تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 25 دی 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1853073013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروسه کامل ساخت یه انیمیشن خوب سه بعدی چیه؟؟؟ -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: پروسه کامل ساخت یه انیمیشن خوب سه بعدی چیه؟؟؟ borhani59 17 مرداد 1389, 00:35سلام بر همه اساتید و همه همشاگردیها :sad::-?:cry::mad::shock::):green::paint::cool::sad::-?:cry::mad::shock::):green::paint::cool: مدتی هست که مشغول به یادگیری نرم افزارهای سه بعدی هستم ولی به علت نداشتن یک برنامه طبقه بندی شده این یادگیری وقفه هایی داشته یا روی قسمت های کم کاربرد تمرکز کرده و یا در دوراهی های مهارتی به دنبال سرکاری رفته... خلاصه اینکه اگر اساتید لطفی بکنند و یه زحمتی بکشند و یه جمع بندی نسبی از روند کار حرفه ای که خودشون انجام میدهند یا میدونند و به عللی نشده انجام بدن رو به ما کم تجربه ها انتقال بدند. (الگوریتم - پروسه - روند - چارت و هر چیز مشابه که یه عضو رو از لحاظ علمی و عملی بالاتر ببره ) حسن این کار اینه که اولا حرکت ها رو هدفمند میکنه و مسیر حرکت و توانایی های لازم راحت تر کسب میشه. جمع شدن نظرات و نقد اونها هم که معلومه به جامع شدن این روش و اصولی بودنش کمک میکنه... به نظرتون این جوری بهتره یا اینکه یه آدم خیرخواهی بعد از مدتی به فکر این بیفته که مثلا به بقیه بگه اصلا نرمال مپ چیه یا سوال های بی ربط، تاپیک های مختلف رو اشغال کنند. فرق بین ابزارهای کلاسیک و ابزارهای جدید و تست نشده معلوم بشه و ... اگه یه نظام دهی بشه میتونه نوعی طبقه بندی ایجاد کنه که یادگیری خلق ا... سریع بشه و هر کسی مسیر کاریشو بدونه و از این به بعد مرزهای توانایی اعضا بالاتر بره و مطالب قدیمی و پایه ای تر هم سرجاشون آپدیت بشن و مثل یه دوره عمل کنند. به نظرم این کار از معرفی یه پلاگین سریع رندر یا یه سایت تاتوریال یا یه کتاب خوب حتما مهمتره. قسمت سوال و جواب هم که زندگی فروم به اونه سرجاشه و وظیفه رفع مشکل رو برعهده داره. اساتید این کار ظاهرش بزرگه ولی محاسن زیادی داره. به فرموده حضرت امیر، یادگیرنده و یاددهنده هردو در رشد سهیم اند. من به نوبه خودم فکر میکنو سایت به سابقه مجید آنلاین بهتر از اینا که یه وقتی یه پستی بیاد میتونه فعال و پویا باشه. از همتون ممنون به خاطر توجهتون و معذرت ه خاطر پرحرفی. 1seda 17 مرداد 1389, 01:14سلام من منظورت را خوب متوجه نشدم . اما کلا روال تولید انیمشن ها به این صورت هست که یک داستان خوب انتخاب میشه و بودجه ای برای اختصاص پیدا میکنه بعد فیلم نامه نوشته میشه بعد بر اساس داستان به طراحی شخصیت ومحیط میپردازند البته 2 بعدی بعد توسط کارگردان و استری بورد زن (که میتونه خود کارگردان هم باشه ) استری بورد ها زده میشه (که قبل از استری بورد و در حین فیلم نامه نوع کارکرد برای ساخت معلوم میشه یعنی انمیشن 2بعدی است یا 3 بعدی و یا ترکیبی ویا رئال انیمیشن + 3بعدی و یا ...)که به این ترتیب نماها و سکانس ها و نمای دوربین و به نوعی فیلم نامه مصور ساخته میشه بعد که کم کم به مراحل پایانی پیش تولید نزدیک میشویم کارگردان شروع بع انتخاب اعضای تیم میگیره و بعد از شکل گیری شروع به کار میکنند که معمولا گاهی مدل ها قبل از شروع مرحله تولید ساخته میشه و گاهی در شروع کار.و بقیه هم طبق زمان بندی انجام شده این یک روال و اصول اصلی انیمیشن هست اما تو ایران زیاد به اصول پایبند نیستند. بعد هم اینکه چه چزی را یاد بگیری کلا نرم افزار های 3بعدی خیلی گسترده اند و نمیشه به صورت 100 درصد همه قسمت ها را یاد گرفت یعنی نه اینکه نمیشه اما شما باید یک قسمت راانتخاب کنیو بچسبی بهش مثلا مدلینگ و یا انیمیت ویا طراحی دکوراسیون و... . اول هدفت از کارت رامشخص کن چون هر جایی یه نوع کار میخوادو نمیشه همه کاربلد باشی اما 1 قسمت را حرفه ای بلد نباشی. بعد هم اگه فروم بخواد از اول کل یک نرم افزار را آموزش بده میشه سایت آموزشی و نه فروم - شدن که می شه این کارو کرد اما به شرطی که کل سایت روی 1 یا 2 یا 3 نرمافزار محدود بشه که مجید آنلاین این جوری نیست . وکلا خصوصیت فروم همین هست که سئوالات مختلفدر سطح ها یمختلف پرسیده بشه . اگه هم می خوای اصولی نرم افزار و یادبگیری باید آموزش های اصلی از شرکت ها ی دیجی توتور - سی جی آکادمی - جنومون و .. را تهیه کنی و از روی اونها یاد بگیر یکه اون هم دردسر خاص خودش را داره که بلد بودن زبان یکی از اونهاست. و از آموزش های فارسی سی دی و ی دی و کتاب ها ی فارسی موجود درایران نتیجه زیادی نمیتونی بگیری اگه خودت borhani59 17 مرداد 1389, 06:58از جواب شما متشکرم ولی سوال بزرگتر از یه جواب عادیه: شاید این جوری بپرسم بهتر باشه: پروسه کلی ساخت(کلی به معنای ساختار جامع ، نه حدود کلی) در یک انیمیشن سه بعدی از همون ایده و نیاز داستانی که شما فرمودید تا پرده سینما یا پهنه تلویزیون به صورت قدم به قدم و نه برنامه محور بلکه عملیات محور. و بعد توضیح و تبیین روند های موجود و تخصصی و روابط موجود بین هر کدام از تخصصها و بعد چارت کلاسیک و کاربردی همون تخصصها به صورت عملیاتی و تبیین مهارت ها نیازها در سطح ابتدایی و حرفه ای.... منظورم اینه که شما بدونی مثلا برای این جور انیمیشن از فلان رندر باید کمک بگیری، با این برنامه باید جلوه ویژه بسازی، باید در کارت تکسچرینگ باشه یا فقط شید ومدل بدون طرح باشه، اگه تکسچرینگ داره آیا مپ های اصلی مفید برای این کار چیا هستن و اهمیت هر کدوم چقدره، چه جور باید پروژه را کمپوزیت کرد، چه جور باید تست رندر مفید گرفت، چه روشهایی برای فانتزی تر شدن جواب میده و چه کارهایی بیشتر نتیجه واقعی ایجاد میکنه، توی فلان کار چه ابزاری مرسومه و توی این پلاگین ها کدوم راحت تر و و کدوم کاملتره، کلک های کنترل انیمیشن بر اساس فیلم چیه، مشکلات آنرپ، یووی، توپولوژی، نورپردازی متغیر، فرق نورپردازی با این ابزار و اون ابزار، روشهای منسوخ شده و حذف شدنی ، مراجع اصلی و روشهای سرراست، ارتباط نرم افزارها با همدیگه، از این نرم افزار اینجاهاش را یادبگیری خیلی عالیه، از فلان جا میشه این کارو انجام داد، فلان کارهای سخت یا تکراری را به صورت کتابخانه یا اسکریپت درآوردن .............................. سوال ها خیلی زیاده و هر چی بیشتر درگیر میشی محدوه اش هم وسیع تر میشه، حرف من اینه که اگه هر کسی بدونه نظام ارتباطات مثلث روشها و ابزارها و توانایی ها چه جوره هم بهتر میتونه خودشو اون وسط پیدا کنه و هم اونقته که میتونه رشد کنه و به سمت علاقه خودش و تکمیل مهارتهای فعلی خودش گام برداره. یه دید کلی به نظرم خیلی مهمتر از یه فروم جدید برای فلان برنامه 2010 هست... نیاز پایه ایه.. میدونم کار فروم یه جورایی متفرقه است و آموزش آکادمیک و کلاسه نیست ولی خود این سوال ها و روش ارائه مباحث به جای اینکه مجزا و متفرقه باشه میتونه تعاملی و مرتبط باشه... نه برای اینکه هر عضو فروم مثلا چهل تا کتاب بخونه و همه چی از برنامه نویسی و فلش تا کارگردانی و مدلسازی و جلوه های ویژه و ... و ... رو فول باشه، بلکه برای اینکه همون اطلاعاتی رو که داره یادمیگیره به قول شما باید تخصصی باشه و علاوه بر اطلاعات جنبی که لازمه باید بتونه بر حسب این آگاهی سازمانی انتخاب کنه که حالا باید قدم بعدی چی باشه و افق آینده رو هم درست تشخیص بده... در عمل هم کار چندان سختی نباید باشه: مدل کردن روشها (الگوریتم - نکات - سرنخ ها - کلک ها - نرم افزار - کتاب - تاتوریال پرسش وپاسخ) طبقه بندی کردن برنامه ها، روشها، روندها مربوط کردن اطلاعات طبقه بندی شده به هم بر اساس اطلاعات مدل شده و ارتباط سازمانی (در مورد آموزشی بودن سایت هم که اشاره کردید فکر میکنم در کنار فروم، پیشنهاد خیلی کاملیه... کافیه اطلاعات فروم را برحسب موضوع و مستند به نویسندگانش یه چیدمان جدید و طبقه بندی شده داد مثل ویکیپدیا که هر کسی میتونه توش تالیفات کنه و خود سایت هم نظم و غیرتکراری بودن و حذف زواید رو بر عهده داره...فکرشو بکنید که اگه برای این قسمت توی یه تاپیک متفرقه وقت گذاشتید فقط به دیدن امروز و فردای چند نفر محدود نشده و قسمتی از یه پروژه بزرگ هست که داره همینطور کامل تر میشه) یه دایره المعارف فکر خوبیه ها ! اساتید یه تأملی بکنین. فکر میکنم پیشنهاد مفیدی باشه:wink: 1seda 18 مرداد 1389, 01:25سلام این چیزی که شما خواستید شاید یک کتاب هم بنویسم کم می یاد. اما اصولا این کار و بودجه ای که براش اختصاص پیدا میکنه هست که نحوه انتخاب نور و متریال و نوع موتور رندر گیری و... را تنظیم میکنه . مثلا کاری با بودجه دقیقه ای 300 هزار تومان دیگه به تکسچر و رئال بودن و افکت فلا جو رگذاشتن وا زموشن کپچر استفاده کردن و .. بها زیاد نمیده چون کار خیلی خرح داره وباید تا پایان پروژه بودجه برسه برعکس کاری با دیقیه ای 10 میلیون تومان هم طرف و شرکت تاجایی که بودجه اجازه میده روش وقت میزارند ورو کیفیتش . مثل کارهای ایرانی که بودجه های نا امید کننده ای دارند در برابر یک کار معمولی سینمای انمیشن هالیود حداقل 50 میلیون دلار (حدود 50 میلیارد تومان ) هزینه دارند پس نباید ایران را با هالیود مقایسه کرد چرا - چون اول باید بودج کار ها را دید و کلی مسائل دیگه . و یک چیزی هم که به نتیجه رسیده ام و رسیده اند تو ایران خیل یسخت میتونی اطلاعات مفید و به درد بخور را از کسی حتی گاهی با پول هم یاد بگیری چون یک نفر یک چیز خاص از نرمافزار و به هزار زحمت گیر مییاره و یاد می گیره و از همون پول در می یاره ونمی یاد ریسک کنه و اون وبه من و شما که شاید با یاد گرفتن اون جای خودش وبگیره یاد بده (مثلا همین روسیه وامریکا وقتی میبینند ایران غنی سازی میکنه نه به خاطر اینکه ایران از اونها دیگه سوخت نمیخره بلکه میبینه فردا خاورمیانه به جای اینکه از اونها سوخت راکتور بخره میره ازایران ارزونتر هم میخره - و این یکی ازدلایل مخالفتشونه) کلا مدلینگ و انیمیت تو ایران خوب میشه پول درآورد ازش. وبرای مسائل یمثل توپولوژی و قبلا تاپیک خورده اما نخواه تو فروم ورایگاه همه چیز را یاد بگیری که نمیتونی مثلا من یک آموزش میخواستم که هیجا نبود تو اینترنت پیدا کردم حالا باید یک هزینه ای را بدم برام دانلود کنند چون نیست و کسی هم که دارند بهم نمیدهند . دیگه رایگانش که هیچی - پولی و.. نمیدهند . روش فروم که تغیی رکنه با مدیریت سایته و به من و شما زیاد شامل نمیشه مگر اینکه به مدیریت سایت پیغام بدی و ازش درخواست کنی . نرم افزار هم کیلویی زیاده 3d = تری دی مکس -مایا - هودینی - سینما فور دی - زی براش - مودباکس و.... composite = مثل after effects - hnuke - shake - combustion و... پلاگین هم تا دلت بخواد هست کلا باید ببینی چی م یخوای یعنی کارت نیاز به چی داره تا ببینی از چه نرم افزار یاستفاده کنی اما در سه بعد ی فعلا مایا و مکس دز صدر هستند وهر نرم افزار هم برای خودش کلی پلاگین داره د رمورد ارتباط اکثر نرم افزار ها سه بعدی با هم ارتباط دارند همچنین نرم افزار های کامپوزیت با هم - شاید همه در صورت عادی با هم ارتباط نداشته باشه اما همین پلاگین ها این کارها رو میکنند. من پیشنهادم اینه که اول معلوم کنی چه کاری می خوای بکنی و به چه چیزی نیاز داری وبعد بری یاد بگیری حالا با کلا س و یا سی دی . چون اینجوری نمیتون یو نباید توقع داشته باشی همه چیز رو همین جا والان یاد بگیری . خیلی اطلاعات واقعا برا ی کا ر حیاطی ههست اما شاید کسی یاد نده م یدونی چرا به غیر از دلایلی که در بالا گفتم یکی دیگش اینه که اکثر این اطلاعات و تجربه ها در کار بدست اومده و تازه تو کار می فهمی که چی کار باید بکنی و 2 دلیل اینه که کسی به طرف یاد نداد خودش تجربه کرده و 2 - اینکه الان بر فرض بیاد بگه به غیر از اینکه اطلاعات داده شاید خیلی ها جدی نمیگیرند مثل اینکه بگم در هنگامی که شما یک فیلم برداری خبری میکنید کاراکتر سخن گویتون را در نقطه طلایی کار قرار دهید . اول باید قوانین نقطه وخط را بدونی و بعد هم یک یمی گه فرق نمیکنه هر جا گوینده و یا گزارشگر خبر نشست و ایستاد که فرقی نمیکنه اما وقتی کارهای نهایی را میبینید تازه میفهمید که چقدر فرق داره و اون هم بدون آزمون و خطا وتجربه نمیرسی . تمرین - تمرین - تمرین Amin 4D 31 مرداد 1389, 10:51یه سر به این لینک بزنید فکر کنم جواب سوالتونو توی اون بتونید بگیرید: موفق باشید و سربلند. pba.max 31 مرداد 1389, 11:12با سلام خدمت انیمیشن کارا...من حدوده 1 سال پیش عضو شده بودم تو این سایت تازه امدم یه سری به این انجمن بزنم.خودم مکس کار می کنم.این قدر اموزش مکس دانلود کردم خریدم که حساب کردم دیدم 3.000.000 ریال خرج کردم.از قضا 3 ---4 دی وی دی پشت صحنه انیمیشن های توپ رو گیر آوردم که نشون میده چه جور کار می کنن.وقتی ببینیدشون دو حالت براتون پیش می آد.1- یا قوت می گیرید و سخت کار می کنید منظورم اینکه بهتون انرژی می ده.2- یا دیگه انیمیشن از چشم تون می افته و می گید بی خیال بابا من نمی تونم به این جاها برسم. مثل منتا شب خود انیمیشنو upload می کنم اگه دیده بودید یا نه بعدش پشت صحنشو میزارمکسایی که نمی تونن Download کنن می تونم براشون بفرستم البته هزینه پست با خودشونه.by Until to Night pba.max 02 شهريور 1389, 03:22سلام شرمنده دیر کردم آخه این صفحه رو گم کرده بودم به زور تونستم پیداش کنم. بی خی.. این عکساشه امروز هم خودشو می ذارم هم پشت صحنشو اسمش cocotte [/URL] () [URL] borhani59 04 شهريور 1389, 05:03این عکساشه امروز هم خودشو می ذارم هم پشت صحنشو اسمش cocotte میبخشید pba.max جان ولی فراموش کردی پشت صحنشو بذاری ! :shock: من این انیمیشنو دیدم. فکر کنم به قول شما همچین پشت صحنه هایی هر چقدر که مراحل رو منظم تر و کامل تر نشون بدهند هم انگیزه ایجاد میکنند و هم درس آموز و راهگشا هستند. اگر پشت صحنه هایی از این قبیل داری خیلی کمک میکنه . ممنون ..! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 423]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن