تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815380384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله نوري‌همداني:12 اسفند نشان‌دهنده قدرت ايمان ملت ايران بودخبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد در قم گفت: مردم در نهم دي، 22 بهمن و 12 اسفند توانستند با قدرت ايمان حركت حماسي را خلق كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري‌همداني:12 اسفند نشان‌دهنده قدرت ايمان ملت ايران بودخبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد در قم گفت: مردم در نهم دي، 22 بهمن و 12 اسفند توانستند با قدرت ايمان حركت حماسي را خلق كنند
خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد در قم گفت: مردم در نهم دي، 22 بهمن و 12 اسفند توانستند با قدرت ايمان حركت حماسي را خلق كنند


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار جمعي از افراد شركت‌كننده در طرح بصيرت از سپاه امام علي(ع) اظهار كرد: انسان در زندگي احتياج به سرمايه و ابزار دارد تا بر اساس آن گام بردارد و زندگي كند.

وي خاطرنشان كرد: پيامبران سرمايه انسان‌ها را ايمان قرار دادند، زيرا بالاترين سرمايه ايمان و اعتقاد به خداوند است.

اين مرجع تقليد با اشاره به آيات سوره صف گفت: ايمان به خدا، پيامبر و جهاد در راه خدا مهم‌ترين سرمايه بوده كه اگر در مسير آن گام برداريد فاتح و سربلند مي‌شويد.

وي خاطرنشان كرد: انسان‌ها بايد از طريق فكر و با استفاده از دليل و برهان ايمان به خدا پيدا كنند، زيرا خلقت گياهان، جانوران در اين عالم بر اساس ضابطه، قانون و هدف است و علوم مختلف مانند گياه‌شناسي، جانورشناسي و تشريح نتيجه اين ضابطه‌مندي است.

آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به معناي فتنه گفت: فتنه به اين معني است كه افراد حق و باطل را مخلوط كرده و با استفاده از آن به فريب افراد بپردازند و فرد بصير كسي است كه حق و باطل و هدف دشمنان را بشناسد.

وي با بيان اينكه قم آشيانه اهل بيت(ع) است، گفت: امام صادق(ع) در سخني فرمود حرم خداوند مكه، حرم پيامبر اكرم(ص) مدينه و حرم اهل بيت(ع) در قم قرار دارد.

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: قم در آخرالزمان جايگاه بلندي پيدا مي‌كند و صداي اسلام ناب از اين شهر به جهان منتشر مي‌شود و فردي وجود ندارد كه صداي اسلام ناب را از اين مكان نشنيده باشد و با وقوع اين شرايط ظهور حضرت مهدي(عج) نزديك مي‌شود.

وي با اشاره به جايگاه شهر قم تصريح كرد: قم آشيانه اهل بيت(ع) و حضرت معصومه(س) است و علم از قم به جهان انتشار پيدا مي‌كند و انقلاب از قم برخاسته و امام خميني(ره) به عنوان فقيه، فرزانه، بت‌شكن و فريادگر از تربيت‌شدگان حوزه علميه قم بوده است كه فرياد همه محرومان را دل داشت.

آيت‌الله نوري‌همداني خاطرنشان كرد: افكار امام خميني(ره) و فرهنگ انقلاب بسيار مهم است و روز به روز اثر بيشتري مي‌گذارد و حركت‌هاي كشورهاي اسلامي تونس، مصر، يمن، بحرين و عربستان در نتيجه فعاليت امام خميني(ره) بود و اين حركت حتي مرزهاي كشورهاي اسلامي را درنورديده و وارد اروپا و آمريكا شده است.

وي عنوان داشت: 99 درصد مردم در كشورهاي اروپا و آمريكايي در برابر يك درصد قيام كردند و اين قيام روز به روز گسترش بيشتر پيدا مي‌كند و مستضعفان بيدارتر و آگاه‌تر شده و مستكبران منفورتر مي‌شوند.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه بايد فرهنگ اهل بيت(ع) را بشناسيم و در كار خود ثابت قدم باشيم، گفت: سرمايه اول انسان‌ها ايمان است و بدون ايمان هيچ حركتي نتيجه نمي‌دهد و مردم در نهم دي، 22 بهمن و 12 اسفند توانستند با قدرت ايمان حركت حماسي را خلق كنند.

وي خاطرنشان كرد: مردم ايمان به خدا و پيامبر دارند، ولي ملت‌هاي ديگر از اين نعمت محروم هستند و پيشرفت كار آمريكا و اروپا با استفاده از زور، زر، فريبكاري و تزوير است و اين در حالي است كه ابزار و سرمايه ما ايمان، تعهد و تقواست.

آيت‌الله نوري‌همداني ادامه داد: مستكبران و دشمنان هر اندازه فكر مي‌كنند نمي‌توانند درك كنند كه ايمان چيست و چه قدرتي وجود دارد كه مردم با بيانيه‌اي پاي صندوق‌هاي راي يا جبهه‌ها مي‌روند.

وي خاطرنشان كرد: قدرت ايمان مردم است كه ما را به حركت درمي‌آورد و اين سرمايه بزرگي است كه بايد قدر آن را بدانيم.

وي ادامه داد: اكنون در كشور، ايمان، تعهد و تقوا برقرار است و تقوا به انسان قدرت تشخيص مي‌دهد تا حق و باطل را درك كنيم.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به قيام امام خميني(ره) گفت: در دوراني دو اردوگاه شرق كمونيستي و اردوگاه غرب وجود داشت و امام خميني(ره) در برابر اين دو اردوگاه قيام كرد.

وي تاكيد كرد: در راس حكومت اسلامي بايد پيامبر، امام يا نائب امام قرار گيرد و در غير اين صورت ساير حكومت‌ها از ديدگاه اسلام نامشروع است.

آيت‌الله نوري‌همداني يادآور شد: امروز نظام با وجود آيت‌الله خامنه‌اي پابرجاست و حكومت ايران بر پايه نظام اسلامي قرار دارد.

وي تصريح كرد: امام خميني(ره) همواره تاكيد داشتند كه بايد دشمنان را بشناسيم و دشمنان اسلام تلاش فراواني كردند تا چراغ انقلاب را خاموش كنند ولي هيچ گاه موفق نشدند.

اين مرجع تقليد عنوان داشت: بنيانگذار جمهوري اسلامي با تعهد و سرمايه قوي اين بحران را مديريت كرد و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشتيم.

وي عنوان داشت: امروز انقلاب روز به روز قدرت و اقتدار بيشتري پيدا مي‌كند و نمونه آن در 12 اسفند مشاهده شد.

انتهاي پيام/و۱۰

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن