تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول انجمن ستاره‌شناسي اهواز: اتحاديه‌هاي انجمن‌هاي ستاره‌شناسي خوزستان تشكيل شد مراسم بزرگداشت روز نجوم در سراسر استان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسئول انجمن ستاره‌شناسي اهواز: اتحاديه‌هاي انجمن‌هاي ستاره‌شناسي خوزستان تشكيل شد مراسم بزرگداشت روز نجوم در سراسر استان برگزار مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: علمي ـ پژوهشي

مسئول انجمن ستاره‌شناسي اهواز از تشكيل اتحاديه‌هاي انجمن‌هاي ستاره‌شناسي خوزستان خبرداد و گفت: به اين ترتيب انجمن‌هاي ستاره‌شناسي استان مي‌توانند دور هم جمع شده و برنامه‌هاي خود را تعريف كنند و ما هم از آن‌ها در غالب ايده طرح دادن و آموزش حمايت مي‌كنيم.

خسرو جعفرزاده، با حضور در خبرگزاري ايسناي خوزستان به خبرنگار علمي - پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - وظيفه‌ي انجمن‌هاي ستاره‌شناسي را ترويج اين علم در ميان افراد و علاقه‌مندكردن و فراهم كردن محيط مناسب جهت فعاليت براي آن‌ها دانست و اظهار داشت: در زمينه‌ي ترويج نجوم، انجمن نجوم ايران، شاخه‌ي آماتوري، مسئول است و تعاملاتي در زمينه‌ي ايده دادن و گرفتن با ما را انجام مي‌دهند؛ اما بحثي به نام تامين بودجه وجود ندارد.

وي افزود: تامين بودجه نياز به تعريف در سيستم دولتي دارد كه متاسفانه علي‌رغم پيشينه‌ي اين علم در كشور ما، ‌هنوز جايگاهي براي آن در سيستم دولتي در نظر گرفته نشده است.

وي كمبود فضا و امكانات مناسب را از جمله مشكلات انجمن‌هاي ستاره‌شناسي عنوان و تصريح كرد: در حال حاضر انجمن ستاره‌شناسي اهواز به مدت 2 روز هفته در مكاني متعلق به كانون آينده‌نگري فعاليت‌هاي خود را دنبال مي‌كند؛ مدت زمان زيادي است كه پيگير دريافت مكان مناسبي با حمايت مسئولان شهر هستيم اما متاسفانه هنوز به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم.

جعفرزاده گفت: هم اكنون بودجه انجمن را با حق عضويت‌هاي ماهيانه به مبلغ 1200 تومان كه توسط اعضا پرداخت مي‌شود تامين مي‌كنيم.

وي افزود: چندين بار قرار شد تا مكاني براي اين انجمن از سوي استانداري تامين شود، منتها به دليل دور بودن از مركزيت شهر مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

مسئول انجمن ستاره‌شناسي اهواز با بيان اينكه تا فضا و بودجه‌اي مناسب براي انجمن‌ها تامين شود، اعضا نمي‌توانند آن طور كه بايد در زمينه‌ي كارهاي علمي فعاليت كنند، گفت: سال آينده به عنوان سال جهاني نجوم نام‌گذاري شده است كه برگزاري مراسم‌هاي ويژه توسط انجمن به مناسبت اين سال همكاري مسئولان شهر در جهت انجام فعاليت‌هاي مختلف براي ارتقاء سطح آگاهي مردم و نيز در اختيار گذاشتن مكان‌هايي براي برپايي سمينارهاي علمي در نظر گرفته شده از سوي اين انجمن را مي‌طلبد.

وي درباره فعاليت انجمن‌هاي مختلف ستاره‌شناسي هفته‌ي نجوم توضيح داد: انجمن ستاره شناسي بهبهان با همكاري و حمايت پژوهشسراي خوارزمي اين شهرستان قصد دارد براي نخستين بار هفته‌ي نجوم را در اين شهر گرامي بدارد.

وي پخش كليپ‌هاي ويدئويي نجومي و فيلم‌هاي آموزشي نجومي در پارك شهر را از ديگر برنامه‌هاي انجمن ستاره‌شناسي بهبهان عنوان كرد و گفت: اين مراسم در تمام طول هفته نجوم از 15 تا 22 ارديبهشت، ‌از سوي پژوهسراي خوارزمي با همكاري آموزش و پرورش و شهرداري بهبهان برگزار مي‌شود.

جعفرزاده گفت: انجمن ستاره‌شناسي اميديه دومين برنامه عمومي خود را بعد از تاسيس همزمان با روز ستاره شناسي برگزار مي‌كند. برپايي نمايشگاه،‌پخش فيلم‌هاي ستاره‌شناسي، رصد آسمان شب و برگزاري مسابقه از جمله برنامه‌هاي اين انجمن است. مكان برگزاري شب ستاره‌شناسي اميديه، ‌كانون فرهنگي هنري رضوان و باهنر اين شهر است.

وي با بيان اينكه انجمن ستاره‌شناسي خرمشهر نيز هم‌پاي ديگر انجمن‌هاي ستاره‌شناسي استان خوزستان روز ستارة شناسي را در 20 ارديبهشت ماه در محل اين انجمن برگزار مي‌كند، اظهار داشت: نمايشگاه علوم فضايي و ستاره‌شناسي، رصد آسمان شب و پخش فيلم‌هاي ستاره شناسي از جمله برنامه‌هاي اين انجمن است.

جعفرزاده گفت: محل برگزاري روز ستاره‌شناسي در خرمشهر، خيابان 40 متري، روبروي كشتيراني و الفجر 8، دبيرستان غيرانتفاعي مهر است.

وي ادامه داد: انجمن علمي بسيج شوشتر كه انجمن نجوم شوشتر بخشي از فعاليت‌هاي آن را انجام مي‌دهد، روز جهاني نجوم سمينار علمي توسط سيد مهدي اخلاقي به نام star stuf ( تولد ستاره) را روز جمعه، 20 ارديبهشت ماه، برگزار مي‌كند.

وي گفت: همچنين انجمن نجوم شوشتر به همراه انجمن نجوم تازه تاسيس در دانشگاه پيام نور دزفول، به مدت يك هفته نمايشگاه پوسترهاي ستاره‌شناسي را در سالن كتابخانه اين دانشگاه برگزار مي‌كند.

جعفرزاده از برگزاري برنامه پخش فيلم سفركيهاني در ساعت 10 روزهاي 19 و 20 ارديبهشت ماه در سالن نمازخانه‌ي اين دانشگاه خبر داد و گفت: همچنين برنامه‌هايي هم از سوي انجمن ستاره‌شناسي ماهشهر، آبادان و دزفول در اين شهرستان‌ها برگزار مي‌شود.

مسئول انجمن ستاره شناسي اهواز تصريح كرد: در شهر اهواز نمايشگاه، سمينارهاي آشنايي و ترويجي، كارگاه‌هاي آموزش ساخت ابزار رصدي براي علاقه‌مندان برگزار مي‌شود.

وي افزود: مكان برگزاري روز ستاره‌شناسي يكي از پارك‌هاي اهواز به نام طوبي است كه در آن غرفه‌هايي براي ارائه دست آوردها و ماكت‌هاي آموزشي تدارك ديده شده است.

جعفرزاده رصد آسمان شب و بخش اسلايدهاي آسمان شب را از ديگر برنامه‌هاي اين انجمن عنوان كرد و گفت: محل برگزاري اين مراسم واقع در كيانپارس، خيابان 19 غربي، فاز سوم، پارك محله‌اي طوبي و زمان آغاز برنامه ساعت 19 است.

وي گفت: نيروهاي انجمن در اين شب به سوالات عموم پاسخ خواهند داد و آن‌ها را راهنمايي مي‌كنند.

مسئول انجمن ستاره‌شناسي اهواز تعداد اعضاي ثابت اين انجمن را 34 نفر و تعداد اعضاي دوره اي از 160 نفر عنوان كرد و گفت: براي هريك از انجمن‌هاي استان خوزستان وب‌سايتي طراحي شده است كه از طريق آن درباره‌ي فعاليت‌هاي خود اطلاع رساني مي‌كنند. در اين وب‌سايت مقالات و پروژه‌هاي انجمن در اختيار اعضا قرار مي‌گيرد.

جعفرزاده از برپايي جشنواره‌ي ساعت‌هاي آفتابي، 31 خردادماه، از سوي اين انجمن خبرداد و گفت: در اين جشنواره تمام افراد علاقه‌مند ساعت‌هاي خود را ساخته و ارائه مي‌دهند؛ به بهترين ساعت جايزه‌اي اهدا مي‌شود.

وي برگزاري هفته‌ي فضا در آبان‌ماه، برپايي رصد خياباني به صورت ماهانه براي عموم مردم و اجراي طرح " انجمن آسمان تاريك اهواز" را اهم برنامه‌هاي اين انجمن در ماه‌هاي آينده عنوان كرد و افزود: اجراي طرح آسمان تاريك اهواز براي برخورداري مردم شهر از زميني‌ پرنور و آسماني تاريك براي مشاهده‌ي تمام زيبايي‌هاي آن، با تعامل با شهرداري اهواز امكان پذير خواهد بود.

مسئول انجمن ستاره‌شناسي اهواز گفت: كليه‌ي اطلاعات و اخبار اين انجمن در وب‌سايت www. nightsky.ir كه از اهواز كنترل مي‌شود، در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. اين وب‌سايت سال گذشته توانست در جشنواره‌ي وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌هاي فضايي و نجومي ايران مقام دوم را كسب كند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن