تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور: اميدوارم شاخص شركت مردم خوزستان در انتخابات از ساير استان‌ها بهتر باشد مردم خوزستان نشان دهند كه به ارزشهاي عميق انقلاب پايبندند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دادستان كل كشور: اميدوارم شاخص شركت مردم خوزستان در انتخابات از ساير استان‌ها بهتر باشد مردم خوزستان نشان دهند كه به ارزشهاي عميق انقلاب پايبندند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي

دادستان كل كشور گفت: بايد مردم خوزستان نشان دهند كه خوزستان عاشق اهل بيت، امام (ره)، رهبري و شهدا و پايبند به ارزشهاي عميق انقلاب اسلامي و نظام است و حساب عناصر فريب خورده، فرصت‌طلب و فاسدي كه آب به آسياب دشمن مي‌ريزند از حساب مردم بزرگ، ريشه دار، تاريخ ساز و عاشق اسلام و اهل بيت اين استان جداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - حجت الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي پيش از ظهر امروز - چهارشنبه - در نشست با مديران استاني، كه در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: استان پر بركت و نوراني خوزستان، ظرفيت بسيار بالايي براي توسعه خود و كشور دارد. خوزستان مي‌تواند پيشاني جمهوري اسلامي ايران باشد تا جوانان كشور غبطه نخورند كه اي كاش در برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس حضور داشتند، زيرا در برابر ظرفيتهاي موجود در كشور، تشكيلات برخي كشورهاي حوزه خليج فارس، چندان ريشه‌دار نيست. دور از انصاف است كه از اين ميزان امكانات و ظرفيت‌هاي فراوان كه در اختيار كشور است استفاده نشود.

وي افزود: بايد براي مسئولان كشور، هر قطره آب و هر دانه گندم و برنج مهم باشد و نبايد هيچ ذره‌اي ضايع شود.

بايد از اين ميزان ظرفيت و امكانات با برنامه‌ريزي استفاده كرد. در سطح استان خوزستان نيز بايد با فعاليتهاي ستادي و ايجاد سازوكارهاي مناسب و هماهنگي ميان دستگاههاي مختلف، گره‌ها و مشكلات استان حل شود.

دري نجف آبادي خاطرنشان كرد: هر دستگاه بايد وظايف خود را با برنامه‌ريزي و به گونه‌اي كه كمترين هزينه‌ها و بيشترين بازدهي را براي كل نظام، كشور و جامعه داشته باشد، انجام دهد.

وي گفت: احترام و اكرام به مردم و حفظ حرمت حقوق شهروندي وظيفه بسيار مقدسي است كه بر دوش مسئولان قرار دارد. گاهي ممكن است نتوانيم براي مردم كار خاصي انجام دهيم ولي بايد احترام و تجليل و تكريم مردم حفظ و توضيح‌ها و راهنمايي‌هاي لازم ارائه شود و مسئولان نبايد در اين زمينه‌ها دريغ كنند. بايد به صورت غير مستقيم و از طريق اكرام، رضايت مردم توسط مسئولان جلب شود. جلب رضايت‌مندي و اعتماد مردم به نظام و كارگزاران نظام، از وظايف مديران و كارگزاران است و ايشان نبايد از اين مساله غفلت كنند.

دادستان كل كشور يادآور شد: در بحث اشتغال با برنامه‌ريزيهاي خوبي كه مديران استاني خواهند داشت اميدواريم در سال آينده گامهاي بلندتري در استان خوزستان برداشته شود. بخشي از مسئوليتها بر عهده دولت و بخشي نيز بر عهده بخشهاي غيردولتي است. بايد زمينه‌ها را هموار و فراهم كرد تا با توجه به اصل 44، بخشهاي غير دولتي فعال شوند. بايد راه را براي سرمايه‌گذاري باز كنيم و از سرمايه‌گذاري و توليد و كارآفرينان حمايت شود. اگر بنا باشد همه اين وظايف بر عهده دولت قرار گيرد، دولت نمي‌تواند همه اين بار را تحمل كند ولي مي‌توان با حمايت از سرمايه‌گذاري، توليد و كارآفرينان، راه را براي كار آفرينان جامعه باز كنيم و اين امر، وظيفه‌اي بسيار مقدس است.

وي با تاكيد بر ضرورت تربيت كارآفرينان در سطح كشور تصريح كرد: حمايت از افراد كار آفريني كه مي‌خواهند با سلامت و دلسوزي خدمت كنند، عبادت است. فراهم كردن زمينه‌هاي اشتغال و توليد، نتيجه‌هاي بسيار ارزشمند و پر بركتي خواهد داشت. اميدواريم خوزستان از اين جهت نيز پيشتاز و الگو باشد تا بسياري از زمينه‌ها براي فعاليت، سرمايه‌گذاري و توليد بخشهاي غير دولتي فراهم شود.

وي بيان كرد: نمي‌توان همه بارها را بر دوش دولت گذاشت. بايد به مردم بها و انگيزه داد و در ميان مردم اعتماد به نفس ايجاد نمود.

دادستان كل كشور ادامه داد: بايد مردم را تشويق كرد كه در ميدانهاي مختلف انجام وظيفه كنند. رسانه‌ها، مطبوعات، آموزش و پرورش، روحانيت و مديران بايد مردم را تشويق كرده و براي كار و توليد فعاليت در آنها انگيزه ايجاد كنند. ايجاد انگيزه در مردم، يك وظيفه است. هر چه انگيزه‌هاي مردم براي كار و كارآفريني و خدمت بيشتر تقويت شود به نفع جامعه خواهد بود.

وي اضافه كرد: اميدواريم در انتخابات مجلس هشتم، حضور گرم و فعال مردم را شاهد باشيم. اميدواريم خوزستان در اين زمينه نيز مانند زمان جنگ تحميلي در رتبه نخست باشد و شاخص مشاركت مردم در انتخابات در خوزستان از ساير استانها بهتر باشد.

دري نجف‌آبادي اظهار داشت: در بعضي از دوره‌هاي گذشته انتخابات شاخصهاي مشاركت مردم در برخي استانهاي كوچك بسيار بالا بود و تا 92 درصد مي‌رسيد. انتظار نداريم در استانهاي بزرگي مانند خوزستان، شاخصها در انتخابات به 92 درصد مشاركت مردم برسد ولي شاخصها بايد بالاي 70 درصد باشد.

وي با بيان اين كه "مردم در انتخابات آزادند" افزود: در انتخابات هر چه فرد انتخاب شده صالح تر، كارآمدتر، دلسوزتر و آگاهتر باشد، بهتر خواهد بود ولي مشاركت مردم از همه چيز مهمتر است. اميدواريم با تلاش مديران استان و رسانه‌هاي ملي و منطقه‌اي، آمار مشاركت مردم در استان خوزستان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي بالاي 70 درصد باشد. بايد زمينه‌اي فراهم شود كه همه دلگرم بوده و حضوري فعال و با نشاط داشته باشند.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: در كشورهاي همسايه و همجوار بعضي از فريب خوردگان و جاهلان، كه تحت تاثير رسانه‌هاي بيگانه قرار گرفته اند، گاهي مصاحبه‌هايي در تركيه يا لندن يا ديگر نقاط انجام مي‌دهند و احيانا خيال مي‌كنند كه در خوزستان خبري است. بايد مردم خوزستان نشان دهند كه خوزستان عاشق اهل بيت، امام، رهبري و شهدا و پايبند به ارزشهاي عميق انقلاب اسلامي و نظام است و حساب عناصر فريب خورده، فرصت‌طلب و فاسدي كه آب به آسياب دشمن مي‌ريزند از حساب مردم بزرگ، ريشه دار، تاريخ ساز، تحول آفرين و عاشق اسلام و اهل بيت جداست.

وي گفت: مشاركت مردم در صحنه انتخابات مي‌تواند همه رشته‌هاي آمريكايي‌ها و تحريم‌هاي اسرائيل و آمريكا و 1+ 5 را پنبه كند و نشان دهد كه ملت بزرگوار كشور همچنان به امام، اسلام و انقلاب و ارزشها وفادار هستند.

دري نجف آبادي يادآور شد: در بعد خدمت نيز اميدواريم با تشكيل مجلس كارآمد هشتم و فعاليتهاي دولت نهم، شاهد تحولات بيشتري در همه عرصه‌ها باشيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن