واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل در رندر لطفا اساتید جواب بدهید mahdilal 10 مهر 1388, 12:31دوستان من در رندر یک مشکل دارم و ان اینکه وقتی که می خواهم بچ رندر بگیرم در مایا اگر cpu 8 هسته داره از 1 یا 2 هسته بیشتر استفاده نمی کنه و بقیه cpu غیر فعال هست فقط 8 تا ادم با ncloth در صحنه دارم که 2 تا از آدمها shave برای موهاشون ممنون می شم اگر کسی می تونه کمک کنه .:. soroosh .:. 10 مهر 1388, 13:58درود . والا من هم این مشکل را داشتم و خب هر کاری کردم مشکل رفع نشد . اما برام جالب بود چون : مثلا فرض کنید من یک فریم را به صورت تک فریم رندر میگرفتم بدون بچ رندر . مثلا زمان رندر میشد 6 ثانیه . بعد کلا انیمیشن را که با بچ رندر رندر میگرفتم با اینکه مثلا از 50 درصد توان سی پی یو استفاده میکرد اما زمان رندر برای هر فریم همون 6 ثانیه بود و فرقی نمیکرد . به همین دلیل انیمیشن که مثلا 300 فریم بود من دو تا مایا باز کردم . با هر دو زدم رندر . یکی از مثلا فریم یک تا 150 دیگری از 151 تا 300 . اینطوری زمان رندرم نصف شد در اصل ... :green: کلی برای خودم باعث تعجب بود اما خب اینطوری شد دیگه ... باز هم شما affinity بچ رندر را از داخل پروسس تسک منیجر نگاه کنید ببینید آیا مثلا هر 4 هسته برای این برنامه فعال هست یا ... پریوریتیش را هم چک کنید ببینید رو چه حالتیه ... masoud_warcraft 10 مهر 1388, 14:35ba salam. avalan inke dar SOFTWARE rendering dar tak frame az 1 haste estefade mishe ama dar Batch az hame. 2-age az mental ray estefade ebshe az hame cpu ha estefade mishe. 3-bazi chiz ham nazir e Hair va Cloth technology tak haste ee darand. che dar Maya va che dar narmafzarhaye dige.taze man khodam ke test kardam maya soratesh az baghie balatar bood. .:. soroosh .:. 10 مهر 1388, 14:40البته مسعود جان من مشکلی که خودم داشتم با منتال بود . یعنی بچ رندر برای منتال ری از دو هسته بیشتر استفاده نمیکرد و دو هسته دیگه کاملا آزاد بودن . در صورتی که برای تک فریم از چهار هسته استفاده میکرد . امم برای مو و پارچه و ... هم جدیدا تغییراتی ایجاد شده تست کنید . مثلا من مو برای پلاگین شیو اند هیرکات را که قدیم تست میکردم از یک هسته استفاده میکرد اما این ورژن آخری که برای 2009 داده تا 3 تا هسته استفاده میکنه . (; mahdilal 10 مهر 1388, 16:49از کمک دوستان ممنون البته من فقط در این صحنه هست که با این کاراکترها به مشکل برخوردم اما در سایر صحنه ها هیچ مشکلی نیست و از 100 % 8 cpu استفاده می شود منتهی خوب با منتال ری هست وQuality high رندر می شود در ضمن من با رندر من هم تست کردم که همین مشکل وجود داشت ویک چیز دیگه هم هست و آن اینکه چون صحنه سنگین هست و رم را هم زیاد میگیره یعنی اگر مایا را باز بزارم رم می ره با لای 8 گیگ pixolator 20 مهر 1388, 08:47داخل منوی Rendering->Batch Render->AutoDetect Thread رو تیکش رو بردارید و تعداد هسته هاتون رو وارد کنید مثلا اگر quad core دارید بنویسید 4... Miladbat 21 مهر 1388, 03:01درسته اگه این تیک رو بزنید 99% هم نمیشه میره روی خوده 100%. mahdilal 21 مهر 1388, 22:19از راهنمایی همه دوستان ممنون من این کار هایی را هم که شما گفتین قبلا انجام داده بودم و مشکلم بر طرف نشده بود اما با نصب یک آنتی ویروس خفن مشکلم بر طرف شد . مشکل از ویروس بود corel 09 آبان 1388, 22:34از راهنمایی همه دوستان ممنون من این کار هایی را هم که شما گفتین قبلا انجام داده بودم و مشکلم بر طرف نشده بود اما با نصب یک آنتی ویروس خفن مشکلم بر طرف شد . مشکل از ویروس بود خب البته می تونستی پروسه ها رو موقع رندر نگاه کنی ببینی چی غیر مایا داره از CPU می کشه. Task Manager/Processes گاهی خود آنتی ویروسها یه بخشی از CPU رو اشغال می کنن. مثلا قبلا با Bitdefender این مساله برام پیش اومده بود. راهشم یکیش اینه که اولا کانکشن هات رو قطع کنی تا ویروس نتونه وارد بشه. بعد اون پروسه رو ببندی.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 860]