تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آیا واقعا خمیازه واگیردار است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
آیا واقعا خمیازه واگیردار است؟


گفته می شود خمیازه مسری است بخصوص در کودکان، این گفته تا چه حد صحت دارد؟ 
محققان آمریكایی می گویند كودكان زیر 4 سال و كودكان مبتلا به اوتیسم به خمیازه دیگر افراد حساس نیستند و با دیدن خمیازه، خمیازه نمی كشند.

طبق مقاله ای كه در مجله child development منتشر شده است محققان دانشگاه Connecticut پس از زیر نظر گرفتن 120 كودك یك تا 6 سال و 30 كودك مبتلا به اوتیسم كه بین 6 تا 13 سال سن داشتند متوجه شدند خمیازه در كودكان واگیر ندارد و آنها با خمیازه افراد دیگر خمیازه نمی كشند.

خمیازه کشیدن تاثیری واگیر گونه دارد به طوری که هنگام مشاهده خمیازه کشیدن دیگران ، شخص احساس می کند باید خمیازه بکشد و این حالت از فردی به فرد دیگر در یک جمع ، سرایت می یابد.

در واقع محققان بر این باورند شاید بتوان از این حس برای تشخیص زودهنگام اختلال اوتیسم در کودکان استفاده کرد . به گفته این محققان ، در واقع ، این علامت ، یکی از شواهد مرتبط با بی تفاوتی در کودکان مبتلا به اوتیسم است.

طیف اختلالات اوتیسم به تخریب شدید و جدی قوای تفکر ، احساس ، زبان و توانایی ارتباط با دیگران منجر می شود. این اختلالات معمولا در اوایل دوران کودکی مشخص می شوند و از انواع شدید تا خفیف اوتیسم را که سندروم آسپرگر Asperger نام دارد ، شامل می شوند

 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن