تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815694479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا طلب مرگ برای پیامبر خدا!؟


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: فرزندان ناخلف اسراییل نبی!؟همانگونه که در سریال حضرت یوسف اشاره شد، اسراییل لقب حضرت یعقوب پیامبر است. بنابر این آیا وقتی که ما می گوییم مرگ بر اسراییل، برای پیامبر خدا طلب مرگ می کنیم؟زمانی که ما از واژه اسراییل استفاده می کنیم، دو مسما به ذهن می آید:
یعقوب
1- لقب یعقوب نبیحضرت ابراهیم دارای دو پسر بود اسحاق و اسماعیل. اسماعیل که با مادرش به مکه هجرت داده شد، پدر اعراب و نیای بزرگ پیامبر اکرم است. اما اسحاق دارای 2 پسر به نام های یعقوب و عیسو شد که یعقوب خود دارای 12 پسر بود. اسراییل لقبی است که خداوند برای یعقوب پیامبر برگزید و به همین جهت به فرزندان او بنی اسراییل می گویند. اولین اشاره به کلمه اسرائیل در تورات و در سفر پیدایش است: «از این پس نام تو دیگر یعقوب نخواهد بود بلکه اسرائیل(خواهد بود) زیرا نزد خدا و مردم مقاوم بوده و پیروز شده‌ای». البته در روایت تحریف شده تورات آمده است که این لقب بعد از آن به یعقوب داده شد که او در نبردی با خداوند، او را مغلوب کرد! اما در متون اسلامی معنای اسراییل، بنده خدا دانسته شده است.در قرآن بنی اسراییل به قوم موسی (موسی بن عمران بن قهات بن لاوی بن یعقوب) اطلاق شده که در مصر اقامت داشتند و توسط موسی از ظلم و ستم فرعون مصر رهایی یافتند. قرآن بسیاری از ویژگی های بنی اسراییل را نام برده است: رباخواری (نساء، آیه161)؛ تحریف كتاب آسمانی (بقره، آیه79)؛ انكار وحی (انعام، آیه91)؛ باور به فقیر بودن خداوند و بی‌نیازی خود (آل عمران، آیه181)؛ اعتقاد به بسته بودن دست خداوند (مائده، آیه64)؛ پیمان شكنی (بقره، آیه100) و... برای توضیحات بیشتر می توانید به مطلب بنی اسراییل در قرآن مراجعه نمایید.همچنین قوم یهود، فرزندان یهودا-چهارمین پسر یعقوب- هستند. گفته می شود که در طول تاریخ بر اثر جنگها اکثر فرزندان سایر پسران یعقوب کشته می شوند و یا در خلال جنگهای داخلی توسط پسران یهودا به بردگی گرفته می شوند. لذا امروزه عمده ترین بازماندگان بنی اسراییل، فرزندان یهودا هستند که به یهود مشهورند.
اسراییل متولد شد
2- کشور اسراییلمنشا تشکیل کشور اسراییل را اندیشه های هرتزل و ایده صهونیسم می دانند. در اواخر سده نوزدهم که ایده دولتهای ملی در دنیا طرفداران بسیاری یافته بود، هرتزل نیز ایده دولت ملی برای یهودیان را مطرح کرد و در سال 1896 کتاب "کشور یهودی" را منتشر کرد. سال بعد اولین همایش صهیونیسم بین الملل شکل گرفت و این ایده قوت یافت. در ابتدا صرفا قرار بود کشور یهودی شکل بگیرد و برای مکان آن کشورهای مختلفی مانند آرژانتین، برخی جزایر و... مطرح شد اما در نهایت با نفوذ برخی گروه های مذهبی تندرو کشور فلسطین انتخاب شد. تنها در سال 1948 که اسراییل شکل گرفت ساکنان 531 روستا و شهر فلسطینی یعنی جمعاً 900 هزار نفر از خانه و کاشانه خود بیرون رانده شدند تا دولتی به نام "اسراییل" به وجود آمد.طبیعی است این شیوه از حکومت که بر ظلم و ستم بر سایر انسانها استوار است با تعالیم حقیقی یعقوب، پیامبر خدا سازگاری ندارد، حتی اگر اسم این پیامبر خدا را نیز بر خود داشته باشد. هر چند با توجه به گرایشهای نژادی استفاده از واژه اسراییل در این نامگذاری بیشتر ناظر به قوم بنی اسراییل است تا شخص یعقوب پیامبر.واژه ها و مسماهازبان واسطه ای است که ما انسانها برای شناخت جهان از یک سو و ارتباط با هم از سوی دیگر به کار می بریم. هر کلمه یا اسمی در زبان دارای مسما یا مدلولی است که معنا و مراد ما را بیان می کند. بسیار اتفاق می افتد که یک کلمه معانی متفاوت و مدلولهای گوناگون و بعضا متضادی را بیان می کند. در این موارد به کمک قرائن و شواهد می توانیم پی ببریم که این کلمه به کدام معنی به کار رفته است.زمانی که مرگ بر اسراییل می گوییم قصد و منظورمان صرفا و صرفا کشوری است که با نام اسراییل و بر اساس ظلم و ستم شکل یافته و  و خود نیز این نام را بر خود گذاشته اند و به هیچ وجه منظور پیامبر و نبی خدا نیست که احترام او بر ما مسلمانان واجب و حتمی است. از نظر دین اسلام یعقوب یکی از پیامبران بزرگ خداوند است و ما مسلمانان وظبفه داریم که نسبت به این پیامبر خدا احترام گذاشته و از او با نیکی یاد کنیم. به عنوان مثال برخی از مورخین معتقدند "آمریکا" از نام یک دریانورد ایتالیایی با اسم آمریگو وسپوچی مشتق شده است. آیا زمانی که ما مرگ بر آمریکا می گوئیم منظورمان طلب مرگ برای این دریانورد ایتالیایی است؟
مولوی
داستان مولویجلال الدین محمد بلخی مثال زیبایی را درمود قیاسهایی که نادرست هستند بیان کرده است: بقالی در دکان خود، طوطی زیبا و خوش آوایی داشت و با ندا و نوای دل انگیز خود، مشتریان را به آن دکان جلب میکرد. یک روز که  بقال نبود، اتفاقا گربه ای به دکان وارد شد. طوطی هراسان و ترسان شد و به این سو و آن سو جهید، بال و پرش به شیشه های روغن بادام خورد و روغن آنها به زمین ریخت. بقال وقتی که به دکان آمد و آن منظره را دید، از روی خشم طوطی را گرفت و آنقدر بر سر طوطی زد، که موی سرش ریخت و طاس شد.از آن پس، طوطی خاموش شد و دیگر سخن نگفت و هر چه بقال کوشید به نطق نیامد. تا اینکه روزی کچلی به دکان وارد شد، طوطی به سخن در آمد که: «ای کچل ! تو نیز مثل من روغن ریخته ای که صاحبت برسرت زده و کچل شده ای ؟!»بعد از نقل این حکایت، مولوی می سراید: کار پاکان را قیاس از خود مگیر   گرچه باشد در نبشتن شیر،  شیر   جمله عالم زین سبب گمراه شد   کم کسی ز ابدال حق آگاه شدتا اینکه می گوید:  آن یکی شیر است اندر بادیه   و آن یکی شیر است اندر بادیه   آن یکی شیر است که آدم می خورد    و آن یکی شیر است کآدم می خورد   گاهی منظور شیر خوراکی است که در بادیه (کاسه) است و گاهی شیر درنده که در بادیه (صحرا) است. در اینجا نیز اگر چه اسراییل مشترک لفظی است اما معناهای متفاوتی دارد. سپس مولوی ادامه می دهد:   هردو گون زنبور خوردند از محل   لیک شد ز آن نیش و زین دیگر عسل   هر دو گون آهو گیا خوردند و آب   زین یکی سرگین شد و ز آن مشک ناب   هر دو  نی خوردند از یک آب خور   این یکی خالی و آن پر از شکر   صد هزاران  این چنین  اشباه بین   فرقشان     هفتاد    ساله      راه    بین   این خورد گردد پلیدی زو جدا   آن خورد گردد همه نور خدا   این خورد زاید همه بخل و حسد   وآن خورد زاید همه نور احد حکایت اسراییل نبی(یعقوب) و کشور اسراییل همانند حکایتی است که مولوی در باب اشباه و مشترکات مانند دو نوع آهو، دو نوع زنبور و دو نوع نی آورده است. اگر چه این دو به ظاهر یکی هستند اما در باطن، هفتاد سال راه در میان آنها فاصله انداخته است.اما ای کاش آنهایی که کشور اسراییل را بنیان نهادند، نام نبی خدا را بر این کشور سراسر ظلم و ستم خود نمی گذاشتند. اما ما برای اشاره به این کشور چاره ای نداریم جز آنکه نام آن را بر زبان بیاوریم. هر چند بهتر است از این به بعد سعی کنیم بیشتر از واژه رژیم صهیونیستی استفاده کنیم تا حرمت نام نبی خدا محفوظ بماند که صهیون نام کوهی است در فلسطین.  چرا مرگ؟اکنون که مشخص شد منظور از اسراییل صرفا کشور اسراییل است، ممکن است پرسیده شود که اصلا چرا برای کشور اسراییل طلب مرگ می کنیم؟ این دقیقا دستوری است که قرآن به ما آموزش داده است. در سوره  توبه آیه 30 می خوانیم:و قالت‏الیهود عزیز ابن الله و قالت النصارى المسیح ابن الله، ذلك قولهم‏بافواههم، یضاهون‏قول الذین كفروا من قبل، قاتلهم الله انى یؤفكون،و یهود گفتند: «عُزَیر، پسر خداست.» و نصارى گفتند: «مسیح، پسر خداست.» این سخنى است [باطل‏] كه به زبان مى‏آورند، و به گفتار كسانى كه پیش از این كافر شده‏اند شباهت دارد. خدا آنان را بكشد، به كجا منحرف مى‏شوند؟ان شاء الله این مبحث را (طلب مرگ برای دشمنان در قرآن) در مقاله دیگری دنبال خواهیم کرد. گروه جامعه و سیاستحمید نساج





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 779]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن