تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه و شهرسازي درگفت‌وگو با ايران : طرح جديد مسكن براي اقشار متوسط در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: وزير راه و شهرسازي درگفت‌وگو با ايران : طرح جديد مسكن براي اقشار متوسط در راه است
زهره افشار

پس از اجراي موفق مسكن مهر كه بيشتر اقشـــار كم‌درآمد جامعه را تحت پوشش قرار مي‌دهد، طرح جديدي براي خانه‌دار شدن اقشار متوسط جامعه در دستور كار وزارت راه و شهرســـــــــازي قرار گرفت. بدين‌ترتيب اقشار جامعه با درآمد متوسط نيز مي‌توانند اميدوار باشند با طرح جديد دولت آنها نيز بتوانند صاحبخانه شوند يا آنهايي كه داراي واحد مسكوني كوچك هستند آن را تبديل به احسن‌كنند.وزير راه و شهرسازي در گفت‌وگو با ايران تصريح كرد: اين وزارتخانه برنامه‌هايي را براي دهك‌هاي ميان‌درآمد جامعه تدارك ديده كه در حال حاضر به صورت جدي در دست بررسي است.
هرچند علي‌نيكزاد به چگونگي اجراي اين طرح جديد اشاره‌اي نكرد ولي گفت جزئيات طرح جديد دولت براي ديگر اقشار درآمدي جامعه را در سال 91 به اطلاع مردم خواهد رساند.
طرح مسكن مهر از نيمه دوم سال 87 و با هدف حذف قيمت زمين از مسكن شكل اجرايي به خود گرفت و كم‌كم نه‌تنها توانست پاسخ منطقي به بسياري از منتقدان اين طرح بدهد بلكه نشان داد مي‌تواند رؤياي خانه‌دار شدن اقشار كم درآمد جامعه را به واقعيت تبديل كند.
با پيشرفت مناسب طرح مسكن مهر، اين طرح در سال‌جاري وارد مرحله بهره‌برداري و افتتاح طرح‌ها‌ شده است.
علي‌نيكزاد گفت: در حال‌حاضر حدود 700 هزار واحد مسكوني‌مهر تكميل شده و بالغ بر 200 هزار واحد آن در 17 استان كشور آماده بهره‌برداري است و در صف افتتاح هستند.
به‌گفته وي، طي هفته جاري بالغ بر 6‌هزار و 700 واحد مسكوني مهر در استان البرز و بالغ بر 13 هزار و 500 واحد مسكوني مهر در استان گيلان با حضور رئيس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد.
وي با اشاره به تكميل هزاران واحد مسكوني مهر در شهرهاي جديد اطراف شهرها گفت: در حال حاضر 4 هزار و 900 واحد مسكوني مهر در شهر جديد سهند، يكهزار و 200 واحد در شهر جديد پرديس و 8 هزار واحد مسكوني مهر در شهر جديد پرند آماده افتتاح است.
وزير راه و شهرسازي سال 91 را سال شكوفايي و به ثمر نشستن مسكن مهر در كشور خواند و گفت: وقتي گفته مي‌شود هم‌اكنون 8 هزار واحد مسكوني مهر در پرند آماده افتتاح است يعني اين ميزان مي‌تواند در سال آينده به 100 هزار واحد هم برسد.
وي با اشاره به اين‌كه در سال 89 حدود يك‌ميليون و 800 هزار واحد مسكوني در دست ساخت بود، گفت: اين ميزان در ســـــال 90 به 2 ميليون و 700 هزار واحد رسيده است.
800 هزار واحد مسكوني روستايي و يك ميليون و 900 هزار واحد مسكوني شهري در شهرهاي جديد، شهرهاي با جمعيت زير 25 هزار نفر، شهرهاي با جمعيت بالاي 25 هزار نفر به روش تعاوني، انبوه‌سازي، مسكن خود مالك و در بافت‌هاي فرسوده در حال ساخت و ساز هستند.
آماده‌ اجراي فاز دوم هدفمندي هستيم
وزير راه و شهرسازي همچنين از آمادگي اين وزارتخانه در بخش‌هاي مختلف خبر داد و نويد داد اگر قيمت مصالح ساختماني كه در دست وزارت صنعت، معدن و تجارت است تكان نخورد، قيمت ساخت مسكن تكان نخواهد خورد.او گفت: قيمت مسكن از پنج مؤلفه زمين، تسهيلات، خدمات فني- مهندسي، دستمزد و مصالح تشكيل مي‌شود كه زمين در دست دولت است و تغيير نمي‌كند، تسهيلات هم ادامه خواهد داشت، در خدمات فني - مهندسي هم مشكلي نداريم و دستمزدها هم اثر چنداني بر قيمت ندارد.
نيكزاد در عين حال از تدارك بسته‌هاي حمايتي در حوزه حمل‌ونقل خبر داد و گفت: قطعاً فاز دوم هدفمند كردن يارانه‌ها اثر بالايي بر حوزه راه مي‌گذارد و حمل و نقل برون‌شهري وكاميون‌داران نخستين قشري خواهند بود كه افزايش حامل‌هاي انرژي آنها را تحت تأثير قرار مي‌دهد اما جاي نگراني وجود ندارد چرا كه وزارت راه وشهرسازي براي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها بسته‌هايي حمايتي را تهيه كرده كه با شروع مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها اجرايي خواهد شد.
وزير راه و شهرسازي در تشريح دور نماي قيمت مسكن و اجاره بها در سال 91 گفت: در سال جديد آنقدر مسكن مهر آماده بهره‌برداري مي‌شود كه بدون شك زمان براي افتتاح كم خواهد آمد لذا انتظار نمي‌رود تغييرات قابل توجهي در قيمت مسكن و اجاره بها به وجود بيايد.او همچنين در خصوص قيمت ساخت مسكن در سال 91 گفت: وزارت راه و شهرسازي قراردادي بالاتر از 300 هزار تومان با انبوه‌سازان نخواهد بست.

70 درصد واردات با ارز دولتي

رئيس كل گمرك با بيان اين‌كه طي 10 ماه گذشته 70 درصد واردات با ارز دولتي صورت گرفته است، گفت: پس از تك‌نرخي شدن ارز در يك ماه گذشته گشايش اعتبار ارزي به مراتب از ماه‌هاي گذشته بيشتر بوده است.
عباس معمارنژاد درخصوص روند واردات كالا با ارز‌هاي آزاد و دولتي اظهاركرد: ‌هم‌اكنون واردات با دو ارز دولتي از طريق گشايش اعتبار يا برات و ارز بازار آزاد انجام مي‌شود، اما براساس اطلاعات به دست آمده در 10 ماه گذشته حدود 70 درصد از واردات با ارز مرجع بانك مركزي و تنها 30 درصد با ارز بازار آزاد صورت گرفته است.
وي ادامه داد: كالاهايي كه هم‌اكنون وارد مي‌شود يا تاكنون وارد شده حداقل 70 درصد با ارز دولتي بوده است.
معاون وزير اقتصاد با بيان اين‌كه در ماه‌هاي ابتدايي سال مشكلي در مورد ارز وجود نداشت، گفت: در ابتداي سال تفاوتي بين ارز بانك مركزي و بازار وجود نداشت و به همين دليل براي واردكننده، تهيه ارز از بازار يا بانك مركزي تفاوتي نداشت و از زماني كه فاصله قيمتي به وجود آمد، تقاضا‌ها براي دريافت نرخ ارز مرجع افزايش يافت.
وي در پاسخ به اين سؤال كه پس از اجراي سياست نرخ ارز واحد طي يك ماه اخير روند پرداخت ارز دولتي چگونه بوده است، بيان كرد: گزارش هايي كه بانك مركزي در كميته ارزي به ما ارائه كرد نشان مي‌دهد تأمين ارزي كه بانك مركزي از اواسط بهمن تا امروز انجام داده به مراتب بيشتر از ماه‌هاي گذشته بوده است و اين بانك با نرخ ارز مرجع براي متقاضيان تأمين ارز مي‌كند.
معاون وزير اقتصاد در خصوص اين كه با توجه به اين گزارش‌ها، علت مشكلات به وجود آمده براي واردكنندگان در اين مدت چيست،‌ گفت: مشكل واردكنندگان تأمين ارز نيست و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اعلام كرد اگر كسي گشايش اعتبار انجام داده و ارز دريافت نكرده به اين وزارتخانه مراجعه و مشكل خود را برطرف كند زيرا بانك مركزي متعهد گشايش اعتبار براي تأمين ارز است.

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن