تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816991273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر گزارش مي دهد:بسيج سازندگي؛ بي ادعا در آباداني مناطق محروم استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش مي دهد:بسيج سازندگي؛ بي ادعا در آباداني مناطق محروم استان قزوين
بسيج سازندگي؛ بي ادعا در آباداني مناطق محروم استان قزوين
قزوين- خبرگزاري مهر: با حضور جوانان متعهد و دلسوز در بسيج سازندگي استان قزوين و با 600 هزارنفر روز فعاليت در بخشهاي مختلف اين استان، چهره محروميت از روستاها زدوده مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انقلاب اسلامي با ايجاد مفاهيم جديدي مانند تفكر بسيج و بسيجي توانسته است دنياي امروز را متحول كند و در حال حاضر تفكر بسيجي مورد درخواست همه مردم است.

بسيج سازندگي تشكلي است كه از زمان تشكيل تاكنون باعث خير و بركت بسياري شده و امروزه شعار اصلي انقلاب كه همان خدمت به خلق خداست، عملي شده و عينيت پيدا كرده است.

بسيج و بسيجي يك تفكر است كه متعلق به زمان پيامبر و ائمه اطهار است كه يك تفكر عدالت خواهانه است و اين تفكر عدالت خواهانه بسيج، باعث شكل گيري عدالت خواهي و به دنبال آن اجراي عدالت اجتماعي شده است.

تفكر عدالت خواه قادر به نقش آفريني و رفع مشكلات كشور است، چنانكه سفرهاي استاني هيئت دولت نيز مانند اردوهاي جهادي در مسير رفع مشكلات مردم گام بر مي دارد و با روحيه جهادي و خدمت بي منت به مردم و انجام كار و تلاش مي توان آينده اين مرز و بوم را رقم زد.

يكي از مزاياي شكل گيري بسيج سازندگي، ايجاد شور و نشاط و اشتغال براي جوانان و ايجاد روحيه كار و تلاش در اينده سازان است.

فعاليت هاي بسيج سازندگي در كشور صرفه جويي اقتصادي بالايي را به همراه داشته و منشاء خير و بركات بسياري در بخش هاي عمراني، بهداشت و درمان و خدمات كشاورزي بوده است.

بسيج سازندگي با حضور در مناطق صعب ‌العبور، محروم و كم ‌برخوردار در راستاي تكميل اهد‌اف ارگان‌هاي ديگر فعاليت مي‌كند و پروژه‌هاي مدرسه‌ سازي، احداث پل روستايي، آب ‌بند، طرح‌هاي آبخيزداري و بهسازي آب روستايي، احداث مسكن روستايي براي مددجويان بهزيستي، ايجاد ميدان‌هاي ورزشي و طرح‌هاي هادي روستايي از اقدامات بسيج سازندگي در سال گذشته است كه سازمان‌هاي مختلفي نظير جهاد كشاورزي، بهداشت و درمان، نهضت سوادآموزي، دانشگاه‌هاي استانها و اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس با همكاري مستمر خود، سازمان بسيج سازندگي را در راستاي رسيدن به اهداف خود و محروميت ‌زدايي در استانها ياري رسانده داست.

طرح هاي كوتاه مدت، زودبازده، فراگير، عمومي و عام‌المنفعه بودن از ويژگي‌هاي طرح‌‌هاي بسيج سازندگي است و ترويج فرهنگ كار و تلاش، كسب تجربه و مهارت‌هاي شغلي و توانمندي افراد و گروه‌هاي مختلف در اجراي طرح‌ها، كمك در كاهش هزينه‌هاي دولت، تسريع در انجام پروژه‌هاي كوچك، تثبيت كارآمدي نظام و افزايش دلبستگي مردم به نظام از پيامدهاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي اجراي طرح‌هاي بسيج سازندگي است.

در اين گزارش با نگاه اجمالي به فعاليت بسيج سازندگي بخشي از خدمات اين نهاد مورد بررسي قرار گرفته است.
بسيج سازندگي قزوين 685 هزار نفر روز فعاليت انجام داد

رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين در خصوص فعاليت بسيج سازندگي در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: در سال گذشته با 685 هزار نفر روز فعاليت بسيج سازندگي زمينه اشتغال چهار هزار و 100 نفر فراهم شد.
سرهنگ علي جان توكلي اظهارداشت: با گذشت بيش از يك دهه از تاسيس بسيج سازندگي مي توان اميدوار بود كه محروميت در استان در مناطق دور افتاده با تلاش بسيجيان در حال زدوده شدن است.

وي افزود: تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر استفاده از نيرو و نشاط جوانان براي سازندگي كشور و غني سازي اوقات فراغت جوانان در عرصه هاي سازندگي و محروميت زدايي، خدمت رساني به مناطق محروم، ايجاد زمينه آموزش هاي فني و حرفه اي، علمي و بهداشتي، شناسايي زمينه هاي اشتغال و بهره گيري از توان متخصصان بسيجي و كمك به دولت در توسعه سازندگي و محروميت زدايي از مهمترين اهداف و اولويت هاي بسيج سازندگي است.

توكلي يادآورشد: تقويت انگيزه كار و تلاش و ايجاد محيطي سالم و با نشاط براي جوانان در عرصه هاي كار و فعاليت و رشد و تعالي شخصيت و شكوفايي خلاقيت آنها و ايجاد روحيه سازندگي در جوانان از دستاوردهاي بسيج سازندگي است كه محقق شده است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين تصريح كرد: طرح هجرت در سه قالب هجرت يك با تشكيل جهاد كشاورزي، شركت بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس در طرح هجرت دو و كمك به دولت در سازندگي پس از جنگ در طرح هجرت سه تعريف و اجرا شده است.

وي گفت: با همكاري جهاد كشاورزي استان قزوين بسيجيان در فعاليت هايي مانند آبخيزداري، پرورش و كاشت نهال، آموزش روستائيان در زمينه آفت كشاورزي، كنترل سيلاب، دامپزشكي، زراعت و باغداري حضور موثري داشته اند.

سرهنگ توكلي يادآورشد: در منابع طبيعي و كشاورزي در مجموع 455 نفر شركت كردند و در بخش بهداشتي و درماني با همكاري هلال احمر، دانشگاه علوم پزشكي و محوريت بسيج جامعه پزشكي تيم هاي درماني عمومي و تخصصي با عزميت به مناطق محروم ويزيت رايگان انجام دادند و كلاس هاي بهداشتي و آموزشي در كمك هاي اوليه در روستاها را تشكيل دادند.

اين مسئول بيان كرد: در زمينه بهداشتي درماني 79 هزار و 277 نفر روزو در بخش خدمات رساني يك هزار و 360 نفر روز در سال گذشته فعاليت انجام شده است.

آموزش مهارت فني 1346 نفر در روستاها

سرهنگ توكلي همچنين به رويكرد اين سازمان به آموزش مهارت به روستائيان گفت: 28 هزار و 749 نفر روز دوره آموزشي در رشته هاي تعمير موتورسيكلت، پرورش قارچ، آموزش رايانه، خياطي، قالي بافي و جوشكاري به يك هزار و 346 نفر از روستائيان داده شده است.

توكلي تشكيل كلاس هاي تقويتي و جبراني براي دانش آموزان در ايام تابستان براي دو هزار و 492 نفر در قالب 44 هزار و 35 نفر روز، بهسازي و زيباسازي مدارس با 39 هزار و 525 نفر روز را از ديگر كارهاي انجام شده دانست.

اين مسئول بيان كرد: با همكاري آموزش و پرورش استان و بسيج دانش آموزي لكه گيري، رنگ آميزي سقف، ميز و نيمكت، درب و پنجره كلاس ها، طراحي و نقاشي و شعارنويسي ديوارها و تعميرات جزئي مدارس و ميز و نيمكت نسبت به بهسازي و نوسازي مدارس اقدام شده است.

اردوهاي جهادي با شركت 2543 نفر

رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين تصريح كرد: در قالب اردوهاي جهادي با اعزام دانشجويان، ساكنان محلات و اهالي مساجد به مناطق محروم با فعاليت هاي عمراني و فرهنگي از قبيل ساخت حمام و سرويس هاي بهداشتي، غسالخانه، تكميل خانه محرومان، تعمير اماكن مذهبي مانند مسجد و امامزاده، انتقال آب آشاميدني، آموزش هاي بهداشتي، كلاس هاي فرهنگي، قرآن و احكام آموزي در عرصه عمراني فعاليت شده است.

وي گفت: در طرح هجرت سه در سال گذشته 256 هزار و 699 نفر روز فعاليت انجام شده كه برگزاري نمايشگاههاي تخصصي، محفل انس با قرآن، شب خاطره، جلسات هم انديشي، حلقه هاي صالحين، تهيه برنامه هاي توليدي، مستند، تيزر و نماهنگ و پخش در شبكه استاني از ديگر كارهاي انجام شده است.

اين مسئول يادآورشد: در پنج سال گذشته احداث استخرهاي ذخيره آب كشاورزي در روستاهاي نياق، آژاد رود، فطر، احداث كانال هاي آبياري عمومي و انتقال آب كشاورزي در 77 روستاي استان به طول 74 كيلومتر، به منظور استفاده بهينه از آب، افزايش سطح زير كشت و بالابردن درآمد كشاورزان، ساخت 9 باب خانه عالم، ويژه معلمان ديني در روستاهاي استان، توليد بيش از 610 هزار اصله نهال مثمر و غيرمثمر در نهالستان قميك، جنگل كاري حاشيه اتوبان قزوين به آبيك، بيابان زدايي در سطح 250 هكتار از اراضي بوئين زهرا، كاشت پنج هزار اصله درخت آتريپلكس از مهمترين كارهاي انجام شده است.

سرهنگ توكلي اظهارداشت: اجراي عمليات آبخيزداري و كنترل سيلاب بند گابيون و خشكهد چيني، در حوزه هاي باراجين، وشته، سمييار، مدان الموت به ميزان چهار هزار و 988 مترمكعب، به منظور جلوگيري از فرسايش خاك، ذخيره سازي آب در پشت بندها كه قسمتي از نيازهاي آبي كشاورزي را تامين مي كند و باعث كاهش شيب آبراهه، كنترل سلاب و تثبيت اراضي كشاورزي مي شود و نقش مهمي در توسعه اراضي كشاورزي و افزايش توليد ايفا خواهد كرد.

اين مسئول بيان كرد: تكميل و تجهيز كتابخانه عمومي روستاي كنالآباد البرز و آلتين كش، اجراي شبكه آب شاميدني روستاي روچ سفلي به طول دو كيلومتر، تعمير و تجهيز سالن ورزشي چند منظوره روستاي بوئينك، اجراي شبكه آب آشاميدني روستاي احمدآباد به طول 112 متر، احداث 18 واحد مسكوني ويژه مدجويان بهزيستي در شهر بيدستان، احداث و تكميل 21 زمين ورزشي در روستاهاي استان، احداث راه روستايي عباسك، كلمين و كلايه به طول 5.6 كيلومتر، اجداث كانال هاي آبياري و تامين عرصه آب كشاورزي، 36 روستا به طول 25 كيلومتر، احداث ذخيره آب سه روستا با ظرفيت بيش از يك هزار و 350 مترمكعب، احداث و تكميل و آسفالت راه روستايي دك، اندج، يوزباش چاي، آتانرود، سوكا، دربند، هلال آباد، كلايه و عباسك، جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت روستاهاي كوشك و بهرام آباد، سنگ فرش محله مسجد و امامزاده روستاي يارود الموت، احداث و تكميل خانه هاي عالم روستاهاي زعفران بيك، ساربانك، دستجرد قزوين، جنگل كاري و توسعه درخت كاري و فضاي سبز سنواتي آبيك و البرز، ساخت پل روستاي دهك الموت، اجراي طرح هادي روستاي خرم آباد تاكستان و ساماندهي پارك شهرك صنعتي ليا از جمله مهمترين كارهاي بسيج سازندگي استان قزوين در سال گذشته است.

800 هزار نفر روز فعاليت بسيج سازندگي در سال 91

سرهنگ توكلي بيان كرد: در سال گذشته تعهد بسيج حدود 500 هزار نفر ساعت بود كه با همكاري و حمايت استاندار قزوين، فرمانده سپاه استان، رسانه ها و ساير مسئولان دستگاههاي اجرايي مرتبط ميزان فعاليتها به 600 هزار نفر روز افزايش يافت.

وي اضافه كرد: در سال جديد با برنامه ريزي انجام شده فعاليت بيش از 800 هزار نفر روز فعاليت در بخش هاي مختلف
پيش بيني و برنامه ريزي شده است كه با تلاش نيروها محقق خواهد شد.

اين مسئول تصريح كرد: انتقال آب كشاورزي به روستاهاي زرآباد، اوان، اركن ترك، عنقبين، احمدآباد، مزرعه، زيتك، قسطين رود، خرزان، چوبيندر، سليمان آباد، مشكين تپه، امرودك، كذلك، زياران، جهان آباد، پيريوسفيان، ولامدر، آقاگير، سالاركيا، اندج و خوبان در سال جاري عملياتي خواهد شد.

رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين تصريح كرد: احياء و مرمت قنوات روستاهاي قره باغ، شيرازك، داغلان، حسين آباد، احداث راه روستاي هاي ديزان، فلار، بك باغي، آتان رود، جنگل كاري البرز و آبيك، انتقال آب شاميدني شهرآباد، محوطه سازي و كانال كشي شهرك هاي صنعتي ليا، كاسپين و الموت و آبخيزداري روستاهاي لطر، اسبمرد، آتان، مزرعه محمودي، ساج تاكستان و ورس در سال جاري اجرا خواهد شد.

اين مسئول يادآورشد: امسال 800 هزار نفر روز فعاليت در بسيج سازندگي استان قزوين پيش بيني شده است و اردوها از 10 روز به 15 روز افزايش خواهد يافت.

وي اظهاراميدواري كرد در فعاليت هاي امسال بيش از 100 هزار نفر در اردوهاي 15 روزه طرح هجرت شركت كنند.

سرهنگ توكلي همچنين گفت: با يك ميليارد و 600 ميليون تومان اعتبارات بسيج سازندگي در سال گذشته 100 پروژه عمراني اجرا شد و به بهره برداري رسيد.

بسيجيان استان قزوين هم در چند سال گذشته با تمام توان و تخصص خود توانسته اند با شركت در طرحهاي عمراني در زدودن چهره فقر و محروميت نقش تاثيرگذاري داشته باشند.

با بررسي عملكرد اين نهاد مردمي بايد گفت حضور بسيج سرعت رفع محروميت را چند برابر كرده و تحول عظيم فرهنگي
در كشور ايجاد كرده است.

بسيجيان با استفاده از نيروي ايمان و جواني خود توانسته‌اند منشأ اقدامات بسيار خوبي در سراسر ايران باشند و هم اكنون كه
بسيج مي‌تواند به عنوان دستگاه اجرايي، عهده‌دار انجام پروژه ها شود، اميد داريم اين حضور پر رنگ‌تر و موثرتر باشد.

عرصه‌هايي چون آبرساني و كشاورزي از نيازهاي مهم مناطق محروم است كه بسيج با آگاهي از اين نيازها، حركت خوبي را
در اين بخش آغاز كرده است.

بسيجيان علاوه بر كمك به مردم مستضعف، رنگ و بوي فرهنگ بسيج را در همه جاي ايران گسترش داده اند اميد است
با توسعه اين فعاليتها در كنار دولت خدمتگزار گامي در مسير عمران و آباداني مناطق مختلف استان و جلب رضايت مردم
برداشته شود.

گزارش: محمد رضا جباري

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن