تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816738836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار استانداري قم/رودخانه قمرود ساماندهي مي‌شود/ پرهيز از موازي كاري دستگاه‌ها و نهادهاي خيريه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار استانداري قم/رودخانه قمرود ساماندهي مي‌شود/ پرهيز از موازي كاري دستگاه‌ها و نهادهاي خيريه
رودخانه قمرود ساماندهي مي‌شود/ پرهيز از موازي كاري دستگاه‌ها و نهادهاي خيريه
قم - خبرگزاري مهر: ساماندهي رودخانه قمرود با مشاركت بخش خصوصي، پرهيز از موازي كاري دستگاه ها، موسسات و نهادهاي خيريه، افتتاح 26 واحد مسكوني مددجويان كميته امداد در منطقه دو قم با حضور استاندار و ... عنوان چند خبر از استانداري قم است.

به گزارش خبرگزاري مهر، استاندار قم با تاكيد بر ضرورت بهسازي رودخانه قمرود، از اجراي طرح ساماندهي اين مسير با مشاركت سرمايه گذار بخش خصوصي خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسين موسي پور در جلسه بررسي پروژه ساماندهي رودخانه قمرود، اظهار داشت: رودخانه قمرود از دير باز به عنوان محور و ستون فقرات شهر مقدس قم و گذرگاه اصلي سيلاب محسوب شده اما در مقاطعي و بنا به دلايل مختلف از جمله رشد سريع جمعيت، علاوه بر مسير عبور سيل، براي ساير نيازهاي مهم شهري از جمله ترافيك مورد استفاده قرار گرفته است.

وي با بيان اين كه از گذشته تا به حال طرح هاي متعددي براي ساماندهي و استفاده بهينه از اين محور مطرح و مورد بررسي قرار گرفته است، تصريح كرد: با توجه به شرايط خاص طرح ها و سياست هاي مديريت شهري، تاكنون هيچ يك از اين طرح ها قابليت اجرايي پيدا نكرده اند.

كالبد فعلي رودخانه قمرود وضعيت نامناسبي دارد

استاندار قم معضلات فعلي رودخانه را ياد آور شد و گفت: سيما و كالبد فعلي اين مسير به عنوان يكي از مسيرهاي پرتردد زوار و مسافر از وضعيت بسيار نامناسبي برخوردار بوده و به هيچ وجه زيبنده شهر مقدس قم نيست.

وي با تاكيد بر ضرورت اجراي طرح ساماندهي بستر رودخانه، افزود: شان قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و آبروي نظام ايجاب مي كند كه اين محور به شكل زيبا، آبرومندانه و با پيش بيني نيازهاي مختلف ساماندهي شود.

موسي پور با اشاره به تهيه طرح اوليه ساماندهي رودخانه، گفت: اين طرح با توجه به كاربري ها و ظرفيت هاي مختلف اين مسير از جمله كاربري هدايت سيل، عبور خودرو و تامين ديگر نياز هاي فرهنگي و پاركينگ تهيه شده است.

كاربري هاي بستر رودخانه قمرود در شرايط فعلي اجتناب ناپذير است

وي استفاده از بستر رودخانه براي كاربري هاي ياد شده در شرايط فعلي را ضروري و اجتناب ناپذير توصيف كرد و افزود: در اجراي طرح ساماندهي، ايمن سازي رودخانه و چگونگي هدايت و مديريت سيلاب شهر، از موضوعات مهمي است كه بايد بيش از هر چيز ديگري مورد توجه قرار گيرد.

استاندار قم با اشاره به اين كه اصل اجراي اين پروژه ارزشمند اجتناب ناپذير است، افزود: در كنار توجه به نقطه نظرات و دغدغه هاي كارشناسي، بايد به سرعت زمينه تكميل مطالعات و انعقاد تفاهم نامه هاي اجرايي پروژه فراهم شود.

پرهيز از موازي كاري دستگاه ها، موسسات و نهادهاي خيريه

استاندار قم لزوم پرهيز از موازي كاري دستگاه ها، موسسات و نهادهاي خيريه را ياد آور شد و افزود: تشكيل بانك جامع اطلاعاتي در اين خصوص مي تواند بسياري از مسائل را حل كند.

حجت الاسلام محمد حسين موسي پور در ديدار مسئولان و كاركنان كميته امداد امام خميني(ره) استان قم طي سخناني با تقدير و تشكر از تلاش هاي معنوي اين مجموعه، اظهار داشت: كار و خدمت براي محرومان و مستضعفان از ارزش، فضيلت، ارج و قرب معنوي خاصي برخوردار است.

وي ضمن تبريك سالروز تاسيس نهاد كميته امداد و هفته احسان و نيكوكاري، به تلاش ها و خدمات ارزشمند اين نهاد در رسيدگي به امور محرومين اشاره و تصريح كرد: كميته امداد امام خميني(ره) از جمله مجموعه هاي موفقي است كه عملكرد خوبي در سطح ملي و استان قم داشته است.

استاندار قم خدمت‌رساني به محرومان و نيازمندان جامعه را جزء فرائض مورد سفارش ديني و از تاكيدات ائمه اظهار توصيف كرد و افزود: برطرف كردن نياز نيازمندان و محرومان توفيق ارزشمندي است كه نصيب شما كاركنان اين دستگاه شده و بايد همواره قدردان آن باشيد.

وي با تاكيد بر لزوم برنامه ريزي صحيح كميته امداد براي شناسايي و پوشش نيازمندان و محرومان واقعي جامعه گفت: شناسايي خانواده هاي نيازمند و آبرومندي كه فقر و تنگ دستي خود را از جامعه و نهادهاي حمايتي پنهان مي كنند و برنامه ريزي مناسب براي كمك به آن ها ضروري است.

اشتغال، مسكن، فرهنگ و تحصيلات از جمله نيازهاي اساسي مددجويان

موسي پور اشتغال، مسكن، فرهنگ و تحصيلات را از جمله نيازهاي مهم و اساسي مددجويان عنوان كرد و گفت: اين موضوعات بايد به جد مورد توجه كميته امداد قرار گيرد.

وي لزوم پرهيز از موازي كاري دستگاه ها، موسسات و نهادهاي خيريه را ياد آور شد و افزود: تشكيل بانك جامع اطلاعاتي در اين خصوص، ضمن فراهم كردن زمينه هاي خدمات رساني بهتر از سوء استفاده هاي احتمالي نيز جلوگيري خواهد كرد.

تاكيد بر شناسايي مددجويان مستعد و توانمند كميته امداد

استاندار قم با اشاره به وجود افراد مستعد و توانمند در بين مددجويان، يادآور شد: شناسايي اين خانواده ها و برنامه ريزي مناسب براي حمايت از آن ها ضروري است.

وي همچنين نهادينه سازي فرهنگ انفاق در جامعه را امري مهم و ضروري خواند و گفت: ترويج فرهنگ انفاق و صدقه و ضرورت مشاركت در امور خيريه و كمك به نيازمندان و محرومان بايد همواره جزء برنامه هاي فرهنگي مستمر كميته امداد باشد.

عبدالله جلالي، مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان قم نيز در ادامه جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين نهاد، از تلاش ها و حمايت هاي بي دريغ استاندار قم در رسيدگي و توجه به امور مستمندان قدرداني كرد.

افتتاح 26 واحد مسكوني مددجويان كميته امداد در منطقه دو قم

همچنين در مراسمي با حضور حجت الاسلام موسي پور استاندار قم، 26 واحد مسكوني مدد جويان كميته امداد امام خميني استان قم در منطقه محروم دو افتتاح و تحويل صاحبان آن ها شد.

سرمايه گذاري در بخش كشاورزي از هر نظر قابل توجيه است

معاون برنامه ريزي استاندار قم با بيان اين كه اشتغال در بخش كشاورزي اشتغالي مولد، كم هزينه و زود بازده است، تصريح كرد: سرمايه گذاري در بخش كشاورزي از هر جهت قابل توجيه است.

سيد رضا دهناد در بازديد و ديدار با رئيس، معاونان و مديران سازمان جهاد كشاورزي استان قم با اشاره به اهميت برگزاري چنين جلساتي گفت: اين نوع جلسات موجب مي شود تا ارتباط و همگرايي ميان مسئولان بيشتر شده و اگر مشكلي پيش رو است نيز برطرف شود.

وي به ماموريت هاي مهم جهاد كشاورزي اشاره و تصريح كرد: جهاد از لحاظ ماموريت با ديگر دستگاه ها متفاوت است و همان طور كه در دوران هشت سال جنگ تحميلي با روحيه جهاد گونه در خدمت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود امروز نيز با همان روحيه تلاش مي كند.

بار اصلي امنيت غذايي كشور بر عهده سازمان جهاد كشاورزي است

معاون برنامه ريزي استانداري قم تصريح كرد: ماموريت جهاد كشاورزي به علت تنوع موضوعات با ديگر دستگاه ها متفاوت و بار اصلي امنيت غذايي كشور بر عهده اين دستگاه است.

وي ابراز داشت: بخش كشاورزي قم به علت برخورداري از كارشناسان خبره و مجرب و فارغ التحصيلان قابل توجه از دانش بالايي برخوردار است.

اشتغال در بخش كشاورزي، اشتغالي كم هزينه و زودبازده است

دهناد با اشاره به موضوع اشتغال در اين بخش، گفت: اشتغال در بخش كشاورزي اشتغال مولد، كم هزينه و زود بازده بوده بنابراين سرمايه گذاري در اين بخش از هر جهت قابل توجيه است.

وي افزود: با قابليت هايي كه جمهوري اسلامي ايران در بخش هاي مختلف از جمله كشاورزي دارد دشمنان هيچ گاه به اهداف خود در راستاي تحريم ها نخواهد رسيد چرا كه خودكفايي جمهوري اسلامي ايران در محصولات كشاورزي امنيت غذايي كشور را تضمين كرده است.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن