تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816455917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت بورس در پاسخ به فارس خبر دادگزارش آثار فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها بر بورس روي ميز وزير اقتصادخبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بورس با ارائه گزارش عملكرد سال جاري و برنامه‌هاي پيش رو، تحليلي از شرايط بازار در سال 90 ارائه كرد و از ارسال گزارشي در مورد آثار مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها بر شركت هاي بورسي به وزارت اقتصاد خبر داد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل شركت بورس در پاسخ به فارس خبر دادگزارش آثار فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها بر بورس روي ميز وزير اقتصادخبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بورس با ارائه گزارش عملكرد سال جاري و برنامه‌هاي پيش رو، تحليلي از شرايط بازار در سال 90 ارائه كرد و از ارسال گزارشي در مورد آثار مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها بر شركت هاي بورسي به وزارت اقتصاد خبر داد.
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بورس با ارائه گزارش عملكرد سال جاري و برنامه‌هاي پيش رو، تحليلي از شرايط بازار در سال 90 ارائه كرد و از ارسال گزارشي در مورد آثار مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها بر شركت هاي بورسي به وزارت اقتصاد خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، حسن قاليباف اصل در جريان برگزاري سومين و آخرين نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران حوزه بازار سرمايه، گزارش كاملي از عملكرد يك سال اخير بازار سهام و اقدامات انجام شده ارائه داد و برنامه‌هاي مدنظر سال آينده را اعلام كرد.

وي همچنين در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه چه تحليلي از شرايط سال جاري بازار وبازدهي اندك و 9 درصدي و همچنين اجراي فاز دوم هدفمند‌سازي يارانه‌ها بر شركت‌هاي بورسي دارد، از ارائه گزارشي پيشنهادي به سازمان بورس و وزارت اقتصاد خبر داد كه طي روزهاي آينده نهايي و ارسال خواهد شد.

*آمارهاي مهم بورس از زبان بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه

بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه در ابتداي سخنان خود در رابطه با عملكرد سالجاري بورس گفت: درحالي ارزش جاري بازار سهام با 13 درصد رشد از 115 هزار به 126 هزار ميليارد تومان رسيده كه در نتيجه پذيرش 4 هزار ميليارد توماني شركت‌هاي جديد و افزايش سرمايه 7 هزار ميليارد توماني شركت‌هاي بورسي، ارزش اسمي بازار سهام با 11 هزار ميليارد تومان افزايش به 44 هزار ميليارد تومان رسيد كه اين اتفاق براي بازار قابل توجه و خوب بود.

قاليباف اصل افزود: از طرف ديگر سال گذشته شركت‌هاي بورسي 3.7 هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه دادند كه اين متغير در سال جاري دو برابر شده است. همچنين با در نظر گرفتن افزايش سرمايه هزار ميليارد توماني شركت‌ها در سال 88، در مقايسه با آن سال، افزايش سرمايه شركت‌ها 7 برابر شده است.

وي ادامه داد: شاخص كل بورس هم با 9 درصد رشد از 23 هزار و 294 واحد ابتداي سال به 25 هزار و 400 واحد رسيده است.سود واقعي شركت‌ها هم در سال گذشته 16.8 هزار ميليارد تومان بود ولي در سال جاري 20 هزار ميليارد تومان سود پيش‌بيني شده كه نشان دهنده رشد 19 درصدي است. بنابراين گاه عنوان مي‌شود قيمت‌ها بي‌رويه افزايش يافته كه در پاسخ بايد به رشد سودآوري شركت ها هم توجه كرد.

به گفته وي كل معاملات خرد و بلوك سال جاري هم با 41 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 16.4 هزار ميليارد تومان، دفعات معاملات با 35 درصد افزايش به 4 ميليون و 300 هزار دفعه رسيده و در اين ميان معاملات آنلاين هم كه سال گذشته شروع و شامل 350 ميليارد تومان بود امسال به 2.58 هزار ميليارد تومان بالغ شده است.تعداد كدهاي معاملاتي جديد هم با 68 درصد افزايش نسبت به سال گذشته شامل 165 هزار كد جديد بود كه نشان دهنده توجه بيشتر سرمايه‌گذاران به بازار سهام است.

*وضعيت بورس ايران در سال 2011/ رتبه اول در جهان

سخنگوي شركت بورس دربخش ديگري از اظهارات خود به مقايسه ميلادي وضعت متغيرهاي بورس تهران و مقايسه آن با ساير بورس‌هاي دنيا پرداخت و گفت:درعملكرد سال ميلادي 2011، بورس اوراق بهادار تهران با رشد 29.5 درصدي شاخص حائز رتبه اول در بين 52 بورس عضو فدراسيون جهاني بورس‌ها شد.از لحاظ رشد بازار هم با 24 درصد افزايش بعد از ايسلند در رتبه دوم قرار گرفت.همچنين درحالي هيچ بورسي در سال 2011 از لحاظ ارزش معاملات رشدي نداشت كه اين متغير بورس تهران 5 درصد افزايش يافت.

* 7 شركت جديد به بورس آمدند / ايران كيش هم مي آيد

قاليباف اصل به وضعيت پذيرش شركت‌هاي جديد در سالجاري اشاره كرد و گفت: از بين 7 شركتي كه در سال جاري پذيرش و عرضه شدند يك شركت يعني حمل و نقل خليج فارس مشمول اصل 44 بود و 6 شركت ديگر غير اصل 44 بودند.در سال‌هاي گذشته عمده شركت‌ها دولتي و براساس اصل 44 وارد بورس مي‌شدند ولي در سالجاري افزايش انگيزه حضور بخش خصوصي در بورس موجب ازدياد پذيرش شركت‌هاي غير دولتي شده است.

وي با بيان اينكه در سالجاري برگزاري سمينار پذيرش در بورس و فرصت‌هاي تأمين مالي با استقبال زيادي از سوي شركت‌هاي غير بورسي روبرو شد ادامه داد:در شرايطي برخي از شركت‌ها مانند نفت جي، بيمه ملت و پالايشگاه بندرعباس پذيرش اما عرضه نشدند كه عرضه اوليه شركت كارت اعتباري ايران كيش در روزهاي باقي‌مانده سال جاري انجام خواهد شد.

*برنامه پذيرش شركت هاي جديد

وي با بيان اينكه درخواست پذيرش دو شركت هلدينگ خليج فارس و پالايشگاه بندرعباس صبح امروز در جلسه هيئت پذيرش مطرح شده ادامه داد:علاوه براين دركنار درخواست پذيرش 5 شركت وابسنه به ايران خودرو شامل ليزينگ پارسيان، تام ايران خودرو، سرمايه‌گذاري سمند، ايران خودرو خراسان و ايران خودرو تبريز، شركت‌هاي نفت ايرانول، نفت سپاهان، سيمان خوزستان هم درخواست پذيرش دادند كه در سال آينده بعد از پذيرش و درج عرضه اوليه خواهند شد. همچنين سه پالايشگاه گاز به همراه هلدينگ گاز در حال آماده‌سازي هستند.

*اوراق مشاركت هم به بورس آمد

مديرعامل بورس اوراق بهادار در بخش ديگري از اظهارات خود به حوزه پذيرش اوراق مشاركت در بورس اشاره كرد و گفت: در سالجاري تلاش زيادي شد تا اين حوزه در بورس فعال شود و حتي موضوع پذيرش اوراق مشاركت آب و برق خوزستان هم مطرح بود اما به دليل نرخ سود اندك و احتمال عدم استقبال عمومي از آن در بانك، اين اوراق مشاركت را پذيرش نكرديم ولي اوراق مشاركت 145 ميليارد توماني شهرداري شيراز پذيرفته شده كه بعد از اتمام پذيره نويسي در 20 اسفند، اين اوراق در بورس قابل معامله خواهد بود.

*مجوز ساختمان 30 هزار متري بورس اخذ شد

قاليباف اصل به پروژه ساختماني بورس در منطقه سعادت آباد كه سال گذشته شروع شده اشاره كرد و گفت: خوشبختانه پروانه ساخت 17 طبقه شامل 6 طبقه زيرزمين و 11 طبقه ديگر با جمع‌ كل 30 هزار مترمربع و 370 پاركينگ اخذ شده است. طبق برآورد هم تا 30 ماه ديگر اين ساختمان آماده بهره‌برداري مي‌شود.

به گفته وي ساختمان كنوني بورس اوراق بهادار كه در گذشته متعلق به بانك كار قديم بود براي بازار سرمايه خريداري شده و بورس اوراق بهادار در اين ساختمان مستأجر است.

*پيشنهاد معاملات آتي ارز

وي در ادامه توضيحات خود به اقدامات توسعه‌اي سال جاري و مدنظر اشاره كرد و گفت: علاوه بر تدوين و ارسال مقررات آپشن سهام به سازمان بورس، پيشنهاد معاملات آتي ارز هم بعد از امكان سنجي تهيه و به سازمان بورس ارسال شده تا نهايي شود. همچنين براي معاملات يا فروش استقراضي مطالعات زيادي براي جايگزيني آن انجام و به كميته فقهي سازمان بورس ارائه شده تا مكانيزم فروش سلف جايگزين فروش استقراضي شود. اين ابزار بايد در سازمان و كميته فقهي نهايي شود.در مورد صندوق‌هاي قابل معامله هم مطالعات لازم هم انجام و به سازمان بورس ارسال شده است.

*چرا شركت ها از بورس اخراج مي شوند؟

قاليباف اصل درمورد حوزه ناشران هم گفت:درگذشته فقط شركت‌ها يك بار آن هم در ارديبهشت هرسال طبقه‌بندي مي‌شدند ولي در سالجاري با توجه به بانك جامع اطلاعاتي شركت‌ها، ناشران را رتبه‌بندي و طبقه‌بندي مي‌كنيم تا قادر باشيم در هر مقطعي از سال كه مديريت ناشران تشخيص داد برخي از شركت‌هاي غير منطبق را از بورس اخراج كنيم.

وي با بيان اينكه در سال جاري 8 شركت بورسي لغو پذيرش شده‌اند ادامه داد: در اين ميان هرچند نظر ما حفظ شركت‌هاي كنوني بورس و افزايش آنها است اما عمده شركت‌هايي كه حذف مي‌شوند داراي زيان انباشته قابل توجهي بوده و سهامشان هم معامله نمي‌شود و هيچ كدام از شرايط پذيرش را هم ندارند. بنابراين بعد از حذف اين دسته از شركت‌ها زمينه حضور آنها را در بازار پايه فرابورس فراهم شده تا به سهام‌داران جزء كمك شود.

*پست بانك تبعيض نشده

وي در رابطه با وضعيت پست بانك هم كه تاكنون مجمع سالانه خود را برگزار نكرده گفت:براي اين شركت تبعيضي رخ نداده و مقرر است در ارديبهشت سال آينده وضعيت و طبقه اين شركت را مشخص كنيم.

اين مقام مسئول ادامه داد: در سالجاري تلاش زيادي براي برگزاري ميز صنعت از جمله براي شركت‌هاي قندي شد تا اين شركت‌ها شفاف بوده و سرمايه‌گذاران با اصلاحات كافي تصميم‌گيري كنند.

*مهمترين برنامه عملياتي بورس براي سال 91

قاليباف اصل با بيان اينكه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازي هم 144 هزار نفر ساعت آموزش در تالارهاي منطقه‌اي برگزار شده به برنامه‌هاي سال آينده بورس اشاره كرد و گفت: معرفي دو ابزار جديد به بازار، پيش‌بيني پذيرش 15 شركت جديد، پذيرش 15 اوراق مشاركت و دو صكوك، تداوم پروژه ساختمان بورس، امكان‌سنجي بعضي از قواعد و امكانات جديد و همچنين تقويت برنامه نظارت از طريق مكانيزه كردن آن از جمله برنامه‌هاي مدنظر ما براي سال آينده است.

*تحليل مديرعامل بورس از چرايي بازدهي 9درصدي بازار سهام

بعد از اتمام اظهارات قاليباف اصل، وي در پاسخ به چند سؤال فارس كه مربوط به تحليل وي از دلايل بازدهي اندك و 9 درصدي بازار سهم در سالجاري، نقش دو بازار ارز و سكه و همچنين آثار اجراي مرحله دوم هدفمند‌سازي يارانه‌ها بر بازار سهام بود، توضيح داد: چنين سؤالاتي تحليلي و تكنيكي بوده و به عنوان مديرعامل بورس نمي‌توانم چندان دقيق پاسخ بگويم ولي به شخصه اعتقاد دارم كسي كه وارد بازار سرمايه مي‌شود بايد از تفكر بلند مدتي برخوردار باشد.نمي‌گويم كساني كه كوتاه مدت عمل مي‌كنند سودي نمي‌برند اما درصورت نگاه بلند مدت، قطعا سرمايه گذاران سود مناسبي خواهند برد.

وي ادامه داد: عوامل زيادي در ميانگين بازدهي 85 درصدي سال گذشته بورس و 9 درصدي سالجاري مؤثر بود ولي اگر به وضعيت شاخص از سال‌هاي 69 تاكنون نگاهي شود مشخص است كه متوسط سالانه بازدهي 40 درصد بود. همچنين معمولا بازار يك سال خوب و يك سال اينگونه را طي مي‌كند. براي سال آينده هم احساس مي‌كنم با در نظر گرفتن رشد 19 درصدي سودآوري شركت‌ها و پذيرش شركت‌هاي جديد، سال خوبي در پيش رو باشد.

*ارائه گزارشي از آثار فاز دوم هدفمند سازي يارانه‌ها بر بورس به وزارت اقتصاد

سخنگوي بورس اوراق بهادار در مورد آثار اجراي مرحله دوم هدفمند سازي هم گفت:برنامه دولت براي آزادسازي قيمت ها در نهادهاي توليدي در بازار هم مؤثر است. بر همين اساس گزارشي را تهيه كرده ايم كه بعد از نهايي شدن آن در روزهاي آينده، به وزارت اقتصاد و سازمان بورس ارائه خواهيم كرد.

قاليباف اصل در رابطه با ارتباط نوسان ارز و سكه با بورس هم گفت: بر اين باورم كه ارز و طلا جايگزيني براي سرمايه‌گذاري در بورس نيستند. چون هر كدام از آنها فقط يك دارايي بوده در حاليكه بورس و اوراق بهادار شامل 343 شركت متنوع است كه سرمايه‌گذاران مي‌توانند از گزينه‌هاي متعددي برخوردار باشند. از طرفي ديگر هر چند در كوتاه مدت طلا و ارز رشد كرده‌اند كه اين دو محصول توليد كننده و بالانده نبوده و موجب افزايش تورم مي‌شوند.

*برگزاري همزان دو مجمع بورس در تير 91

احمد جاويدي معاون مالي و پشتيباني بورس هم در واكنش به دو سؤال فارس كه مربوط به زمان برگزاري مجمع سالانه و فوق‌العاده بورس در سال آينده و همچنين امكان معامله سهام بورس در فرابورس بود توضيح داد: در سال آينده دو مجمع سالانه و فوق‌العاده بورس براي تصويب صورت‌هاي مالي و انتخاب هيئت مديره در يك زمان و در تيرماه برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد:طبق دو تكليفي كه براساس مجمع سال گذشته و ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه داشتيم اقدامات لازم مانند افزايش سرمايه شركت و سپرده گذاري سهام را به عمل آورده اما طبق استعلامي كه از سازمان بورس شد، عرضه سهام بورس در بازار پايه فرا بورس به شرط تاييد كميته‌اي خواهد بود. چرا كه بايد تركيب سهامداري آن كه شامل سه گروه نهادهاي مالي، كارگزاران و ساير اشخاص هستند حفظ شود.

*برنامه كاهش حجم مبناي شركت هاي بزرگ

در اين جلسه علي صحرايي معاون عمليات بورس هم در مورد برنامه افزايش دامنه نوسان و تغيير حجم مبناي شركت‌ها هم گفت: استراتژي كلي تغيير اين دو متغيير كه در سال 88 تكميل و در دو سه مرحله به سازمان بورس پيشنهاد شده، در سال اينده هم ادامه خواهد يافت.

وي ادامه داد: بر اين اساس در حالي حجم مبناي شركت‌هاي با سرمايه بيش از 300 تا هزار ميليارد تومان معادل 4 در 10 هزارم است كه اين متغير براي شركت‌هاي برخوردار از سرمايه بيش از هزار ميليارد توماني 3 در 10 هزارم است. همچنين مطالعاتي براي افزايش شناور حجم مبناي شركت‌هاي بزرگ در حال انجام است كه بعد از نهايي شدن براي بررسي به سازمان بورس ارائه خواهد شد.

انتهاي پيام/ص

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن