تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816615329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جام قهرماني در انتظار بليت اصفهان، تهران يا تبريز؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جام قهرماني در انتظار بليت اصفهان، تهران يا تبريز؟
جام جم آنلاين: با نتايجي كه در هفته بيست و نهم مسابقات ليگ برتر فوتبال رقم خورد رقابت در صدر جدول براي كسب عنوان قهرماني داغ‌تر شده است، فاصله نزديك سپاهان، استقلال و تراكتورسازي به عنوان 3 تيم نخست جدول رده‌بندي رقابت‌ها باعث شده تا پيش‌بيني در مورد قهرمان اين دوره در فاصله 5 هفته مانده به پايان مسابقات سخت شود اما گمانه‌زني‌هايي هم وجود دارد.


عملكرد تيم‌ها در چند هفته اخير، ميزان آمادگي بازيكنان اين سه تيم در مقطع كنوني، انگيزه و روحيه آنها و ديدارهايي كه پيش رو دارند براي رسيدن به قهرماني عواملي هستند كه باعث مي‌شود شانس يكي از اين سه تيم براي قهرمان شدن بيشتر شود. در آستانه هفته سي‌ام، سپاهان با 17 برد، 7 تساوي و 5 شكست 58 امتيازي است، استقلال كه هفته گذشته با غلبه بر مس سرچشمه دوباره به مكان دوم بازگشت با 16 برد، 7 تساوي و 6 باخت 55 امتيازي شد و اميدوار است كه اين هفته پرسپوليس مقابل سپاهان از رقيبش در صدر جدول امتياز بگيرد، تراكتورسازي هم كه هفته بيست و نهم نتوانست فجر سپاسي را ببرد با 53 امتياز حاصل از 15 برد، 8 تساوي و 6 باخت در تعقيب استقلال است و حتي به قهرماني هم فكر مي‌كند، اما اهالي فوتبال معتقدند براي پيش‌بيني هنوز زود است و نمي‌توانند با قاطعيت در مورد قهرمان ليگ دوازدهم صحبت كنند، اما وزنه پيش‌بيني‌ها در مورد احتمال قهرماني به سود سپاهان سنگين‌تر است، ولي اين‌كه شاگردان كرانچار بتوانند از اين فرصت استفاده كنند، پرسشي است كه گذشت زمان به آن پاسخ مي‌دهد.

كاهش انگيزه استقلال بالا رفتن شانس سپاهان

مجيد جهانپور، كارشناس فوتبال كشورمان با اين‌كه معتقد است رقابت‌هاي اين فصل خيلي پيش‌بيني نشده و نزديك بوده، اما با در نظر گرفتن همه شرايط شانس سپاهان را براي كسب عنوان قهرماني بيشتر مي‌داند.

جهانپور براي كمتر بودن شانس استقلال هم يك دليل ويژه‌ دارد، وي مي‌گويد: استقلال از زماني كه قهرمان جام حذفي شد، با كاهش انگيزه روبه‌رو شد و همين عاملي شده است تا استقلال در طول اين هفته‌ها، فراز و نشيب‌ زيادي داشته باشد. به نظر من، با اين‌كه فاصله استقلال و سپاهان زياد نيست، اما فاكتورهاي مثبت سپاهاني‌ها براي رسيدن به قهرماني بيشتر است. اين تيم به‌رغم فشردگي بازي‌ها و برخلاف ساير تيم‌هاي دولتي سازماندهي خوبي دارد كه در عملكرد بازيكنان در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ برتر مشخص است و تصور مي‌كنم با مربي پرتجربه‌اي كه روي نيمكت دارد، بعيد است فرصت رسيدن به قهرماني را از دست بدهد.

تراكتورسازي مصمم اما كم‌تجربه

اما تراكتورسازي 53 امتيازي چطور؟ جهانپور هرچند اين تيم را يكي از تيم‌هاي خوب حاضر در ليگ دوازدهم مي‌داند، اما تصريح مي‌كند: تراكتورسازي قلعه‌نويي را دارد كه تجربه زيادي در كسب عنوان قهرماني ليگ برتر دارد، اما تراكتورسازي تيمي است كه تازه به كورس قهرماني در ليگ برتر رسيده و با اين‌كه رقابت‌ها قابل پيش‌بيني نيست، ولي فكر مي‌كنم كار سختي براي جبران 5 امتياز اختلاف با صدر جدول دارد و با كسب تجربه، فصل بعد حتما مدعي خواهد بود.

استقلال تحت فشار توقع هواداران

حسن روشن هم با توجه به فاصله كم تيم‌هاي بالانشين جدول كار را براي پيش‌بيني سخت مي‌داند. او معتقد است در 5 هفته باقيمانده بيشتر از هر چيز براي استقلال تماشاگران تعيين‌كننده هستند، وي اضافه مي‌كند: براي استقلال شرايط خاصي در پايان فصل پيش آمده كه فكر مي‌‌‌‌‌كنم خودشان هم چندان تمايل ندارند بازي خانگي داشته باشند، به نظر مي‌رسد براي استقلال فعلا بازي‌هاي خارج از خانه بهتر باشد چون سطح توقع مردم بالا رفته كه البته به حق است اما اگر اين فشارها ادامه داشته باشد استقلال نه‌تنها تمركز را براي جبران اختلاف با سپاهان از دست مي‌دهد بلكه همين موقعيت‌اش هم به خطر مي‌افتد.

استقلال و سپاهان قابل مقايسه نيستند

به نظر روشن استقلال و سپاهان اصلا قابل مقايسه با هم نيستند. به اين دليل كه سپاهان ساختار باشگاهي منظمي با يك هيات مديره و كادر باشگاهي مشخص دارد، اما اين به معناي آن نيست كه استقلال خوب نيست، هر چند براي رسيدن به اين نظم راه زيادي دارد.

نكته: سپاهان، استقلال و تراكتورسازي در فاصله 5 هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ برتر، رقابت تنگاتنگي براي كسب عنوان قهرماني دارند، سپاهان با تيم دوم و سوم جدول به ترتيب 3 و 5 امتياز فاصله دارد اما آيا اين حاشيه امني براي رسيدن به جام است؟

وي مي‌افزايد: اينها عواملي است كه راه رسيدن به قهرماني را هموار مي‌كند و اميدوارم در باشگاه‌هاي پرطرفداري مثل استقلال هم شاهد آن باشيم، در نهايت اگر استقلال تمركز و روحيه خود را حفظ كند، مي‌تواند فاصله امتيازي با سپاهان را جبران كند.

بازي‌هاي باقيمانده سپاهان سخت‌تر از استقلال و تراكتورسازي

نتايج هفته بيست‌ونهم كار پيش‌بيني در مورد قهرماني ليگ دوازدهم را سخت كرده است. اين را كربكندي مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: وقتي سپاهان بازي 3 بر صفر برده برابر ملوان را با تساوي عوض مي‌كند و تراكتورسازي نمي‌تواند فجر را ببرد مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم كه در هفته‌هاي پاياني همه بازي‌ها سخت است و غيرقابل پيش‌بيني اما با نگاهي به مسابقاتي كه اين سه تيم پيش رو دارند، متوجه مي‌شويم سپاهان و تراكتورسازي بازي خانگي بيشتري دارند، اما بين همين دو تيم سپاهان بازي‌هايش سخت‌تر از تراكتورسازي است، بازي با ذوب‌آهن و فولاد در اهواز كار سپاهان را سخت مي‌كند، اما 5 امتياز اختلاف با تراكتور حاشيه امني براي سپاهان درست مي‌كند، به نظر من بازي سپاهان مقابل پرسپوليس كليد معما و گام اصلي به سمت قهرماني است. اگر سپاهان، پرسپوليس را ببرد نيمي از راه قهرماني را رفته و كار استقلال هم سخت مي‌شود. به همين دليل، من بعد از بازي پرسپوليس و سپاهان بهتر مي‌توانم در اين مورد پيش‌بيني كنم.

تجربه سپاهان براي رسيدن به هدف

در اين ميان، مجيد بصيرت كه بيش از 20 سال به عنوان بازيكن، مربي و سرپرست همراه سپاهان بوده است با قاطعيت از قهرماني تيم خود حرف مي‌زند، اختلاف امتيازي سپاهان با استقلال و تراكتورسازي و 4 بازي خانگي سپاهان عواملي است كه باعث شده او با اطمينان از رسيدن به جام سخن بگويد.

بصيرت به «جام‌جم» مي‌گويد: سپاهان براي رسيدن به اين هدف تجربه كافي دارد، سال سومي است كه ما همزمان با حضور در ليگ قهرمانان آسيا در كورس قهرماني ليگ برتر هم قرار داريم. بنابراين فشردگي بازي‌ها آمادگي بازيكنان را بالا مي‌برد و با توجه به بازي‌هاي خانگي كه در پيش داريم، به نظر من شانس سپاهان براي قهرماني خيلي بيشتر است. بازي با پرسپوليس هم تعيين‌كننده است، هر چند اين تيم چند محروم دارد، ‌اما پرسپوليس هميشه پرسپوليس است و بازي سپاهان مقابل اين تيم هميشه از بازي‌هاي جذاب بوده و اميدواريم اين بازي هم علاوه بر جذابيت فاصله سپاهان را با رقيبانش براي قهرماني بيشتر كند.

سارا احمديان / جام‌جم

پنجشنبه|ا|24|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن