان‌ها و داستان‌هاي گلابدره ‌اي را نوشته‌هايي بين تاريخ شفاهي و روزشما مي دانندكه ضمن ارائه اطلاعات تاريخي و قرار دادن خواننده در فضا و جغرافياي داستان تجربيات و مشاهدات شخصي خود را هم در‌آن در هم مي آميزد و نتيجه داستاني مي شود خواندني و تا حدودي باور پذير و واقعي .
نشر خجسته پيشتر از اين نويسنده رمان «چلچله ها» و مجموعه داستان «حكومت نظامي» را منتشر كرده بود.

محمود گلابدره اي، متولد 1318 شميران است و از شاگردان جلال آل احمد. او كتابهايي چون داستان جولي، سگ كوره پز، اباذر تجار، پر كاه و باديه را قبل از انقلاب نوشته و بعد از انقلاب كتابهايي مثل اسماعيل- اسماعيل، صحراي سرد، پرستو، دال، ترس ، يك زن در دو دوره، لحظه هاي انقلاب، آقا جلال - منير – پرستو را نوشت.

كتابي تازه در حوزه ارتباطات

جامعه اطلاعاتي، شكاف ديجيتالي، چالش‌ها و فرصت‌ها در كشورهاي جهان سوم سومين كتاب انتشارات خجسته است كه از سوي اين انتشاراتي كهنه كار به بازار كتاب عرضه شده است.

اين كتاب در مجموعه كتاب هاي حوزه ارتباطات اين ناشر منتشر شده كه پيش از اين هم آثاري از چهر‌ه‌هاي شناخته شده اين حوزه را منتشر كرده بود.

نويسنده كتاب دكتر رحمان سعيدي و كتاب را در هفت فصل شامل «مفهوم جامعه اطلاعاتي از ابعاد مختلف»، «موقعيت و وضعيت كشورهاي شمال و جنوب»، «موانع دسترسي كشورهاي جنوب به فناوري هاي نوين ارتباطي»، «موقعيت كشورهاي شمال و جنوب از منظر آزادي»،«ساير چالشها و فرصتها»، «تمهيدات و برنامه هاي سازمان ملل متحد در زمينه جامعه اطلاعاتي در جهت كاهش شكاف ديجيتالي» ،« دسترسي همه ملل جهان به امكانات جامعه اطلاعاتي» و ايران و جامعه اطلاعاتي تدوين كرده است.

كتاب «جامعه اطلاعاتي شكاف ديجيتالي چالشها و فرصتها در كشورهاي جهان سوم» در 206 صفحه قطع رقعي با قيمت 3200 تومان به بازار كتاب عرضه شده است.

تاريخ درج: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 18:06 تاريخ تاييد: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 21:21 تاريخ به روز رساني: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 21:20
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن