واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: تجربه هاي كاري omidd 1315 07 آبان 1389, 15:19با سلام خدمت دوستان عزيز از كساني كه تجربه كاري در زمينه ساخت بازي و درباره روشهای ساخت بازی دارند تقاضا مي كنم در اين تاپيك بيان كنند. تا هم ما ازشون بهره ببريم و هم اين كه باعث تشويق براي كارهاي بهتر و منسجم تر بشه. و دوستان اگر لطف كنند و توضيح بدند كه از كجا شروع كردند خيلي ممنونشون ميشم. با سپاس از اساتيد گرامي. maya 2011 28 بهمن 1389, 22:08سلام برای ساخت بازی از نرم افزار های زیر استفاده کن: XNA Maya or 3D max zbrush فتوشاپ omidd 1315 29 بهمن 1389, 12:51مرسي دوست گرامي. سعي مي كنم استفاده كنم. Mahdi_Rashed 29 بهمن 1389, 19:28به نظر من بهتره هست که نام نرم افزار ها رو نیاریم چون هرکسی بسته به سلیقه و مهارتش میتونه از یک نرم افزار استفاده کنه. مثلاً برای هر کاری که شاید خیلی هم جزیی باشه یک نرم افزار خاص استفاده میکنه و هیچوقت خودشو محدود به یک سری نرم افزار مشخصی شده نمیکنه . فقط کافیه که توی اینترنت برای کاری که میخواین انجام بدین یک سرچ بکنین . تعداد زیادی نرم افزار رایگان و متن باز و غیر رایگان و Shareware و ... میاد که بسته به نظر شخص طراح از بین اونها یکی رو که مثلاً کار باهاش آسونتره و خروجیهای بهتری میگیره انتخاب کنه. omidd 1315 29 بهمن 1389, 20:06نظر آقا مهدي كاملا درسته بايد ديد چي نياز داريم بعد دنبالش بگرديم. اما يك نفر با ديدن كلي نرم افزار مسلما گيج ميشه پس بايد يك نفر كه قبلا استفاده كرده راهنمايي كنه. به طور كلي مبحث گيم سازي يه جورايي جنجال برنگيزه اما چرا؟ چون كه براي ساخت يك بازي بيش از هزار راه وجود داره . از خدا كه پنهون نيست ولي از شما چه پنهون خودم از جمله گيج شدگان و به نوعي گم شدگان در اين عرصه هستم. هيچ روالي وجود نداره كه بيس كاري قرار بديم و بدونيم پله ي بعدي كدومه. قصدم تعريف داستان نيست ،بايد بيشتر تلاش كرد اما بعد از اينكه بفهميم دنبال چي هستيم. Mahdi_Rashed 29 بهمن 1389, 22:08اما يك نفر با ديدن كلي نرم افزار مسلما گيج ميشه پس بايد يك نفر كه قبلا استفاده كرده راهنمايي كنه. اشتباه ما اینجاست که وقتی میخوایم یک نرم افزار رو یاد بگیریم فکر میکنیم باید همه بخشها رو کامل یاد بگیریم. توی نرم افزاری شبیه مکس، مایا و ... کلی بخش مختلف هست که ما باید در یک بخش کاملاً حرفه ای بشیم و از بخشهای دیگه هم کمی یاد بگیریم تا بتونیم کارهای ساده رو راه بندازیم. به طور كلي مبحث گيم سازي يه جورايي جنجال برنگيزه اما چرا؟ چون كه براي ساخت يك بازي بيش از هزار راه وجود داره . از خدا كه پنهون نيست ولي از شما چه پنهون خودم از جمله گيج شدگان و به نوعي گم شدگان در اين عرصه هستم. هيچ روالي وجود نداره كه بيس كاري قرار بديم و بدونيم پله ي بعدي كدومه. قصدم تعريف داستان نيست ،بايد بيشتر تلاش كرد اما بعد از اينكه بفهميم دنبال چي هستيم. من هم مثل شما اولا خیلی گیج شده بودم که برای ساخت بازی برم چی رو یاد بگیرم و کلاً هدف مشخصی نداشتم . تا اینکه یک مقاله انگلیسی از یک دانشجوی همین رشته توی اینترنت خوندم که نوشته بود " چرا اینقدر خودمون رو اذیت کنیم . چرا خیلی ها فکر میکنن میشه 1 نفری یک بازی ساخت که درجه 1 بشه ؟ ما باید برای ساخت بازی با دیگران تبادل اطلاعات بکنیم تا بتونیم بخشهایی از مهارتمون رو با وجود بقیه اعضای یک تیم کامل کنیم" این حرف باعث شد تا من از کسایی که دور و برم بودن یک تیم چهار پنج نفری تشکیل بدم و کارای مختلف انجام بدیم. حالا الان نمیدونم مقاله کجاست ولی وقتی پیداش کردم همینجا آپلود میکنم. omidd 1315 30 بهمن 1389, 09:19اين درسته كه خط مشي قابل قبولي وجود نداره اما بيشتر اوقات اشكال از خودمونه چون كه بيشتر ما، نمي دونيم دنبال چي هستيم . همينجوري الله بختكي از اين بحث به مبحث جديد ديگه اي ميپريم كه كلن وقت ما رو هدر ميده . چه بسا با كمترين امكانات ميشه ديگران رو متحير كرد. به عنوان مثال اگر نرم افزار 3 بعدي ساز بلندر كه بيش از 10 مگابايت نيست با مكس كه يك گيگ هست مقايسه كنيم شايد برا اولين بار بگيم كه بلندر چيه ديگه ولي با همون نرم افزار اگر مهارت داشته باشيد چيزاي عجيبي ميشه ساخت. پس اولين اصل مهارت در چيزي است كه باورش داريد. من مطمئن هستم سر نخ همين دور و براست بايد پيداش كنم. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]