واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چند تا سوال درباره ی بعضی از مفهوم هایی که واسم گنگه مثلRe duce Size... BEHESHT 09 فروردين 1388, 18:09سلام دوستان من تو این پست سوال های زیادی می پرسم راجع به موضوع خاصی نیست که بخوام اونو به تیتر مشخص کنم یعنی سوالاتی که واسم پیش می یاد رو که از این به بعد زیاده میام بپرسم اگه شما جواب بدید ممنون می شم: این اولیشه: تو منوی فایل یه گزینه پیدا میشه با عنوان Re duce Size... این برای چی مورد استفاده هست من سر در نیاوردم Re duce Size... یعنی چی؟ silvercover 09 فروردين 1388, 18:24توی بیلدر یه سری کتابخانه هایی برای کار با تصاویر به کار رفته که یه تعداد محدودی از توابعش اونچنان که باید و شاید خوب پیاده سازی نشدن. کاربرد این موردی که مورد سوال شماست این هست که اگر عکسی رو در موقع طراحی در صفحه قرار بدین و با موس تغییر اندازه درش ایجاد کنید عکس به صورت کامل تغییر اندازه داده نمیشه و همون حجم واقعی (از منظر اشغال فضای هارد) گزارش میشه که این باعث اتلاف فضا و حجیم تر شدن بی مورد فایل نهایی exe میشه. حالا با کلیک بر روی اون گزینه Reduce Size حجم واقعی عکس اعمال میشه. برای مثال حالتی رو تصور کنید که یک تیکه ابر به ابعاد بزرگتر رو در جعبه ای با ابعاد کوچیکتر با زور قرار بدید. در این حالت تغییر حجم فیزیکی صورت گرفته اما چگالی و جرم ابر کم یا بیشتر نشده. BEHESHT 09 فروردين 1388, 19:20خیلی عالی بود فکر نمی کردم این قدر جواب کاملی بگیرم یه سوال دیگه آیا خاصیت Clone Bitmap Object مانند سیبون های ایجاد شده در فلش حجمی رو نمی گیره یا انگار یه عکس جدید وارد کردیم و حجمی رو اشغال می کنه. silvercover 09 فروردين 1388, 19:39در عمل بله Clone باعث میشه تا گونه ای مشابه از تصویر اصلی ایجاد بشه. حجمی که تصویر جدید ایجاد شده اشغال میکنه کمتر از حجم واقعی عکس هست. فایده این ابزار این هست که شما می تونین با تغییر در عکس مادر همزمان در تصاویر Clone شده تغییر رو مشاهده کنید. BEHESHT 16 فروردين 1388, 22:03وقتی مکرر از یه حلقه یا دوحلقه کار می کشم این خطا رو می ده چرا؟ چطور بر طرفش کنم؟ nevercom 16 فروردين 1388, 23:15این مورد معمولاً وقتی پیش میاد که در زمانی کوتاه دسترسی زیادی به اسکریپت بوجود بیاد، و مثلاً قبل از به اتمام رسیدن اسکریپت چندبار دیگه اسکریپت اجرا بشه. بهترین راه حل اینه که از اسکریپت تایمر استفاده کنید و در حلقه هاتون هم بهتر هست که از Refresh استفاده کنید. و در مواردی که مثلاً با عبور موس از روی یک شئ یک اسکریپت اجرا میشه، بهتر هست که شرط هایی در اسکریپت قرار بدید که مثلاً اگه قبل از اتمام اسکریپت از روی اون شئ موس عبور کرد دیگه دوباره اسکریپت اجرا نشه و از این قبیل موارد. splinter cell 16 فروردين 1388, 23:16از موقعی که بیلدر امکان استفاده از 100 تا اسکریپت تایمر رو توی یک اگزه فراهم آورده دیگه بهتره حلقه ها رو مخصوصاً اونهایی که بینهایت هستند رو بذارید کنار. من خودم قبلاً زیاد استفاده میکردم اما اکثراً با هم تداخل ایجاد میکردند و سرعت رو پایین میاوردند و حتی گاهی اوقات اجرای یک حلقه اجرای یک تایمر که مثلاً برای کنترل زمان گذاشته بودم رو ناخواسته متوقف میکرد و بعد از کلی دیباگ کردن برنامه تازه میفهمیدم دلیلش اون حلقهFor next بوده و با عوض کردن اون با یک اسکریپت تایمر اشکال برطرف میشد. به شما هم همین پیشنهاد رو میکنم splinter cell 16 فروردين 1388, 23:19ای بابا شاهد از غیب رسید :-) اونم فاصله زمانی یک دقیقه! اما خوشحالم که با هم هم عقیده ایم محمد. BEHESHT 17 فروردين 1388, 20:35سلام ممنون از محبتتون که جواب بنده رو می دهید. من این مثال رو گذاشتم یه دکمه وسطش گذاشم که می خوام با این دکمه فرمان به توقف حلقه های دحال اجرا بدم که با برعکس شدن متوالی این خطا رو دریافت کردم ممکنه برای توقف حلقه رو از بیرون بهم توضیح بدید یا مشکلم رو راه حلی رائه بدید؟ ممنون از محبتتون:rose: splinter cell 17 فروردين 1388, 22:47این نمونه رو ببینید BEHESHT 18 فروردين 1388, 20:58آیا ام ام بی جز این اسکین (پوسته های )پیش فرض اسکین های دیگه ای داره؟ nevercom 18 فروردين 1388, 21:09خیر، فقط پوسته های پیشفرض برنامه naseronline 18 فروردين 1388, 21:17آیا ام ام بی جز این اسکین (پوسته های )پیش فرض اسکین های دیگه ای داره؟ اگه منظورت خود محيط MMB هستش چرا سه تا پوسته ديگه هم داره. از منوي Tools قابل دسترسي هستند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]