تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804859843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار شهردار تهران ؛مراجع عظام تقليد خواستار اهتمام به مسائل جوانان و زنان شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در ديدار شهردار تهران ؛مراجع عظام تقليد خواستار اهتمام به مسائل جوانان و زنان شدند
دكتر محمد باقر قاليباف ، شهردار تهران روز 5 شنبه در سفري يك روزه به شهر مقدس قم ، با آيات عظام بهجت ، مكارم شيرازي ، نوري همداني ، وحيد خراساني ، صافي گلپايگاني ، موسوي اردبيلي ، جوادي آملي و جعفر سبحاني ديدار و گفت و گو كرد .

به گزارش خبرگزاري مهر، در اين ديدارها شهردار تهران گزارش مشروحي از اهم فعاليت هاي انجام شده در شهر تهران و همچنين رويكردهاي مديريت شهري در سال جاري را ارائه كرد .

شهردار تهران در اين گزارش ضمن تاكيد بر انجام فعاليت هاي فرهنگي در شهر تهران با رويكرد ديني ، اظهار كرد : همه فعاليت هاي عمراني ، خدماتي ، بهداشتي ، ساخت و ساز ، عمراني و ... درشهر تهران شتاب خوبي دارند اما در حوزه فعاليت هاي فرهنگي ، اجتماعي با شتاب بيشتري در حال حركت هستيم .

قاليباف با اشاره به اقدامات فرهنگي در بعد كالبدي ، گفت: هم اكنون 3 ميليون متر مربع فضاي مذهبي ، فرهنگي و هنري در حال احداث است و بخش زيادي از آن امسال به بهره برداري مي رسد . در اين ميان براي مساجد و حسينيه ها اعتبارات ويژه اي در نظر گرفته شده است . همچنين براي ساماندهي فعاليت هاي ديني شهر تهران سال گذشته مركز امور ديني شهرداري تاسيس شد .

وي ادامه داد: سال گذشته 35 مسجد در شهر تهران در مناطقي كه با كمبود مسجد مواجه بودند احداث شد و امسال نيز 17 ميليارد تومان براي بهسازي مساجد شهر بودجه پيش بيني كرده ايم .

قاليباف احداث باغ موزه هاي قرآن ، كتاب ، دفاع مقدس ، تئاتر و سينما و هنرهاي آييني را از ديگر اقدامات شهرداري در حوزه فرهنگي بر شمرد.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه آسيب هاي اجتماعي با توجه به شناختي كه از زيرساخت هاي آسيب ها داريم 16 مركز كارآفريني "كوثر" ويژه زنان سرپرست خانوار راه اندازي كرديم كه در اين مراكز بانوان سرپرست خانوار توانمند شده و با حمايت شهرداري توليداتشان را در بازار عرضه مي كنند .

وي همچنين به راه اندازي 3 گرمخانه (مركز نگهداري موقت بي خانمان ها ) كه در تمام طول سال فعاليت مي كنند اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در زمستان قبل علي رغم سرماي بي سابقه هيچ بي خانماني در تهران فوت نشد و گرمخانه ها خدمات خوبي ارائه كردند .

شهردار تهران به فعاليت هاي قرآني شهرداري اشاره كرد و گفت: فعاليت هاي قرآني به طور مرتب در سطح خانواده ها صورت مي گيرد و آثار اين فعاليت ها هم اكنون كاملا مشهود است .

قاليباف در ادامه گزارش خود به مراجع عظام ، خاطر نشان كرد: يكي از معضلات شهر تهران افسردگي بانوان ، كم تحركي و مشكلاتي نظير پوكي استخوان كه ما با بررسي دقيق اين مشكلات در تمامي مناطق شهر اقدام به راه اندازي 120 سالن ورزشي ويژه بانوان به صورت تمام وقت كرديم .

وي افزود: در همين راستا ايجاد بوستان هاي ويژه بانوان نيز كه محلي امن براي ورزش و تفريح خانم هاي تهراني است و با استقبال بسيار خوب بانوان هم مواجه شده از ديگر اقدامات شهرداري است .

شهردار تهران همچنين با اشاره به اقدامات شهرداري درموضوع ترافيك ، گفت: مشكل ترافيك تهران با برنامه ريزي كوتاه مدت (تجهيز ناوگان اتوبوسراني ) ، ميان مدت ( توسعه مترو ) و بلند مدت ( كاهش تقاضاي سفر ) قابل حل است . ما تمام تلاش خود را براي گسترش حمل و نقل عمومي مي كنيم . راه اندازي سامانه تندرو اتوبوس و احداث سالانه 15 كيلومتر خط مترو در تهران ( درحالي كه در 27 سال گذشته تنها 47 كيلومتر مترو در شهراحداث شده ) از مهم ترين برنامه هاي ما در حوزه ترافيك است .

قاليباف همچنين از بحث تمركز زدايي به عنوان يكي از رئوس كاري شهرداري ياد كرد و گفت: تهران به 380 محله تبديل شده كه توسط 120 ناحيه اداره مي شوند و اختيارات شهردار منطقه را به نواحي داده ايم تا مشكلات مردم بهتر حل شود .

در ادامه گزارش شهردار تهران به مراجع عظام ، وي تاكيد كرد: هيچ فعاليتي در شهر تهران انجام نمي شود مگر آن كه نقطه آغاز آن از جنوب شهر تهران باشد . جنوب شهر در هر شرايطي در اولويت است و ما به شدت و به نحوي كه كمترين مشكل براي شهروندان به وجود آيد موضوع نوسازي بافت هاي فرسوده را پيگيري مي كنيم و خوشبختانه مردم هم به شهرداري اعتماد كرده اند و در اين زمينه مشاركت خوبي دارند .

قاليباف همچنين به اقدامات زيست محيطي شهرداري اشاره كرد و گفت: معضل زيست محيطي منطقه كهريزك حل شده و در آن محل مجموعه اي ساخته ايم كه قابليت بازيافت روزانه 7 هزار تن زباله شهر تهران را دارد . همچنين در بخش نظافت ، خدمات شهري و فضاي سبز تغييرات و پيشرفت هاي شهرداري تهران قابل قبول است .

وي گفت: در بخش عمران ، پروژه هاي شهري به سرعت در حال احداث هستند و پروژه بزرگ برج ميلاد نيز به حول و قوه الهي امسال به بهره برداري مي رسد .

قاليباف در ادامه با اشاره به اينكه درآمدهاي شهر تهران بيش از دو ونيم برابر شده است ، گفت: اين افزايش در آمد بر دوش مردم نيست بلكه از طريق سرمايه گذاري و اجراي پروژه ها تامين مي شود و مردم سهم اندكي در تامين درآمدهاي شهر تهران دارند .

شهردار تهران در پايان گزارش خود از مراجع عظام تقليد درخواست كرد تا خدمتگذاران مردم در شهرداري تهران را از ارائه رهنمود ها و دعاي خير خود فراموش نكنند .

آيت الله جوادي آملي : اقدامات شهرداري جامع و اميد بخش است

آيت‌الله‌ جوادي آملي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم در ديدار با شهردار تهران ، گفت: گزارش عملكردي كه ارائه كرديد گزارش جامع ، كامل و اميد بخشي بود و ان شاءالله تلاش هاي شما مورد قبول ذات اقدس الهي قرار گيرد .

وي تصريح كرد: ساخت مساجد و اماكن فرهنگي نيمي از كار است و نيم ديگر مسجد دارها و متوليان مراكز فرهنگي هستند كه بايد به عنوان بازويي قوي عمل كنند و پاك ، فهيم و معتدل باشند .

آيت الله جوادي آملي افزود: ما بايد به سمتي حركت كنيم كه با دل هاي مردم كار كنيم .

وي تاكيد كرد: نگاه پيشگيرانه به ويژه در حوزه آسيب هاي اجتماعي ضروري است . بايد طوري حركت كرد كه مردم نيازمند نباشند و با احترام زندگي كنند .

آيت الله موسوي اردبيلي : بسياري از مشكلات شهر تهران حل شده است

حضرت آيت‌الله سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد در ديدار دكتر محمدباقر قاليباف ، شهردار تهران روند اجراي پروژه‌هاي عمراني در شهر تهران را مثبت ارزيابي كرد و گفت:‌ كارهاي بسيار بزرگي در تهران صورت گرفته است و بسياري از مشكلات اين شهر حل شده است.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم در پايان بر رفع مشكل ترافيك تهران تأكيد و خاطرنشان كرد: اگر كار به كاردان سپرده شود بسياري از مشكلات رفع مي ‌شود.

وي فعاليت ‌هاي انجام گرفته در تهران را بسيار خوب و مناسب ارزيابي كرد و با اشاره به فعاليت‌هاي خود در گذشته در زمينه‌ امور اجرايي اظهار داشت: تهران شهر بزرگي است و به كارهاي بزرگ نيازمند است و البته كارهاي اجرايي در اين شهر بايد به افراد كارشناس و كارداني چون شما سپرده شود.

اين مرجع تقليد در ادامه به ضرورت رسيدگي به مشكلات شهر تهران از جمله مسئله ترافيك ، جمع‌آوري كودكان خياباني و ساير آسيب ها تأكيد كرد و افزود: مقابله با آسيب ‌هاي اجتماعي بايد ادامه يابد.

آيت الله نوري همداني : تهران الگويي براي ساير شهرهاست

همچنين حضرت آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در ديدار شهردار تهران، خدمات دكتر قاليباف در شهرداري تهران را قابل تقدير دانست وتصريح كرد: شهرداري در تهران توانسته كارها و فعاليت هاي گسترده اي انجام دهد و خود را به عنوان الگو براي ديگر شهرها نشان دهد.

وي با بيان اين كه تحولات عمراني در تهران بسيار گسترده بوده است ، ادامه داد: شهرهاي ديگر نيز بايد همانند تهران گام‌هاي مهمي براي توسعه و پيشرفت شهر خود بردارند.

اين مرجع تقليد خدمت به مردم را نعمت بزرگ الهي دانست و اظهار داشت: بايد هم چنان كه مردم در آغاز انقلاب به نظام خدمت كردند مسوولان نيز به مردم خدمت خالصانه انجام دهند.

اين مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم ادامه داد: مردم ايران فداكاري و ايثارگري هاي بسياري را براي پيروزي انقلاب انتجام دادند و امروز مردم انتظار دارند ، مسوولان به حق پاسخگويي خدمات آن ها باشند.

وي پست‌ها و سمت‌ها را يك امانت الهي دانست و خاطر نشان كرد: مسئولان بايد در زمان تصدي پست‌ها نهايت بهره را براي خدمت‌رساني به مردم ببرند و بدانند تا زماني كه فرصت است مي توان خدمت كرد.

حضرت آيت‌الله نوري همداني همچنين به وضعيت حوزه‌هاي علميه در شهر تهران اشاره كرد و گفت: در گذشته حوزه‌هاي علميه در شهر تهران بسيار قوي بودند و امروز نيز بايد حوزه‌هاي علميه اين شهر تقويت شوند و براي بانوان نيز در شهر تهران حوزه‌هاي علميه ايجاد شود .

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: فعاليت و خدمت كردن به مردم در كشورهاي اسلامي با ديگر بلاد بسيار متفاوت است ، زيرا در بلاد اسلامي معنويت و معارف مدنظر است ولي در ديگر كشورها تنها ماديات حاكم بر فعاليت هاي آن هاست و بايد در كشورمان كه اسلامي است ، تعادل و توازن ميان كارهاي مادي و معنوي ايجاد كنيم .

حضرت آيت الله نوري همداني در ادامه با اشاره به وجود گراني و تورم تاكيد كرد: گرچه مهار تورم و گراني وظيفه شهرداري نيست ، ولي انتظار داريم كه گام هاي در اين باره برداريد.

آيت الله جعفر سبحاني : شهرداري‌ها براي اوقات فراغت جوانان برنامه‌ريزي كنند

آيت‌الله‌ جعفر سبحاني از اساتيد برجسته حوزه علميه قم نيز در ديدار دكتر قاليباف ،بيكاري را معضل اساسي جوانان خواند و اظهار داشت: شهرداري‌ها براي اوقات فراغت جوانان برنامه‌ريزي كنند ، زيرا هر چه اوقات فراغت جوانان خالي بماند ، موجب مفسده مي شود و بايد با انجام فعاليت هاي فرهنگي اين مفاسد را مهار كرد.

وي سوق دادن جوانان به فرهنگ مطالعه، كتابخواني، فضاهاي سبز و راه اندازي اردوهاي دسته جمعي براي مقابله با هجمه هاي فرهنگي را بسيار ارزشمند خواند و افزود: گرچه ما توان مهار مفاسد در تمام جامعه را نداريم ولي با ايجاد برخي فعاليت هاي علمي و فرهنگي مي توانيم بخشي از اين مفاسد را مهار كنيم.

اين استاد حوزه علميه قم، احداث پارك بانوان در شهر تهران را خوشحال كننده خواند و تصريح كرد: ممكن است برخي در ابتدا با كار شما مخالفت كنند اما اين مخالفت ها نبايد مانع فعاليت شما شود.

آيت‌الله ‌سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود خواستار پايان يافتن طرح حرم تا حرم شده و افزود : اين طرح با همكاري دو استان قم و تهران هر چه زودترو به هر قيمت و نحوي شده بايد پايان يابد.

آيت الله مكارم شيرازي : ايجاد پارك بانوان خدمت ارزشمندي به اين قشر است

حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد هم در ديدار شهردار تهران ايجاد ، پارك بانوان را گام مثبتي در شهر تهران توصيف كرد و افزود: زنان به عنوان قشري تاثير گذار به فعاليت هاي جسمي بسياري نياز دارند و شما با ايجاد اين پارك ها خدمت ارزشمندي به اين قشر كرده ايد.

وي تاكيد كرد: بايد پارك بانوان تقويت شود تا زنان بتوانند با انجام فعاليت‌هاي جسماني ، روح خود را نيز تقويت كنند و فعاليت هاي اجتماعي شان را افزايش دهند.

اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به همكاري شهرداري تهران با حوزه هاي علميه اين شهر و توسعه و تقويت آن تاكيد كرد و در ادامه اظهار داشت: شهرداري‌ها از حوزه‌هاي علميه براي تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي خود بهره گيرند تا در آينده شاهد رشد و شكوفايي دوچندان آن ها باشيم.

وي با اشاره به گسترش فعاليت ها و ماموريت ها شهرداري گفت: شهرداري‌ها بيشترين ارتباط را به صورت مستقيم با مردم دارند و تلاش كنند براي تفريحات سالم افراد جامعه اقدامات خود را گسترش دهند.

اين مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با اشاره به تاكيدات روايات و آيات بر خدمت رساني به مردم گفت: بايد بدانيم كه رشد فعاليت هاي فرهنگي، ديني و اعتقادي مردم بالاترين ارزش را در پيشگاه خداوند داراست و در اين باره بايد دقت لازم را داشته باشيم.

وي با بيان اين كه فعاليت مثبت شهرداري ها در اهداف نظام تاثير گذار است ، تصريح كرد : شهرداري تهران مي‌تواند الگويي براي همه كشورهاي اسلامي و ساير شهرهاي ايران باشد.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد : رضايت مردم در تسريع فعاليت هاي شهرداري ها است كه در حقيت انتظار به جاي هم هست و مسوولان نيز بايد اين موضوع را جدي بگيرند.

آيت الله صافي گلپايگاني : اقدامات بسيار ارزشمند شما در شهرداري تهران نشان از خلوص نيت و تلاش تان است

حضرت آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني در ديدار با دكتر قاليباف تصريح كرد: اقدامات و فعاليت هاي بسيار ارزشمند شما در شهرداري تهران نشان از خلوص نيت و تلاش تان است.

وي تصريح كرد: به خوبي اين نوع فعاليت ها در شهرداري نشان مي دهد كه شما علاقه مند خدمت به مردم هستيد و آن چه خير مردم و جامعه است را انجام مي دهيد.

اين مرجع تقليد خطاب به قاليباف تاكيد كرد: من خدمات و زحمات شما را شنيده بودم و رضايت شما از انجام فعاليت هاي صورت گرفته نشان از علاقه تان به مردم و نظام است.

وي كمك به محرومان ، مساجد، تقويت و گسترش كتابخانه ها و افزايش فعاليت هاي فرهنگي در شهرداري تهران را بسيار ارزشمند وشايان تقدير دانست و افزود: همه اين فعاليت ها تعظيم شعائر الهي است و مردم نيز اين گونه مسائل را به خوبي در زندگي خود ديده و درك مي كنند.

اين مرجع تقليد همچنين حوزه فعاليت شهري در زمينه بازيافت زباله را با اهميت قلمداد كرد و برادامه آن تاكيد كرد.

همچنين دكتر قاليباف در آستانه سالگرد رحلت آيت الله محمد فاضل لنكراني ، براي عرض تسليت به بيت اين عالم رباني در حسينيه اين مرجع عاليقدر حضور يافت و در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين شيخ جواد فاضل لنكراني فرزند آيت الله فاضل لنكراني ياد اين فقيه جليل القدر را گرامي داشت .

شايان ذكر است، ديدار با آيت الله انصاري شيرازي و علوي بروجردي از ديگر برنامه هاي شهردارتهران در سفر يك روزه به قم بود.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن