تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815258993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قتل اشتباهي چند نفر توسط پليس آمريكا خشونت و درگيري در كاليفرنيا


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: قتل اشتباهي چند نفر توسط پليس آمريكا خشونت و درگيري در كاليفرنيا
گروه بين الملل: پليس ايالت كاليفرنيا در پي ادامه ناآرامي‌ها در شهر آناهايم تعدادي را بازداشت كرد و براي متفرق كردن صدها معترض ديگر از گلوله‌هاي پلاستيكي و گاز فلفل استفاده كرد. شهر 340 هزار نفري آناهايم در نزديكي لس آنجلس و مركز ديسني لند، نخستين پارك تفريحي بزرگ آمريكا، در روزهاي اخير شاهد ناآرامي‌هاي خياباني و تظاهرات صدها تن از اهالي اين منطقه بوده است.

اين حركت‌هاي اعتراضي با كشته شدن مانوئل دياز 25 ساله توسط پليس شهر «آناهايم» آغاز شد و به كشته شدن يك نفر ديگر، تظاهرات خياباني، ضرب و شتم ساكنان محل، غارت اموال عمومي، تخريب مغازه‌ها و بازداشت دستكم 24 نفر از معترضين و تظاهركنندگان منجر شد.پليس در يك محله نسبتا فقير نشين آناهايم به سوي مانوئل دياز لاتين تبار تيراندازي كرد و او را به قتل رساند.رييس پليس و شهردار آناهايم هنوز از تاكنون ابراز نظري درباره دليل تيراندازي پليس به سوي مانوئل دياز خودداري كرده اند ولي به نوشته روزنامه نيويورك تايمز، كري كاندون، رييس اتحاديه ماموران پليس آناهايم گفته است كه به نظر مي رسيد مانوئل چيزي را زير پيراهن خود مخفي كرده است. او از دست پليس فرار كرد و دست به زير پيراهن خود برد و به سوي پليس‌ها برگشت.

يك مامور پليس هم كه فكر مي كرد مانوئل به طرف آنها تيراندازي خواهد كرد وي را هدف گلوله قرار داد.

اما پس از اين حادثه اسلحه اي در محل پيدا نشد.

روز پنج شنبه وكيل خانواده دياز شكايتي را تسليم دادگاه كرد. در اين شكايت نامه گفته مي شود كه مانوئل مسلح نبوده است. مادر مانوئل دياز روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري گفت كه او خواهان انتقام گيري و حركت‌هاي خشونت آميز نيست.

نفر دومي هم كه يكشنبه گذشته كشته شد جواني 21 ساله و لاتين تبار بود. به گفته پليس او كه در حال فرار بوده است، به سوي ماموران شليك كرده و بر اثر تيراندازي متقابل پليس كشته شد. پليس ادعا مي كند كه هر دو جوان كشته شده از اعضاي باندهاي تبهكار محلي بودند.

حادثه روز شنبه كه با اعتراض اهالي محل روبرو شده بود به تدريج به تظاهرات خياباني و برخورد پليس با معترضين منجر شد.

در روز چهارشنبه نيز درجلسه شوراي شهر آناهايم كه براي بررسي اين حادثه برگزار شده بود، حدود 600 معترض به خشونت پليس آناهايم در حالي كه در برابر ساختمان شهرداري تجمع كرده بودند با ماموران پليس ضد شورش درگير شدند و به سوي آنها سنگ پرتاب كردند و سطل‌هاي زباله را به آتش كشيدند.

معترضان خشمگين شيشه‌هاي قهوه فروشي استارباكس را شكستند و بمب‌هاي آتش زا به سوي ماموران پليس پرتاب كردند.

در مقابل ماموران هم با استفاده از گلوله‌هاي پلاستيكي و پرتاب گاز فلفل تلاش كردند كه معترضان را متفرق كنند.حدود 300 پليس مسلح به گاز اشك آور و ديگر سلاح‌هاي مقابله با شورش تلاش مي كردند تا معترضيني را كه گاهي دست به حركت‌هاي خشونت‌آميزي مي زدند پراكنده كنند.

رييس پليس آناهايم هم گفته است كه نيروهايش اجازه نخواهند داد به مردم عادي، اموال عمومي و مغازه‌ها آسيبي برسد.

در همين حال، «راستي كندي» يكي از مسوولين محلي به روزنامه لس آنجلس تايمز گفته است كه حادثه شنبه گذشته و ماجراهاي بعد از آن بازتاب مشكلات عمده‌تر در محله‌هاي فقير نشين آناهايم است كه از درصد بالاي بيكاري، تراكم جمعيت و فعاليت باندهاي تبهكار رنج مي برند.

شنبه|ا|7|ا|مرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن