تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816307838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام وزير فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز جهاني تئاتر در گلستان قرائت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيام وزير فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز جهاني تئاتر در گلستان قرائت شد
گرگان - مراسم آغاز روز جهاني تئاتر در ايران با مشاركت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي ‪ ۳۰‬استان كشور به ميزباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان روز سه شنبه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني شهرستان گرگان برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور هنرمندان برجسته تئاتر ايران از جمله علي نصيريان و اتابك نادري نماينده مركز هنرهاي نمايش ايران و هنرمندان عرصه تئاتر از سراسر كشور برگزار شد پيام وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي كشور به مناسبت اين روز قرائت شد.

در اين پيام كه توسط دكتر غلامرضا منتظري مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستاني در همايش روز جهاني تئاتر قرائت شد، آمده است : هنر تئاتر انساني‌ترين هنرها است ، هم از آن منظر كه به طور رويارو و زنده با تماشاگران هم نفسي مي‌كند و هم از آن رو كه دغدغه ها، رنج‌ها و آمال و آرمانهاي انساني را به نقد و مكاشفه مي‌كشاند.

درادامه اين پيام آمده است : افزون بر اين مواهب بايد به موهبت حقيقت گرائي كه در عين زيبائي و كمال است نيز اشاره كرد كه اسبابي مي‌گردد تا هنرمند حقيقت جو به تاسي از ذات خداوندي كه خالق همه زيبائي‌ها است ، جهان عاري از معنا و احساس را پس بزند و جاودانگي يابد.

وزيرارشاد در ادامه پيام خود آورده است : فعاليت تئاتر در كشور ما هميشه نشان از شكوفايي و بروز استعدادهاي سرشار والاي هنري داشته و دارد، اهميت تئاتر ايران ، چه آن هنگام كه آئين‌ها و مناسك نمايش - نيايش و سنتها ركن اصلي بيان نمايشي اين آب و خاك بوده‌اند و چه آنگاه كه ظرفيتهاي نمايشي ايران در دوران‌هاي مختلف تاريخي با تكيه بر فرهنگ غني ايران اسلامي به ظهور نشست را نمي‌توان ناديده انگاشت ، تئاتر ايران از قابليتهاي فرهنگ و ادب اسلامي ايراني برخوردار بوده و براي هميشه جاودانگي خود را تضمين كرده است ، زيرا بي‌شك بخش عمده‌اي از تجليات و هستي شناسي و هوين فرهنگي مان در اين ارزش‌ها نهفته و مستتر است و ما از نوادر مللي هستيم كه اعتقادات و فلسفه خود را درهمه زمينه هاازمنظر دين و هنر و فرهنگ ابراز كرده‌ايم .

در بخشي ديگر از اين پيام آمده است : پس به همين اعتبار است كه اين جوهره‌ها و سرمايه‌هاي فرهنگي پشتوانه‌اي موثر و كارآمد براي تئاتر ايران قلمداد مي‌گردند، همچنان كه ادبيات هنر ما همواره رويكردهاي ديني و آئيني خود را حفظ كرده و نويد بخش خير و كمال و زيبائي بوده است .

در ادامه اين پيام ذكر شده ،خوشبختانه در طي ساليان اخير اين رويكرد شدت و قوت بيشتري به خود گرفته و هنر نمايش ما به مفاهيم ارزشي گرايش در خور تحسين داشته و حضور هنرمندان ايراني در عرصه‌هاي مختلف تئاتر جهاني حاكي از آن است كه بذرهاي كاشته شده هم اكنون در حال اثر بخشي است و امسال ما شاهد شكوفائي هر چه بيشتر در حوزه فرهنگ و هنر خواهيم بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه پيام خود خطاب به جشن ارديبشهت تئاتر ايران آورده است : برپائي جشن ارديبهشت تئاتر ايران در طليعه سال نو و به مناسبت بزرگداشت روز جهاني تئاتر نشاني از همين افق‌هاي درخشان و آتيه‌هاي اميد بخش است كه اميدواريم به مدد لطف الهي و حضور و همكاري بي شائبه و صميمانه نمايشگران تئاتر كشور به جرياني موثر و كارآمد و ماندگار تبديل شود.

در ادامه اين پيام آمده : پالايش محيطهاي فرهنگي و كرامت اهالي فرهنگ و هنر و برنامه ريزي‌هاي اساسي و اصولي در سرلوحه اقدامات و برنامه‌هاي هنري نمايش كشور مورد حمايت جدي است و جامعه تئاتر ايران مفتخر است در سالي كه به عنوان نوآوري و شكوفائي مزين است دستاوردهاي تازه خود را در معرض تماشاي علاقمندان و فرهنگ مداران قرار دهد، اين برنامه فرهنگي كه جزئي از برنامه‌هاي ساليانه تئاتر كشور است در نهادينه كردن هنر تئاتر و معرفي هرچه بيشتر اين رشته و ارتباط مستقيم و زنده با سرمايه‌هاي اصلي تئاتر كه همانا تماشاگر است موثر بوده و همدلي و پيوند عميقتري را در اين زمينه ايجاد خواهد نمود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران در پايان پيام خود آورده است : تئاتر كشور در حركتي چهار فصل توسعه يافتگي خود را در مسير رشد و كمال مديون هنرمندان سخت كوش و مديران دلسوزي مي‌داند كه با عشق لايزال و پرتوگيري از انفاس قدسي و مفاهيم الهي و معنوي قصد دارند هويت حقيقي ، ديني و آئيني را بر صحنه‌هاي عشق و ايمان پرتو افشان سازند، اينجانب ضمن تبريك سال نو و روز جهاني تئاتر و قدرداني از تلاش جامعه تئاتر كشور، موفقيت و درخشش هنر نمايش ايراني اسلامي را در عرصه‌هاي داخلي و خارجي به فال نيك گرفته و براي خانواده تئاتر كشور از خداوند منان توفقي روز افزون مسالت دارم .

در اين مراسم قطعه‌اي از موسيقي مقامي تركمن ، تئاترهاي مختلف توسط گروهاي مختلف تئاتر و هنري استان گلستان برگزار شد.

همچنين در اين مراسم كه معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران حضور داشت ، از ‪ ۶۰‬هنرمند عرصه تئاتر استان با لوح تقدير و جوايزي به رسم يادبود تجليل شد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن