واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: تنظيمات Import sharin 24 شهريور 1389, 09:33سلام به همگي. يه سئوال داشتم. موقعي كه داشتم يه آموزشي مي خوندم ، يه تيكش برام گنگ بود ، يعني خود طرف بنظرم گنگ گفته : متن زير رو بخونيد : آشنایی با محیط Texture Painting در روند تکسچرینگ یک آبجکت و یا یک کاراکتر ، باید تکسچر به صورت 2 بعدی ساخته شده و بر روی آبجکت قرار بگیرد،ولی روند قرار دادن درست آن بر روی آبجکت ممکن است بسیار دشوار باشد و تکسچر در محیط مناسب قرار نگیرد و دچار کش آمدن و یا تحلیل شود. ابزارهای تکسچرینگ Z-brush به شما این امکان را میدهند که بتوانید رنگ را به صورت زنده بر روی آبجکت Paint کرده و سپس آن را به یک تکسچر 2 بعدی تبدیل و به نرم افزارهای دیگر بفرستید ؛بدون آنکه کوچکترین Distortion ی وجود داشته باشد. انجام تنظیمات قبل از ورود (Import ) آبجکت زمانی که شما آبجکتی را به زیبراش میفرستید تا عملیات painting بر روی آن انجام گیرد؛ بهتر است بعضی آپشن های خاص را که بر روی UV ها تاثیر میگذارند ؛روشن و یا خاموش کنید. وارد منوی Preferences که می شوید گزینه ImportExports را می بینید. بعضی آپشن ها روشن هستند که در حالت معمول مشکل ساز نیستند.ولی فرض کنید بخواهید UV آبجکت را تحت تاثیر قرار داده و دوباره برای Painting به زیبراش بفرستید. در این صورت ممکن است ترتیب و شماره UV ها و Vertex ها به هم بریزند و کار را دچار مشکل کند.روشن بودن این آپشن ها باعث میشوند که هر دفعه که عملیات Import یا Export را انجام میدهید زیبراش همه Vertex ها را دوباره شماره گذاری کند.پس بهتر است این آپشن ها خاموش باشند تا آبجکت دچار تغییری نشود. حالا وارد منوی Preferences شده و در Store گزینه Store Config را فعال کنید.تا تنظیماتی که اجرا کردید بر روی Z-brush باقی بمانند. حالا آبجکت خودتان را Import کنید. آبجکتی که Import میکنید ممکن است دچار UV Overlaping باشد.یعنی اینکه Uv ها بر روی هم افتاده باشند. به صورت معمول این قضیه مشکلی ایجاد نمیکند ، ولی در مورد TexturePainting و NormalMap و DisplacementMap بسیار مهم است که آبجکت شما هیچ گونه overlaping ی نداشته باشد. برای کنترل این قضیه حتماً آبکت را در کمترین Subdivision Level قرار داده و وارد منوی Texturing شده و بر روی دگمه UV Check کلیک کنید. همانطور که می بینید همه آبجکت تیره تر میشود غیر از جاهایی که دچار UV overlaping هستند که با رنگ قرمز مشخص میشوند. برای حل این مشکل، آبجکت را در برنامه مورد نظر خودتان مانند MAYA ، XSI و یا ... Uv ش را اصلاح کنید.به علت اینکه بعضی آپشن های Import Export را غیر فعال کرده ایم دیگر آبجکت دچار کم و کاستی و تغییر در اعداد Vertex ها نمیشود و چون تعداد Vertex ها یکی میباشند؛ لذا آبجکت اصلاح شده با آبجکت قبلی Swap میشود. فقط فراموش نکنید که UV Check برای شما تکسچری ساخته است.قبل از شروع هر کار آن را Disable کنید. ----------------------------------------------------------- متن كامل رو هم از اينجا مي تونيد بخونيد : ----------------------------------------------------------- مي شه بگيد چيا رو بايد روشن وچيا رو خاموش كنيم ؟!! من وقتي اين قسمت رو باز كردم ديدم با عكسي كه طرف گذاشته فرقي نمي كنه !! كسي از دوستان با همچين مشكلي برخورد كرده ؟؟ اگر آره خوشحال مي شيم تجربه هاش رو با بقيه در ميون بذاره. پيشاپيش از جواب هاتون ممنونم. اما هر چقدر كم ، خواهشن كمك كنيد ، فكرم و چند وقته مشغول كرده. همگي موفق باشيد. يا علي. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 589]