تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815768673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فرهنگي قم/برپايي نمايشگاه دوسالانه نگارگران در نگارستان اشراق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار فرهنگي قم/برپايي نمايشگاه دوسالانه نگارگران در نگارستان اشراق
برپايي نمايشگاه دوسالانه نگارگران در نگارستان اشراق
قم- خبرگزاري مهر: برپايي نمايشگاه دوسالانه نگارگران قم در نگارستان اشراق، صدور هزار و ۷۵۵ گواهي نامه حفظ و ترجمه و مفاهيم قرآن كريم و برگزاري نخستين همايش دو سالانه كتاب مهدويت در سال آينده از عناوين اخبار فرهنگي قم است.

به گزارش خبرگزاري مهر، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با مشاركت انجمن هنرهاي تجسمي استان، نمايشگاه هفتمين دوسالانه نگارگران استان قم را برگزار كرد.

هيئت انتخاب هفتمين دوسالانه نگارگران استان قم از ميان ۸۵ اثر ارسالي، ۵۹ اثر از ۴۷ هنرمند نگارگر را شايسته حضور در نمايشگاه دانسته تا در نگارستان اشراق در معرض ديد عموم قرار گيرد.

نمايشگاه هفتمين دوسالانه نگارگري استان قم تا ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۰ بر پا خواهد بود و علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ به محل نگارستان اشراق مراجعه كنند.

صدور هزار و ۷۵۵ گواهي نامه حفظ و ترجمه و مفاهيم قرآن كريم

مسئول موسسات قرآني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در گزارشي از عملكرد اين واحد در خصوص فعاليت‌هاي قرآني بيان كرد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در دو مرحله آزمون كتبي حفظ و ترجمه و مفاهيم قرآن كريم و تفسير سوره انفال با حضور ۲هزار و ۱۷۷ نفر برگزار كرده است.

حجت الاسلام علي اكبر شفيعي افزود: اهداي ۲هزار و ۷۰۰ جلد قرآن كريم و تفسير سوره انفال به مراكز و مؤسسات قرآني، اهداي ۳۰۰ عدد رحل قرآن به مراكز قرآني، تشكيل ۵۱ پرونده بيمه براي فعالان قرآني، تهيه و ارسال ۱۳ طرح و برنامه قرآني براي موسسات قرآني، برگزاري يك مرحله آزمون شفاهي حفظ قرآن كريم با شركت ۱۰۷ نفر، برگزاري دو همايش مديران مؤسسات قرآني استان، معرفي ۵۰ مؤسسه قرآني به سازمان مسكن و شهرسازي جهت دريافت زمين و همچنين تشكيل پرونده جهت صدور مجوز مؤسسه قرآني، ۲۳ پرونده از فعاليت‌هاي اين اداره كل است.

وي همچنين از تصويب و تائيد ۲۶ تفاهم نامه آموزشي براي ۱۱ مؤسسه قرآني براي ۳هزار و ۷۸۵ نفر، معرفي ۱۴ نفر از مربيان قرآن واجد شرايط به آموزش و پرورش جهت تدريس و همچنين تهيه و تنظيم طرح نمايش استاني قرآن كريم با تفاهم نامه پيشنهادي براي مركز خبر داد.

برگزاري نخستين همايش دو سالانه كتاب مهدويت در سال آينده

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم هدف از برگزاري اين همايش را تجليل از فعالان و آثار فاخر در عرصه مهدويت به منظور تبيين معارف ناب مهدوي براي جامعه به ويژه نسل جوان و نوجوان عنوان كرد و افزود: در اين همايش آثار مهدوي منتشر شده در دهه ۸۰ معرفي و از پديد آوردندگان تجليل خواهد شد.

سيدمرتضي اسماعيلي طبا با اشاره به وجود نهاد‌ها و مراكز متعدد مهدوي در شهر مقدس قم، بر ضرورت معرفي و هماهنگ كردن فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين مراكز تاكيد كرد و گفت: وجود موسسات و مراكز مهدوي در قم موجب ظرفيت گسترده براي تعميق هرچه بيشتر فرهنگ مهدويت در جامعه مي‌شود.

وي بخش‌هاي مختلف همايش كتاب سال مهدويت را نيز مورد توجه قرار داد و گفت: قرآن، حديث، كلام، تاريخ، فرهنگي و راهبردي، سياسي و آينده پژوهي، روان‌شناسي و علوم تربيتي و اديان و مذاهب از جمله بخش‌هاي تخصصي اين همايش است.

وي همچنين بخش‌هاي عمومي و شعر و داستان و نثر در حوزه‌هاي كودكان، نوجوانان و بزرگسالان را از ديگر بخش‌هاي نخستين همايش كتاب سال مهدويت عنوان كرد و افزود: در اين همايش نشريات، مطبوعات و ناشران برگزيده مهدوي نيز مورد تجليل قرار خواهند گرفت.

گفتني است نخستين همايش دوسالانه كتاب مهدويت روز ۸ تيرماه سال ۹۱ مصادف با ايام نيمه شعبان با همكاري و مشاركت مديريت حوزه‌هاي علميه، موسسه آينده روشن، مركز تخصصي مهدويت و برخي نهادهاي فرهنگي در مجتمع ياوران مهدي (ع) قم برگزار مي‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن