تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 بهمن 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1855209301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماری دیجیتال-(آموزش مراحل کلی مدل سازی-نور پردازی و رندر نمای داخلی در 3ds max) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: معماری دیجیتال-(آموزش مراحل کلی مدل سازی-نور پردازی و رندر نمای داخلی در 3ds max) titane.boy.max 07 خرداد 1389, 20:09سلام به همه.:rose: خوبین شما؟ تو این تاپیک می خوام توضیح کلی در مورد مراحل طراحی نمای داخلی رو براتون بزارم. بریم سر اصل مطلب. نتیجه ی نهایی میشه این: قبل از شروع یه توضیح بدم که متنی که این زیر می بینید ورژن حرفه ای آموزش هستش،دوستان تازه کار میتونند از لینکی که آخر آموزش گذاشتم آموزش کامل ویدیویی رو بگیرن. خوب شروع می کنیم: کل کار از چهار مرحله ی: مدلسازی متریال پردازی نورپردازی رندر تشکیل شده. مدلسازی: مدل های موجود در صحنه از روش های مختلف، از جمله Polygon Modeling و Shape Modeling ساخته شده اند. مراحل مدل سازی با ایجاد یک مکعب مستطیل(Box) آغاز می شود.سپس آنرا در وضعیت ویرایش قرار می دهیم و با ابزار موجود در حالت ویرایش مکس(Edit Ploy) جای پنجره را ایجاد می کنیم. مرحله ی بعد مدل سازی قفسه های کتاب می باشد.برای مدل سازی قفسه ها نیز از یک Box استفاده می کنیم و پس از قرار گرفتن در حالت ویرایش(Edit Poly)، مراحل ویرایش را مرحله به مرحله انجام می دهیم. توجه به جزئیات و ترفند های طبیعی کردن اشیا از قبیل از بین بردن لبه های تیز اجسام با استفاده از گزینه ی Chamfer و ... برای رسیدن به نتیجه ی قابل قبول، به ما کمک خواهند کرد.البته در صورت استفاده از Pro Material ها،با فعال کردن گزینه ی Round corner، دیگر نیازی به گرد کردن دستی لبه های اجسام نیست، اما به دلیل اینکه pro Material ها کند تر از متریال هایی مثل A&D یا Standard رندر گرفته می شوند،در اینجا به صورت دستی لبه ها را Chamfer کرده ایم. اجزای موجود در صحنه را از روش های مختلفی می توان مدل زد ولی همیشه یک روش سریعتر از روش های مشابه است. تکنیک هایی مثل استفاده از Instance Copy برای ساخت آبجکت های تکراری مثل پرده ی اتاق،به این دلیل که بعد از کپی گرفتن، با تغییر یکی از اجسام، تغییرات در اجسام دیگر نیز اعمال می شوند و یا همین کار در مدل های کتاب های به هم ریخته ی موجود در صحنه که جمعا از 5 نوع متریال بیشتر استفاده نشده، به شما کمک می کنند که به سریعترین شکل ممکن صحنه ی خود را تکمیل کنید. استفاده از Symmetry Modifier و Turbo Smooth برای سرعت بخشیدن به فرایند مدل سازی نیز به ما کمک خواهند کرد. نورپردازی: نورپردازی با استفاده از Daylight System انجام گرفت. به دلیل اینکه موتور رندر Mental Ray برای این پروژه انتخاب شده بود،در تنظیمات Daylight، از MrSun و MrSky استفاده شد.به دلیل نیاز به نور ورودی شارپ و دارای لبه های تیز،مقدار Softness نیز بر روی 0.1 قرار داده شد. البته تنظیمات Exposure Controller نیز باید بر روی physically based lighting-indoor daylight ، قرار داده شود.(واقع در منوی Rendering/Environment) متریال و تکسچر: متریال های موجود در صحنه عموما از متریال های Arch & Design ،هستند.متریال A & D متریال مخصوص منتال ری هست و در هنگام کار کردن با موتور رندر Mental Ray استفاده از آنها توصیه می شود.سرعت بالا در رندر و همچنین قدرت در خلق انواع زیادی از متریال ها، از مزایای این متریال به شمار می رود.توجه به جزئیات در متریال ها از نکات اساسی است.استفاده از مقادیر مناسب Reflect، bump و ... و علاوه بر آن استفاده از تکسچر مناسب،رمز موفقیت در هنگام کار کردن با متریال های مختلف است که توجه به خواص مواد در دنیای واقعی پیرامون ما،بزرگترین کلاس درس در مورد متریال ها می باشد. در مورد متریال شیشه،علاوه بر رنگ و رفلکت مناسب، دقت به مقادیر شکست نور(Refraction) بسیار مهم است. تکسچرینگ و نحوه ی قرار گرفتن تصاویر مورد نظر بر روی آبجکت های موجود در صحنه یکی دیگر از مباحث مهم، در ارتباط با متریال می باشد. با استفاده از Unwrap UVW Modifier می توانید عملیات Unfolding را انجام دهید. تنظیمات رندر: بدون شک تنظیمات رندر یکی از بخشهای بسیار مهم کار می باشد، چرا که تنظیمات رندر تعیین کننده ی مستقیم نتیجه ی نهایی کار شما خواهد بود.البته نورپردازی نیز رابطه ای مستقیم با تنظیمات رندر دارد.همانطور که گفته شد در این پروژه از موتور رندر منتال ری استفاده شده است. در نورپردازی نمای داخلی دو عامل نقش اساسی دارند: 1.(FG) Final Gather 2.(GI) Global Illumination فرض کنید دست خود را در کنار دیوار یا پارچه ای زرد رنگ گرفته این.در این شرایط ، اگر به دقت به دست خود نگاه کنید های لایتی زرد رنگ بر روی آن افتاده که در حقیقت FG این تاثیر از دنیای واقعی را شبیه سازی می کند که بسیار مهم و اساسی است. GI نیز عمل ردیابی فوتون های نور و محاسبه ی مقادیر تاثیر نور اصلی بر اجسام مختلف و تاثیر اجسام مختلف بر روی هم را انجام می دهد. استفاده از FG و GI به صورت هم زمان در نما های داخلی توصیه می شود اما در نما های خارجی بنا به اقتضای شرایط می توانیم از GI صرف نظر کنیم و تنها از FG استفاده کنیم. در هنگام فعال نمودن GI باید در صحنه یک تولید کننده ی فوتون داشته باشید، در غیر این صورت با پیغام زیر مواجه می شوید که شما را از عدم وجود تولید کننده ی فوتون مطلع می سازد.لایت های فوتو متریک وMrSun نمونه های خوبی از تولید کننده های فوتون هستند. برای حل این مشکل همانطور که گفته شد در صورت نیاز به GI، مثلا یک MrSun در صحنه ایجاد کنید.با این کار تولید کننده ی فوتون شما MrSun خواهد بود و GI به درستی انجام خواهد شد. تنظیمات نهایی رندر در صحنه ی فوق بدین صورت انجام شده اند: ر صحیح رندریست که در کوتاه ترین زمان، نتیجه ی دلخواه رو به ما میده.این رندر با یک سیستم معمولی (CPU 3/2GH Dual-2GIG Ram) با سایز 1280 حدود 20 دقیقه طول کشید و نتیجه ی نهایی حاصل شده.قبل از رندر حتما باید تست هایی با کیفیت و سایز پایین تر گرفته شود.رندر های تست در این پروژه حدود 40 ثانیه زمان می برد. برای اینکه مجبور نباشید برای رسیدن به سایه های نرم و دلخواه تنظیمات رندر رو بالا ببرید و زمان زیادی رو از دست بدید، بهتره که یک رندر با متریال Ambient Occlusion بگیرید و سپس با استفاده از نرم افزار های دو بعدی مثل فتوشاپ رندر اصلی و AO در حالت Multiply با هم ترکیب کنید. نتیجه ی نهایی: برای دریافت آموزش کامل ویدیویی می تونید به آدرس زیر مراجعه کنید: موفق باشید.:10: Ultra 3D 10 خرداد 1389, 00:13سلام خسته نباشی واقعا ً آموزش جالبی هست و جاش هم اینجاست ولی این قسمت خیلی خلوت هست و به تاپیکت ظلم می شه لینک و به اصلاح تبلغ این تاپیک رو تو امضات بزار و تو بخش های اصلی مکس که پست می زنی بچه ها ببینن و بیان ازش استفاده کنند الان من خیلی از بچه ها رو می شناسم که به این مطالب حرفه ای نیاز دارن ولی نمی دونن که اینجا همچین چیزی هست امید وارم تاپیک رو خوب ادامه بدی و موفق باشی! goni 10 خرداد 1389, 17:55تو این ادرسی که گذاشتین لینکی برای دانلود آموزش وجود نداره ..یه فروشگاه اینترنتیه که گفته میتونین این آموزش رو بخرین... Ultra 3D 11 خرداد 1389, 12:15خوب دیگه نگفته بود که لینک دانلود گفته بود برای تهیه... !!! nima_dsnr 11 خرداد 1389, 13:53کاش آموزش مدلسازی پایه ای رو هم گیر می آوردی میذاشتی. اگر طرز سه بعدی کردن پلان و ورود اون از اتوکد رو هم آموزش داری بذار. لوکوربوزیه 24 خرداد 1389, 19:31واقعا عالیه . لطف کنین اگه میشه تمرین های دیگه رو هم بزارین مثل طراحی حمام و سرویس ها perna 28 خرداد 1389, 14:08آقا من هیچی از سه بعدی حالیم نیست چه طوری می تونم یاد بگیرم ، الته بلدم یه چیزایی ولی خیلی مبتدیم MAXBAZ 29 خرداد 1389, 14:16بسیار عالی بود ! من تازه این تاپیک رو دیدم ، واقعاً کامل . مرسی رفیق:rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1489]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن