تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814962250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد سه قلم داروي جديد ايراني براي بيماران ام اس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توليد سه قلم داروي جديد ايراني براي بيماران ام اس
توليد سه قلم داروي جديد ايراني براي بيماران ام اس
افتتاح خط توليد سه قلم داروي جديد ام اس در كشور، امكان دسترسي بيماران به داروهايي با بالاترين كيفيت و قيمتي به مراتب پايين تر از نمونه هاي وارداتي فراهم مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، نهاله نراقي مديرعامل داروسازي اكتووركو با اعلام اين مطلب در سمپوزيوم گزارش مطالعات باليني داروهاي جديد ايراني ام اس در نوزدهمين كنگره نورولوژي و الكتروفيزيولوژي ايران در سالن همايشهاي بين‌المللي صدا و سيما، افزود: با عرضه داروهاي جديد ام‌اس توليد ايران و شكست انحصار اين داروها در كشور قيمتها بيش از پيش به نفع بيماران و سيستم بهداشت و درمان كشور كاهش يافته و بيماران ايراني از دارويي كه طبق بررسيهاي گسترده آزمايشگاهي و مطالعات باليني از ايمني و اثربخشي فوق العاده بالايي برخوردار است بهره مند مي شوند.

وي با اشاره به اينكه توليد اين سه قلم داروي بتااينترفرون شامل «اكتوريف»، «اكتوفرون» و «اكتووكس» كه معادل ژنريك داروهاي وارداتي «ربيف»، «بتافرون» و« اوونكس» محسوب مي‌شود با مجوز وزارت بهداشت و به صورت ساخت قراردادي در كشور آرژانتين آغاز شده و داروهاي توليدي تحت برند اين شركت ايراني به بيماران عرضه شده‌اند اظهارداشت: با فراهم شدن تجهيزات لازم و راه‌اندازي بخش در حال احداث بيوتكنولوژي كارخانه، تمام پروسه ساخت اين داروها به طور كامل در داخل كشور انجام مي‌شود.

نراقي گفت: اين شركت به پشتوانه سابقه فعاليت 40 ساله خود و داروسازي شفا كه پايه ورود اين شركت به عرصه توليد داروهاي بيوتكنولوژيك است به عرصه توليد داروهاي ام اس وارد شده و طي پروسه طولاني كسب مجوز از وزارت بهداشت و پس از بازرسي‌هاي مستمر كارشناسان اين وزارتخانه از امكانات كارخانه، مجوز ساخت قراردادي به شرط انتقال تكنولوژي به مدت يك سال به شركت داده شده كه با اتمام سايت بيوتكنولوژي در حال احداث كارخانه داروسازي اكتوور تا بهمن ماه امسال خط توليد اين داروها به طور كامل به داخل كشور منتقل مي شود.

مديرعامل كارخانجات داروسازي اكتوور با اشاره به اينكه داروهاي ام اس مثل اغلب داروهاي بيماران خاص از گرانترين اقلام دارويي هستند اظهارداشت: حجم بازار داروهاي اينترفرون ام اس در ايران بالغ بر 183 ميليارد و 100 ميليون ريال است. پيش از ورود كارخانه اكتووركو به عرصه توليد داروهاي ام اس براي هر يك از اين داروها تنها يك يا دو تامين كننده وجود داشت كه با ورود اين داروها كه كيفيت خوب و قيمت پاييني دارند فضاي رقابتي ايجاد شد كه در نتيجه آن ديگر تامين كنندگان اين دارو مجبور شدند مجموعا حدود 30 ميليارد تومان قيمتهاي خود را كاهش دهند كه اين امر به نفع وزارت بهداشت و سازمانهاي بيمه گر بوده است.

وي، انتقال دانش فني پيشرفته توليد اين داروها در كارخانه‌اي صد درصد ايراني در شرايط تحريم را موفقيتي براي صنعت دارويي كشور و گام بزرگي در راستاي تبديل ايران به قطب توليد و تأمين داروهاي زيست‌فناوري منطقه عنوان كرد.

نراقي افزود: در حال حاضر مواد اوليه از شركت داروسازي خارجي وارد كشور مي‌شود، اما از سال آينده تمام مراحل
توليد و هم‌چنين مواد اوليه داروها به طور كامل و از اول تا انتها در كشور توليد مي‌شود و اين به خاطر اين است كه حجم توليد بايد به حدي برسد كه ارزش داشته باشد مواد اوليه را كه از سلول زنده تشكيل مي‌شود در ايران توليد كنيم.

وي با تأكيد بر اين مطلب كه داروهاي شركت داروسازي اكتوور به 19 كشور دنيا صادر مي‌شود، اظهار اميدواري كرد: با توجه به نام‌گذاري امسال به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با حمايت وزارت بهداشت بتوان زمينه توليد داروهاي بيوتكنولوژيك ديگر و صادرات داروهاي ايراني به ساير كشورها را فراهم كرد.

دكتر سيد مسعود نبوي دبير انجمن مغز و اعصاب ايران و سرپرست مطالعات باليني داروهاي «اكتوريف»، «اكتوفرون» و «اكتووكس» نيز اعلام كرد: براساس مطالعات انجام گرفته هيچ اختلاف معني‌داري ميان داروهاي توليد داخل بيماري ام‌اس و داروهاي مشابه خارجي وجود ندارد.

رئيس گروه نورولوژي دانشگاه شاهد با بيان اينكه اگر داروهاي ام اس توليدي كمترين عوارض يا مشكلي داشت خود اولين نفري بود كه اين مسئله را اعلام مي‌كرد، گفت: مطالعات باليني با موضوع بررسي ايمني و اثربخشي داروهاي ام اس شركت اكتوور از 6 ماه قبل با حجم نمونه 422 بيمار آغاز شده و تا به حال حدود 170 بيمار وارد اين مطالعه شده اند. گزارش و نتايج به دست آمده از عوارض جانبي ايجاد شده در طول بازه آزمايش نشان از ايمني كامل و برابري آنها با داروهاي وارداتي دارد.

اين متخصص مغز و اعصاب و فلوشيپ ام اس گفت: سايت تحقيقاتي مطالعات باليني اين دارو زيرنظر وزارت بهداشت راه اندازي شده و به واسطه كيفيت بالا از مراكز نمونه و الگوي تحقيقاتي از طرف وزارتخانه معرفي شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن