تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816503725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عجايب دنياي گل‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عجايب دنياي گل‌ها
خبرگزاري فارس: اگر مي خواهيد با عجيب ترين و كمياب ترين گل هاي موجود در دنيا كه احتمالا حتي نام آن ها را هم نشنيده ايد آشنا شويد اين مطلب را مطالعه كنيد.


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، گل ها از جمله زيبا ترين موجوداتي هستند كه بر روي زمين زندگي مي كنند. گونه هايي از گل ها براي ما بسيار شناخته شده است اما در اين مطلب قصد داريم تا شما را با تعدادي از كمياب ترين گل هاي جهان آشنا كنيم.

گل جبل الطارق

اين گل زيبا و بنفش رنگ تنها در منطقه جبل الطارق در غرب مديترانه رشد مي كند و در سال 1992 با توجه پيدا نشدن ردي از آن در طبيعت منطقه به عنوان گونه اي منقرض شده اعلام شد. اما در سال 1994 يك كوهنورد در اين منطقه موفق به كشف يك عدد از اين گل شد. دانشمندان موفق شدند تا بذر گل مذكور را بدست آورده و اقدام به تكثير آن در جبل الطارق كنند. امروزه علاوه بر منطقه جبل الطارق تعدادي از اين گياه در باغچه نمونه هاي گياهي سلطنتي در لندن نيز وجود دارد.

پشم سبز

اين گل بسيار نادر با برگهايي به رنگ سبز و آبي كه به صورت خوشه اي قرار گرفته است گياه مورد علاقه خفاش ها بوده و در كشور فليپين وجود دارد. خفاش ها معمولا به صورت وارونه از اين گل آويزان شده و از عصاره آن تغذيه مي كنند. بنا بر مطالعات دانشمندان اين گونه گياهي در معرض خطر انقراض قرار دارد.

منقار طوطي

اين گياه از سال 1884 ميلادي به اين سو به عنوان گياهي كمياب طبقه بندي شده است و در حال حاضر در زمينه وجود آن در طبيعت و يا انقراض آن در بين دانشمندان اختلاف نظر وجود دارد. بنا بر نظر كارشناسان اين گياه در گذشته هاي دور توسط "پرنده آفتاب" كه نسل آن منقرض شده است گرده افشاني شده است. اين گياه كه بومي جزاير قناري است در سالهاي اخير تلاش هاي زيادي را براي تكثير متوجه خود كرده است.

كاسموس شكلاتي

شما شايد در مورد گل اركيده شكلاتي شنيده باشيد اما مطمئن هستيم كه در مورد "كاسموس شكلاتي" چيزي نشنيده ايد. اين گياه به صورت بومي در مكزيك رشد مي كند و البته از 100 سال پيش در طبيعت منقرض شده است. امروزه تعدادي از اين گونه در آزمايشگاه ها و يا باغچه هاي طبيعي به صورت مصنوعي توليد و نگه داري مي شود. اين گياه با رنگ قهوه اي پر رنگ معمولا داراي قطري در حدود 3 تا 4 سانتي متر بوده و در تابستان ها رايحه شبيه به وانيل را آزاد مي كند.

كوكيو مخملي

گل بعدي در ليست ما يك گونه رشد كننده بر روي درخت است كه در جزيره هاوايي رشد مي كند. اين درخت و گل عجيب آن در سال 1860 ميلادي براي اولين بار كشف شدند اما به دليل مشكلات مربوط به گرده افشاني در سال 1950 به عنوان گونه منقرض شده اعلام شد. 20 سال بعد يك درخت از اين گونه كشف شد كه البته در جريان آتش سوزي در سال 1978 از بين رفت. خوشبختانه بخشي از اين درخت سالم باقي ماند و به كمك آن چندين درخت جديد از اين گونه در نقاط ديگر جزيره كاشته شد. اين درخت معمولا 10 تا 11 متر ارتفاع گرفته و شاخه هاي آن پر از گل هاي سرخ "كوكيو مخملي" مي شود.

اركيده روح

اين گياه زيبا يكي از گونه هاي بسيار نادر گياهي در جهان است كه در حدود 20 سال پيش به عنوان منقرض شده اعلام شده است. تنها در چند سال اخير بوده است كه مواردي از رويت مجدد اين گونه كمياب گزارش شده است. نكته عجيب در مورد اين گياه اين است كه اين گل قابليت تكثير نداشته، برگي ندارد و معمولا بر روي درختان روييده و براي توليد غذاي خود به صورت كامل به ريشه وابسته است. اين گياه به صورت بومي تنها در كوبا و ايالت فلورريداي آمريكا رشد مي كند. اين گياه در فاصله ماه هاي ژوئن تا آگوست گل مي كند.

گل جسد

اين گل كه بومي جزيره سوماترا در كشور اندونزي است مي تواند تا 1.8 متر ارتفاع گرفته و قطري در حدود نيم متر داشته باشد. اين گياه كه در جنگلهاي باراني در سوماتراي اندونزي رشد مي كند در نگاه اول شبيه به گياي مربوط به دوران ماقبل تاريخ است. اين گل بزرگترين ، كمياب ترين و در خطرترين گل در جهان شناخته شده است. اين گياه بوي بسيار بدي را از خود ساطع مي كنذد كه به همين دليل به گل جسد معروف شده است. اين بوي بد باعث جذب شدن مگس ها و انجام عمل گرده افشاني مي شود.

انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|10|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 999]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن