تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باور ملي، پيش زمينه اي براي توليد ملي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: باور ملي، پيش زمينه اي براي توليد ملي
كرمانشاه- به رسم يك دهه اخير كه هر سال در آغازين لحظات سال نو، مقام معظم رهبري پيامهاي اميدبخشي خطاب به ملت بيان مي فرمايند و نقشه راه و مدار حركتي كشور را ترسيم مي نمايند، امسال نيز معظم له با لحاظ جميع شرايط كشور، چنين راهبردي را براي همگان ترسيم نمودند.


به گزارش خبرنگار ايرنا، با وجود پستي و بلنديها و روزهاي پرفراز و نشيبي كه انقلاب اسلامي در 33 سال اخير پشت سر نهاده است، دنياي امروز با يك واقعيت انكارناپذير مواجه است و آن هم وجود ايراني قدرتمند و غير قابل چشم پوشي در معادلات جهاني كه اگر قبلا بواسطه نفوذ استعمارگران به ژاندارم منطقه مشهور بود ولي امروز يك قدرت با شاخصه هاي منحصر به فرد محسوب مي شود و ديگر عامل و پياده نظام هيچ كشور و قدرتي در دنيا نيست بلكه "خودش" است.

در سالهاي سپري شده از عمر انقلاب، دولتهاي زيادي بر سر كار آمدند و براي تعالي و توسعه ايران اقداماتي انجام دادند ولي يك اصل ثابت و ركن حياتي نظام يعني رهبري، همواره بر روند امور ناظر بوده و هرگاه مصلحت بوده وارد گود شده و از كجرويها و انحرافات هم به نحو شايسته اي ممانعت نموده است.

بلاشك وجود يك رهبر كاريزماتيك مانند امام خميني (ره) و تداوم راه و مشي وي در رهبري داهيانه و حكيمانه مقام معظم رهبري براي كشورمان نوعي بيمه بلندمدت محسوب مي شود كه در اين سالها، مصاديق بسياري براي اثبات اين امر را ديده و مشاهده نموده ايم.

از جمله اين مصاديق مي توان به نامگذاري سالها از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد كه كاري با تفكر عميق، راهبرد و اهداف مشخص مي باشد.

رهبر انقلاب، سالجاري را بنام "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" مزين نمودند كه هم از نظر شرايط روز كشورمان در دنيا و هم از نظر پتانسيلهاي داخلي، بسيار قابل تامل است و مولفه هاي بسياري دارد كه فراتر از يك نامگذاري معمولي بشمار مي رود.

ايران امروز در حوزه هاي زيادي به پيشرفتهاي شگرفي دست يافته كه ويژگي بارز اين پيشرفتها در بومي بودن دانش دستيابي به فناوريها نهفته است؛ رسيدن به غني سازي 20 درصدي در حوزه هسته اي و ورود به باشگاه كشورهاي هسته اي دنيا، پرتاب ماهواره به مدار زمين، دستيابي به فناوريهاي حوزه نانوتكنولوژي، پزشكي، كسب رتبه هاي برتر دنيا در زمينه توليد مقالات علمي و نيز توسعه چشمگير صنايع دفاعي كشورمان تنها گوشه اي از اين بالندگي و توسعه مي باشد.

اين حركات جهشي ايرانيان در حوزه هاي ياد شده، به مذاق استكبارگران و استثمارگران كه بطور سنتي عادت به جولان دادن در ايران و تاراج ثروت و ذخاير عظيم نفت و گاز آن داشته اند، طبيعي است كه خوش نخواهد آمد و شايد از همين نكته كليدي بتوان موج رويكردهاي خصمانه و تحريمهاي ناعادلانه و ظالمانه دشمنان را دريافت.

با اين حال پس از دهه ها تحريم و فشار، خود غربيها به اين نتيجه رسيده اند كه اين مكانيزمها ديگر جوابگو نخواهد بود و لاجرم بايد با رعايت احترام به ملت ايران، باب مذاكره با آنها را باز كنند كه نتيجه آن هم در جديدترين دور مذاكرات ايران با گروه 1+5 در استانبول تركيه و پيرو آن اذعان كاترين اشتون (سخنگوي اتحاديه اروپا) در به رسميت شناختن حق برخورداري ايرانيان از تكنولوژي هسته اي، نمايان بود.

اما در حوزه داخلي و متاثر از تحريمهاي غرب عليه كشور و از سويي، موج ركود اقتصاد جهاني و تبعات آن بر اقتصاد كشورمان، شاهد نوعي كندي در فرايند توليد و گردش اقتصادي هستيم كه لازم است براي اين نقيصه هم چاره انديشي كنيم و به همين دليل بود كه رهبر انقلاب نامگذاري امسال را معطوف به اين هدف مهم نمودند.

واقعيت آن است كه منابع و مواد اوليه فراواني در ايران وجود دارد كه مي توان با مديريت بهينه و بكارگيري درست از اين داشته ها، علاوه بر افزايش توليدات داخلي، كيفيت اين توليدات را هم ارتقا داد و بر اين تفكر غلط كه همواره كالاي خارجي را ارجح مي داند، براي هميشه خط بطلان كشيد.

سرمايه و كار ايراني هم از ديگر مولفه هاي شعار امسال است كه باز هم در ايران به وفور وجود دارد چرا كه اكنون با نسلي از فرزندان انقلاب روبرو هستيم كه مجهز به سلاح علم و دانش هستند و بسيار با انگيزه قادر به انجام حركتهاي جهادي و جهشي در زمينه توليد ملي هستند و مي توان با اتكاي به همين نيروهاي داخلي به اين مهم دست يافت.

در واقع افزايش توليدات ملي با بهره گيري مناسب از توان نيروي انساني و سرمايه هاي بالقوه ايراني، ارتباطي تنگاتنگ دارد كه با تلفيق و مديريت مناسب از اين پتانسيلها مي توان آن را شكوفا و بارور ساخت زيرا به تعبير رهبر معظم انقلاب اكنون كه در شرايط بدر واحد قرار داريم، ملت و نظام ثابت كرده است كه تحريم و كارشنكني بر آنها بي اثر است و كسي را ياراي توقف ايران در حركت به سوي اهداف عاليه اش، نيست.

وقتي در بازيهاي ليگ فوتبال، تيمي خوب نتيجه نمي گيرد مربي جديد كه مي آيد در اولين گام بر روي باورهاي بازيكنان كار مي كند و سعي دارد تا روحيه آنها را بازسازي نموده و به اين خودباوري برساند كه مي توانند، كارهاي بزرگ انجام دهند در نتيجه تيم متحول شده و نتايجي قابل قبول مي گيرد و همگان را به تحسين وا مي دارد.

در حوزه اقتصادي و توليد ملي هم مي توان گفت كه يكي از شاخصها و فاكتورهاي لازم براي تحقق شعار امسال، تقويت باورهاي ملي است زيرا پيش زمينه هر اقدام و عملياتي نمودن هر برنامه اي مستلزم اين است كه ابتدا آن را به يك باور عمومي در جامعه نهادينه كرد و سپس با تعريف شاكله و ساختارهاي برنامه اي، در زمينه تحقق عملياتي گام برداريم.

بنابراين قبل از هر اقدامي بايد به اين نتيجه برسيم كه ايران كشوري توانمند، غني، سرشار از استعدادها و سرمايه است و مي تواند بدون اتكا به اغيار، در همه حوزه ها دست به توليد بزند و اگر چنين باوري را ملكه ذهنمان نموديم، بدون ترديد خواسته رهبر انقلاب را محقق خواهيم ساخت و گامي عظيم بسوي فتح قله هاي جهاني برخواهيم داشت.

فراموش نكنيم، كشوري هستيم كه در دنيا خيلي از ملتها به ما اميد بسته اند پس بايد قوي باشيم تا در دنيا بدرخشيم.

571/ 1645

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80088944

شنبه|ا|2|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن