واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سخن از 3d max 2010 Dr.xyz 06 اسفند 1387, 22:56سلام بالخره یک حرفی از این مکس 2010 به پیش اومد بعضی از تغییرات و اضافاتی که انجام دادن اینجاد ابزار سکلوپتینگ متریال اکپلورر دیدن متریال منتال ری به صورت ریل تایم و جیزایی از قبیل bump انجام UV Map در ویو پورت cloth هم یک جیزایی بهش اضافه کردن (مثل پاره کردن لباس) توانای اضافه کردن ترکهای صوتی مختلف یک متریال جدید که به فوتوشاپ بطور مستقیم کار می کنه و از همه خفن تر هم اضافه کردن 14 اپریتور به PF System و توانایی انجام ما یعات !!! فیلتر PolyBoost بصورت رسمی در مکس لینک زیر هم موضوعش همینه این لینک هم مربوط به ویوپورت هست که نشون میده که ویوپورت چقدر به رندر نهایی نزدیکه xView برای عیبجویی مدل دیگه این چیزیه که ما دیدم شاید یکم بالا پایی باشه البته بازم چیزای دیگه هم هست یا علی :Mohsen: 07 اسفند 1387, 11:09واي، خيلي عاليه!!! دكتر جان، ممنون بابت تاپيك من كه باورم نميشه، اگه واقعا همه اينا كه گفتي اضافه بشه، مكس خيلي قوي تر از الانش ميشه اضافه کردن 14 اپریتور به PF System و توانایی انجام ما یعات !!! يعني ديگه بيخيال realflow , glu3d ، خدا كنه چيز بدرد بخوري بشه كاش يه دستي هم به سر و روي ظاهر مكس بكشن! يه سوال،حالت نقاشي براي ساخت تكسچر به 2010 اضافه نشده؟ Farrokh 07 اسفند 1387, 15:34ای داد باید به فکر کارت گرافیک خدا باشیم از الان آقا مکس 2009 هم فکر کنم بتونه سایه رو تو ویو پورت نشون بده کسی بلده چطوری ؟ ممنون از بابت تاپیک Navidmilan 07 اسفند 1387, 17:01مکس 2009 هم فکر کنم بتونه سایه رو تو ویو پورت نشون بده ... در واقع از Max 2008 شما ميتونيد سايه رو تو Viewpoer ببينيد. روي Viewport راست كليك ميكنيد و Viewport Shading رو رو حالت Good يا Best قرار ميديد. (تصوير1) بعد نوري كه ميخوايد رو Select ميكنيد و دوباره راست كليك ميكنيد و اينبار گزينه Enable Viewport Shadow Selected رو كليك ميكني. (تصوير 2) حالا تو Viewport سايه اي داري كه به صورت Real Time با حركت دادن نور موقعيت سايه رو نشون ميده و ديگه براي ديدن موقعيت سايه و تنظيم كردنش نيازي به Render نيست. بحث Viewport Rendering تو Max 2010 كه به تازگي Announced شده خيلي پيشرفت كرده و ميشه تو Viewport به غير از سايه Ambient Occolusion , Motion Blur , Depth of Field , Soft Shadow Exposure Control رو هم ديد و اين يعني صرفه جويي در زمان رندر هاي تستي. اطلاعات كامل به همرا تصوير و عكس تو همون لينكي كه دوستمون داده هست. 27660 27661 Farrokh 07 اسفند 1387, 18:42مرسی از راهنمایی های خوبتون این امکان با نور های ویری هم کار می کنه؟ خوب برای مشکل کارت گرافیک چی؟ آیا کارت گرافیک های بسیار قوی برای کار روی پروژه ها لازمه یا نه توی برنامه نویسی اصل بهینه سازی رعایت شده؟ موفق باشید Navidmilan 07 اسفند 1387, 20:47خوب برای مشکل کارت گرافیک چی؟ خوب مسلما کارت گرافیک قویتر سرعت پردازش رو در Viewport بالا میبره چون Viewport نرم افزارهای سه بعدی مثل Engine بازیها عمل میکنند (بدون هوش مصنوعی و ... ) و این طبیعیه که با کارت گرافیک بهتر Viewport روون تری خواهی داشت. اما در مورد Viewport Rendering تو Max 2010 باید بگم که سرعت Viewport با این خصوصیات جدید ، نسبت مستقیم با GPU (graphics processing unit داره پس کارت گرافیک بهتر میتونه با توجه به این امکانات جدید که به مکس اضافه میشه ، تاثیر خودشو کاملا نشون بده. البته منم مثل شما اطلاعاتم فقط در حد معرفی هایی که خود Autodesk از Max 2010 داشته. performance is all very GPU dependent جمله از سایت Autodesk در معرفی Viewport Rendering در Max 2010 البته به این نکته هم دقت کن که شما نمیخوای دائم بالاترین تنظیمات Viewport رو فعال کنی. مثلا میخوای DOF رو چک کنی تو انیمیشنت به جای رندر کردن کل کار یه Make Preview میگیری یا مثلا موقعیت سایه ها رو چک کنی که Soft Shadow رو فعال میکنی و تغییراتتو میدی و هی تست رندر نمیگیری. در مورد نورهای Vray من هنوز جایی چیزی ندیدم. ولی نورهای Photometric و exposure control رو مطمئنم که این دومی یعنی Exposure خیلی بدرد میخوره... در آخر 2 تا تصویر ببینید از Viewport Rendering Max 2010 ببینید جالبه ... تصویر بزرگتر () تصویر بزرگتر () Navidmilan 07 اسفند 1387, 20:56كاش يه دستي هم به سر و روي ظاهر مكس بكشن! بله این کار رو هم کردن و اون هم با استفاده از Ribbon که اگر با Office 2007 کار کرده باشی میتونی تصور کنیش. این عکس رو اگر قبلا ندیده باشی یه شمایی از Interface Max 2010 رو میتونی توش ببینی. خود عکس Light Analysis رو تو Max 2010 Design نشون میده. تصویر بزرگتر () Navidmilan 07 اسفند 1387, 21:22يه سوال،حالت نقاشي براي ساخت تكسچر به 2010 اضافه نشده؟ خوب همونطور که خوندید Polyboost به طور کامل به Max 2010 اضافه شده که میشه به جرات گفت تو Modeling جزو برترین Plugin های Max بوده که قابلیتهای بالایی داره از جمله Sculpting (البته انتظار یه چیزی مثل Zbrush رو نداشته باشید) ، ویرایش کردن مستقیم UV ها بر روی مدل و البته Texture Painting مستقیما بر روی مدل (به صورت محدود ولی با قابلیت کنترل Brush و ... ) در کل Autodesk صحبت از اضافه شدن 100 Option جدید برای Modeling کرده که در حقیقت همون اضافه شدن Poly Boost است. بد نیست یه نگاه به دستورات Polyboost که به Interface Max 2010 اضافه شدن بندازید. AREF 08 اسفند 1387, 12:36ببین فرخ خود مکس گفته که برای حالت viewport باید کارت گرافیک Pixel Shading 3 رو کاملا ساپورت کنه. بنظرم یه گرافیک خوب مثل سری 4800 ati میتونه عالی باشه. حالا نمیگم 4870 اما 4830 خیلی خوبه.هم اینکه قیمتش مناسبه. ولی من به کی بگم همه میگن ربطی نداره ولی چیزیه که خودم تست کردم برای یه موتوری مثل وی ری کارت گرافیک تو محاسبات GI خیلی دخیله حالا همه یه جیز یاد گرفتن میگن گرافیک هیچ ربطی به رندر نداره آخه آدم یه کم فکر کنه متوجه میشه اگه گرافیک پردازش ضعیف داشته باشه چطور میتونه نور پردازی عالی انجام بده.مخصوصا اگه روی Brute Force , Light catch تنظیم باشه و یه چیز مثل چمن Displace داشته باشه shirani 19 فروردين 1388, 11:58می تونید از اینجا دانلود کنید ali_tavanaie 19 فروردين 1388, 13:39میگم این مکس 2010 با vray هم سازگاره؟ مشکلی چیزی نداره؟ H.S 20 فروردين 1388, 17:41مارو بگو که از همه ی اینا غافل بودیم. امکانات جالبی داره. حداقل سیستم که بخواد این پرفرمنس رو بده چیه ؟ Farrokh 20 فروردين 1388, 19:43میگم این رفیقای اوتو دسکیمون در مورد کم کردن ارور های مسخره ی مکس حرفی جایی نزدت ؟ ممنون H.S 21 فروردين 1388, 00:46این یه فیلم به زبان فارسی در مورد ویژگی های مکس 2010 :
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 427]