محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844386636
مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور
واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حوادث پس از انتخابات و تلاش جريان فتنه و سران آن براي پنهان شدن در پشت نام امام و انقلاب ، اهميت و ضرورت روشنگري و تبيين ويژگيهاي امام و راه امام را بيشتر کرده است و بر اين اساس خبرگزاري جمهوري اسلامي سخنان مقام معظم رهبري و رئيس جمهور را براي استفاده رسانه هاي ارتباط جمعي و ساير مخاطبان به ترتيب زير محور بندي کرده است: گزيده سخنان رهبر معزز انقلاب در خطبه اول نماز جمعه – چهاردهم خرداد 1389: اگر جهت گيري به سمت هدف ها در يک انقلاب و در يک حرکت اجتماعي صيانت نشود و محفوظ نماند، آن انقلاب به ضد خودش تبديل خواهد شد و در جهت عکس اهداف خودش عمل خواهد کرد. بنابراين نگاه به امام از اين منظر و به عنوان يک شاخص، اهميت پيدا مي کند. آن کساني که در پي تغيير هويت انقلاب بر مي آيند، معمولا با پرچم رسمي و با تابلو جلو نمي آيند و به گونه اي حرکت نمي کنند که معلوم بشود اينها دارند با اين حرکت مخالفت مي کنند. حتي گاهي به عنوان طرفداري از حرکت انقلاب ، با يک اقدام و اظهارنظر ، زاويه و انحراف ايجاد مي کنند. براي اينکه جهت گيري غلط و انحراف اتفاق نيفتد، احتياج به شاخص هاي معين ، وجود دارد. اگر اين شاخص ها به صورت واضح و روشن و در معرض ديد مردم وجود داشته باشد، انحراف اتفاق نمي افتد و اگر کسي هم درجهت انحراف کار کند، در نظر توده مردم شناخته مي شود و بهترين شاخص هم خود امام و خط امام است. او کسي است که رفتار ، کردار و اخلاقش اسوه است. نبايد اجازه داد که شاخص هاي امام به صورت غلط تبيين شود، پنهان بماند يا فراموش بشود. مواضع امام بايستي به طور روشن و همانطور که خود او گفت و نوشت، تبيين شود. اين ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقيم انقلاب است. اگر قرار است در خط امام و با اشاره انگشت امام ، اين انقلاب پيش برود، بايد شاخص ها معلوم و روشن باشد و به درستي تبيين شود. براي خوشامد اين و آن ، نبايد برخي از مواضع حقيقي امام را انکار کرد يا مخفي نگه داشت. هويت و شخصيت امام و همين مواضعي که خود او با صريح ترين بيانها و روشن ترين الفاظ و کلمات بيان کرده است، همين ها بود که دنيا را تکان داد. همين مواضع صريح بود که توده هاي عظيم را مشتاق و بسياري را پيرو ملت ايران کرد. امام منهاي خط امام، امام بي هويت است، سلب هويت امام خدمت به امام نيست. امام منهاي خط امام، آن امامي نيست که ملت ايران به نفس او و به هدايت او ، جانشان را کف دست گرفتند ، فرزندانشان را به کام مرگ فرستادند ، از جان و مالشان دريغ نکردند و بزرگترين حرکت قرن معاصر را در اين نقطه عالم بوجود آوردند. اينکه رييس جمهورهاي گوناگون آمريکا به هر کشوري در خاورميانه و آسيا سفر کرده اند ،حتي در بعضي از کشورهاي اروپايي ، مردم عليه آنها شعار مي دهند و هميشه نيز اينگونه بوده است، متاثر از چيست؟ در واقع اين متاثر از حرکت و افشاگري و موضعگيري امام بوده است. امام استکبار و صهيونيسم را رسوا کرد و روح مقاومت را در ملت ها و بخصوص در جوامع اسلامي زنده کرد. مباني فکري همان چيزي است که آن موج عظيم و سهمگين را عليه غارتگريهاي غرب و يکه تازيهاي آمريکا در دنيا بوجود آورد. اين کج انديشي است که ما مواضع امام را انکار کنيم و اين کج انديشي را هم متاسفانه بعضا کساني انجام مي دهند که يک وقتي خودشان جزو مروجان افکار امام بودند. اولين و اصلي ترين نکته در مباني و نظرات امام ، مساله اسلام ناب محمدي است. يعني اسلام ظلم ستيز و عدالت خواه، مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، مدافع حقوق پابرهنگان و رنجديدگان و اسلام مستضعفان در مقابل اسلام آمريکايي است. اسلام آمريکايي يعني اسلام تشريفاتي، اسلام بي تفاوت در مقابل ظلم و زياده خواهي، اسلام بي تفاوت در مقابل دست اندازي به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگويان، اسلام کمک به اقويا و اسلامي که با همه اينها مي سازد. اگر نظام سياسي کشور برپايه شريعت اسلامي و تفکر اسلامي نباشد ، امکان ندارد که اسلام بتواند با ستمگران و زورگويان عالم مبارزه واقعي و حقيقي بکند لذا امام حراست و صيانت از جمهوري اسلامي را از اوجب واجبات مي دانست. بنابراين صيانت از اسلام به معناي حقيقي کلمه وابسته به صيانت از نظام سياسي اسلامي است. امام(رض) ، جمهوري اسلامي را در مقابل اين طاغوتهاي بشري بوجود آورد، اسلام را که در ذات خود به مردم و راي و خواست مردم تاکيد دارد ، معيار اصلي اين نظام قرار داد. بنابراين جمهوري اسلامي ، هم جمهوري و متکي به آراي مردم است و هم اسلامي و متکي به شريعت الهي است. يک شاخص ديگر در برنامه و خط امام ، مساله جاذبه و دافعه امام بود. جاذبه و دافعه انسانهاي بزرگ ، ميدان وسيع و گسترده اي دارد. مبنا و معيار جاذبه و دافعه امام ، مکتب و اسلام بود. امام دشمني شخصي با کسي نداشت. دشمني به خاطر مکتب براي امام بسيار جدي بود. امام در مقابل ليبرال مسلک ها و دلباختگان به نظام هاي غربي ، قاطعيت نشان داد و در دور کردن آنها از خود ، هيچ ملاحظه اي نکرد. مرتجعين و کساني را که حاضر نبودند حقايق الهي و روح قرآني احکام اسلامي را قبول کنند، از خود طرد و بارها مرتجعين را با تعبيرات سخت و تلخ، محکوم کرد. تولي وتبري در عرصه سياست هم بايد تابع تفکر ومباني اسلامي و مذهبي باشد. نمي شود ، انسان خود را در خط امام و دنباله رو امام بداند اما با کساني که صريحا پرچم معارضه با امام و اسلام را بلند مي کنند، در يک جبهه قرار گيرد و با آنها همصدا شود. اين با روش ، گفتار و کردار امام نمي سازد. اگر ديديم مواضع ما طوري است که آمريکا و صهيونيسم و مزدوران قدرتهاي گوناگون ، معاندين و مخالفين امام، اسلام و انقلاب از ما تجليل و احترام مي کنند، بايستي در مواضع خود شک کنيم و بايد بدانيم که راه درست و مستقيم را نمي رويم. امام بارها بر اين تکيه مي کرد و مي فرمود، اگر از ما تعريف کردند ، بدانيم که خيانت کار هستيم. نمي شود با کساني که درست در خط مقابل امام حرکت بکنند، در باره مساله قدس و در روز قدس ، آنطور موضع گيري کنند، در روز عاشورا آن فضاحت را به بار بياورند و کساني که با اساس ، مبنا و حرکت امام صريحا مخالف هستند، اظهار همراهي کرد ، در کنار آنها قرار گرفت ، از آنها تعريف يا در مقابل شان سکوت کرد و درعين حال مدعي دنباله روي امام بود. اين قابل قبول نيست و ملت هم اين را خوب فهميده است. يک شاخص ديگر در مشي و خط امام که خيلي مهم است مساله محاسبات معنوي و الهي است. امام در تصميم گيريها و درتدابير خود، محاسبات معنوي را دردرجه اول قرار مي داد. وقتي هدف انسان ،رضاي خدا بود و به وعده الهي هم اعتماد و اطمينان داشت، آن وقت ديگر ترس ، ياس ، غفلت و غرور معنا ندارد. امام وقتي که تنها بود، مبتلا به ترس و ياس نشد و وقتي که همه ملت ايران يکصدا نام او را فرياد زدند، ملت هاي ديگر به او عشق ورزيدند و آن را ابراز کردند، دچار غرور نشد. وقتي که خرمشهر بوسيله متجاوزين عراقي اشغال شد، امام مايوس نشد و هنگامي که خرمشهر را رزمندگان ما با دلاوري و فداکاري خود پس گرفتند، امام مغرور نشد و فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد. يکي از خصوصيات مشي و خط امام و راه مستقيم انقلاب ، رعايت تقواي اکيد امام در همه امور بود. اينکه ما نسبت به دوستانمان و دشمنانمان چه مي گوييم؟ درباره او چگونه قضاوت مي کنيم؟ اگر قضاوت ما در باره آن کسي که با او مخالف و دشمن هستيم، غير از آنچه چيزي باشد که در واقع وجود دارد ، اين تعدي از جاده تقوي است. يکي از خطوط اصلي امام ، به نقش مردم مربوط مي شود. هم در انتخابات که امام واقعا حرکت عظيمي را انجام داد هم در غير انتخابات و در مسايل گوناگون اجتماعي چنين بود. کدام دمکراسي را در دنيا و در انقلابها سراغ داريد که مانند نظام و انقلاب اسلامي ايران ، با اين دقت و به موقع ، آراء مردم مبناي عمل قرار گرفته باشد. اين خط امام است. امام، نهضت را يک پديده جهاني و آن را متعلق به همه ملت هاي مسلمان بلکه غير مسلمان مي دانست و از بيان آن نيز ابايي نداشت. معنايش آن است که بوي خوش اين پديده رحماني بايد در دنيا پراکنده بشود و ملت ها بفهمند که وظيفه شان چيست و ملت هاي مسلمان بدانند که هويت شان چگونه است و کجاست. چند دولت قدرتمند که در راس آنها آمريکا و انگليس قرار دارند مي گويند کشور و ملت فلسطين بايد حذف شود تا به جاي آن يک کشور و ملت جعلي به نام اسراييل بوجود بيايد. اما در مقابل آنها سخن امام اين است که مي گويد، اين واحد جعلي و تحميلي بايد حذف شود و به جاي آن ملت و کشور اصلي و واحد جغرافيايي اصلي بر سر کار بيايد. اين منطقي ترين موضعي است که در باب اسراييل غاصب و مساله فلسطين مي شود اتخاذ کرد و امام اين مساله را به طور صريح بيان کرد. يک نکته اساسي ديگر در مورد خط و راه امام اين است که امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص بايد با معيار حال کنوني افراد باشد و گذشته اشخاص مورد توجه نيست. گذشته براي زماني است که حال فعلي معلوم نباشد، انسان به گذشته تمسک کند و بگويد قبلا اين گونه بوده و حالا هم حتما همين طور است. بعضي با امام از پاريس در هواپيما بودند و آمدند ايران و در زمان امام به خاطر خيانت اعدام شدند. بعضي ها از دوراني که امام در نجف بود و بعد به پاريس رفت ، با امام ارتباط داشتند و حتي در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند اما بعدا رفتار و موضع گيريهاي اينها موجب شد که امام اين ها را طرد کند. **گزيده سخنان رئيس جمهور در مراسم بيست و يکمين سالگرد ارتحال امام(رض) بنيان مرصوصي که امام عزيز پايه گذاري کرده است آلودگيها و انحرافات را از درون خود پالايش ميکند بنابر اين هرکس در هر مقام و هر قدر قدرتمند، اگر از خط امام و نظام فاصله بگيرد بيدرنگ توسط دست پرقدرت ملت بزرگ ايران از صحنه طرد خواهد شد. عدالتخواهي و ظلم ستيزي از ويژگيهاي امام راحل است و امام رمز تعالي ، تکامل و عزت را در ايستادگي بر عدالت و مقابله با ظلم و تبعيض ميدانست و بر اين باور بود که استکبار ستيزي جزو ذات دينداري ، ايمان به خدا و حرکت در مسير انبياء الهي است. انديشه و انقلاب امام خميني (ره) جهاني بود و به خوبي و با هوشمندي و هدايت الهي، محور ماندگاري نظام سلطه را تشخيص داد و با تمرکز قدرت ملت عليه آن ،راه نجات را به روي بشريت گشود. امام ميدانست که فرو ريختن رژيم غاصب صهيونيستي به معناي فروريختن ستون فقرات نظام سلطه است و امروز همه جهانيان اين واقعيت را ميبينند و بر امام عزيز درود ميفرستند. امام خميني (رض) به مردم و تشخيص مردم احترام ميگذاشت. او همراه مردم حرکت کرد و براي نقش مردم در اداره کشور اصالت قائل بود و فرمود «ميزان راي ملت است». او نظام اسلامي را بدون مردم فاقد اعتبار ميدانست. امام قدرت ملت را تجلي قدرت خدا ميدانست و معتقد بود اصلاح امور و عدالت جز با دست قدرت مردم ميسر نيست. امام رکن اصلي جمهوري اسلامي ايران را در پيروي از ولايت و استقرار نظام ولايي ميدانست و اين حقيقت را در تار و پود نظام اسلامي جاري ساخت. امام بزرگوار از آراي مردم و نتايج آن با قدرت صيانت ميکردند، همانطور که رهبر عزيزمان هوشمندانه از آراي مردم در انتخابات اخير صيانت کردند و در برابر قدرتهاي فاسد از آن دفاع نمودند. از جمله ويژگي هاي حضرت امام(ره) ترويج روحيه خدمتگزاري به ملت و زندگي در کنار مردم بود. امام(ره) خود را خدمتگزار و دولت را خادم و اصالت را در خدمت به مردم ميدانست و با اشرافيت دولتي بريده از مردم ، خصلتهاي سرمايهداري و زندگي شاهي و نشانههاي بروز آن مقابله کرد. امام(ره) مانند مردم ساده زندگي ميکرد، همانطور که رهبري عزيز هم ساده زندگي ميکنند. امام(ره) انقلاب و نظام را متعلق به تودههاي مردم ميدانست و براي کساني امتياز و ويژگي خاصي قائل نبود و همه پيروزيها را به ملت منتسب ميکرد. در نگاه امام(ره) احدي حق ندارد خود را مالک مردم و وراي راي مردم و قانون بداند و براي خود امتياز ويژه قائل باشد. مسير امام(ره) از مسير نوراني اهل بيت(ع) و ولايت ميگذرد و احدي حق ندارد خود را ميراثدار انحصاري امام(ره) و خط امام(ره) بداند. از منظر امام(ره) ميزان حال فعلي افراد است. او براي عناوين، لباس و ديگر زخارف دنيا ارزشي قائل نبود و در وصيتنامه خود به مردم متذکر شد که مراقب باشيد، ممکن است برخي با سالوسي از ناحيه من تعريف يا تاييديهاي گرفته باشند اما ميزان حال فعلي افراد است. امام(ره) با نگرشهاي مادي و بيبندوباريهاي فکري غربي و ليبراليسم و خودباختگي به نام مدرنيته مخالف بود و در عين حال با تحجر و واپسگرايي هم اعلام برائت ميکرد. ايشان اسلام را پاسخگوي کامل به کرامت، عزت و نيازهاي حقيقي انسان براي نيل به کمال الهي ميدانست. از نگاه امام،حفظ نظام وحيثيت آن از اوجب واجبات است. کساني که حرمت نگه نميدارند و همصدا با دشمنان قسم خورده ميخواهند چهره نظام مردمي و پاک جمهوري اسلامي را مشوه کنند، هرگز نميتوانند ادعاي پيروي از امام(ره) و خط امام را داشته باشند. ويژگي بارز امام(ره) ايمان وتوکل به خداوند وکار براي خدا بود. او به ما آموخت که اخلاص رمز پيروزي و سعادت است و اگر کاري براي خدا نباشد، شيطاني و ابتر است حتي اگر در تمام عالم جلوهگري کند. کار براي خداوند رمز تمام پيروزيها، حسنها و زيباييهاست. او به ما آموخت کار براي خداوند در ذات خود پيروزي است و شکست ندارد. امام (ره) رمز صلابت و پيروزي و منشا قدرت را خداوند ميدانست و قدرتهاي مادي را صاحب اثر وقدرت نميدانست و آنها را به حساب نميآورد. او آمريکا راشيطان بزرگ ناميد و در اوج مظلوميت ايران و قدرت آمريکا فرياد زد آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند. امام(ره) معتقد است که وراثت زمين از آن صالحان است. او بدنبال نجات تمام بشريت بود. نگاه او جهاني بود. او ساختن و پيشرفت ايران را و نجات بشريت را دو روي يک سکه و لازم و ملزوم هم ميدانست. امام (رض) رهبري حقيقي ملت ايران را متعلق به حضرت مهدي(عج) و نظام ولايت را حلقه اتصال مردم به آسمان و حلقه اتصال مردم به رهبر حقيقي و يگانه عالم، امام عصر ميدانست و ماندگاري و مشروعيت نظام اسلامي را از اين ناحيه ميديد. امام (ره) انتظار مصلح را اساس حرکت ميدانست و انقلاب اسلامي را تمهيد حضور امام (ره) ميشمرد. امام (ره) روحيه توانستن و خودباوري را در سايه توکل به خداوند زنده کرد و به ما آموخت که ما ميتوانيم. او در نقطه مقابل شياطين و مستکبران که بدنبال تحقير ملتها بودند، قدرت ، عظمت و جايگاه انسان را احيا کرد. اجتمام**9105/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 562]
صفحات پیشنهادی
مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و ...
مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور. حوادث پس از انتخابات و تلاش جريان فتنه و سران آن براي پنهان شدن در پشت نام امام و انقلاب ...
مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور. حوادث پس از انتخابات و تلاش جريان فتنه و سران آن براي پنهان شدن در پشت نام امام و انقلاب ...
تلاش ميكنيم «رستم و اسفنديار» را قبل از جشنواره فجر اجرا كنيم
مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور · جویدن یا نجویدن · روايت خاکستري · در هواي سرد زمستان، مراقب پوست خود باشيد ...
مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور · جویدن یا نجویدن · روايت خاکستري · در هواي سرد زمستان، مراقب پوست خود باشيد ...
سخنگوی اصلی طالبان دستگیر شد
رییس مرکز تجارت جهانی ایران ممنوع الخروج است؟/سبزعلیپور:داماد سرخانه ام ... مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور ...
رییس مرکز تجارت جهانی ایران ممنوع الخروج است؟/سبزعلیپور:داماد سرخانه ام ... مشي ومنش امام(ره) در کلام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها