تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوازم آرايش تقلبي دشمن پوست شما


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لوازم آرايش تقلبي دشمن پوست شما
جام جم آنلاين: امروزه بيشتر خانم‌ها از لوازم آرايشي مختلفي استفاده مي‌كنند و باور دارند توسط آنها زيباتر مي‌شوند و علاوه بر آن، پوستي شفاف‌تر و صاف‌تر نيز خواهند داشت.


آيا اين طرز فكر درست است؟ آيا واقعا استفاده از كرم‌ها و محصولات مختلف آرايشي ، موجب زيبايي و لطافت بيشتر پوست مي‌شود؟

اگر شما هم چنين فكر مي‌كنيد، بايد بدانيد كه متخصصان مي‌گويند بر اثر استفاده طولاني‌مدت از اين لوازم و بخصوص در صورت ناديده گرفتن نكاتي خاص، عوارض مختلفي براي شما به وجود مي‌آيد كه نه‌تنها زيبايي و لطافت پوست را از بين مي‌برد، بلكه دردسرساز هم خواهد بود.

دكتر اميرهوشنگ احساني، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفت‌وگو با «جام‌جم» درباره مشكلات استفاده از لوازم آرايش يادآور مي‌شود: يكي از مشكلات و عوارضي كه ممكن است در اثر استفاده از لوازم آرايش براي فرد ايجاد شود، تشديد جوش‌هاي صورت است. به همين دليل بسياري از خانم‌هايي كه از اين محصولات استفاده مي‌كنند، پس از مدتي با تشديد جوش‌هاي صورت، ايجاد ضايعات آكنه‌اي و چركي يا افزايش يافتن جوش‌هاي زيرپوستي روبه‌رو مي‌شوند و براي حل مشكل از پزشك كمك مي‌گيرند.

به گفته، وي افرادي كه پوستشان چرب است و زمينه كمي از جوش‌هاي صورت را نيز دارند، بايد بيشتر دقت داشته باشند، چون در صورت استفاده طولاني‌مدت از اين لوازم، وضعيت پوستشان بدتر مي‌شود.

دكتر احساني با اشاره به بروز حساسيت‌هاي پوستي، توضيح مي‌دهد: يكي ديگر از عوارضي كه ممكن است بر اثر استفاده از لوازم آرايش ايجاد شود، بروز حساسيت‌ها و اگزماهاي پوستي است. اين مشكل بخصوص در ناحيه دور چشم، بيشتر مشاهده مي‌شود و شايد بتوان گفت استفاده از محصولات آرايشي شايع‌ترين علت بروز حساسيت يا اگزماي دور چشم است.

اين متخصص پوست و مو درباره ايجاد اين حساسيت‌ها مي‌گويد: ممكن است فردي از لوازم آرايشي خاصي استفاده كند، اما بعد از گذشت مدتي نسبت به آن حساسيت نشان دهد كه اين حساسيت به صورت قرمزي، پوسته‌ريزي و خارش نمايان مي‌شود.

وي مي‌افزايد: با استفاده از تست خاصي به نام تست حساسيت يا تست قطعه‌اي، مي‌توان عامل ايجاد حساسيت را تشخيص داد و با حذف آن مشكل را بهبود بخشيد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به عوارضي كه ممكن است براي ابروها و مژه‌ها ايجاد شود، توضيح مي‌دهد: استفاده از لوازم آرايش مربوط به مژه يا ابرو نيز مي‌تواند در طولاني‌مدت سبب آسيب ديدن موها و ايجاد حساسيت شود. همچنين چون پوست پلك بسيار نازك است، حساسيت در اين ناحيه بيشتر بروز مي‌كند.

به گفته وي، حساسيت‌ها با قرمزي و خارش نمايان مي‌شود و بتدريج بر اثر خارش، موجب تيره و ضخيم شدن پوست نيز خواهد شد.

محصولات آرايشي؛ اصلي يا تقلبي!

تشخيص اين‌كه لوازم آرايش مورد استفاده اصلي است يا تقلبي، كار راحتي نيست و حتي مي‌توان گفت اين مورد را اصلا نمي‌توان از شكل ظاهري يا بسته‌بندي محصول تشخيص داد، اما با توجه به عوارض و مشكلاتي كه در اثر استفاده از لوازم آرايش تقلبي ايجاد مي‌شود، بهتر است نسبت به انتخاب انواع مناسب و مطمئن اين محصولات دقت بيشتري داشته باشيد.

دكتر احساني در اين زمينه مي‌گويد: احتمال بروز مشكلات و عوارض پوستي در اثر استفاده از لوازم آرايش تقلبي در مقايسه با انواع اصلي آن، بسيار بيشتر است بنابراين هنگام خريد حتما بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد وبه‌دليل ارزان‌تر بودن محصولات تقلبي، آنها را انتخاب نكنيد.‌

دكتر احساني با بيان اين كه چربي زياد باعث تشديد جوش‌هاي صورت مي‌شود، توضيح مي‌دهد: اغلب پايه لوازم آرايش چرب است و اين مورد مي‌تواند دليلي براي تشديد جوش‌هاي صورت باشد؛ البته در انواع اصلي لوازم آرايشي، مقدار چربي موجود در محصولات كنترل شده است. در حالي كه انواع تقلبي اين محصولات، چربي بيشتري دارد و در نتيجه تشديد آكنه در اثر استفاده از آنها نيز بسيار بيشتر اتفاق مي‌افتد.

انتخاب لوازم آرايش مناسب با نوع پوست

به طور حتم براي انتخاب بهترين نوع لوازم آرايش، بايد عوامل مختلفي را در نظر داشت؛ يكي از مهم‌ترين اين موارد نوع پوست فردي است كه مي‌خواهد از آنها استفاده كند.

اين متخصص پوست در اين زمينه توضيح مي‌دهد: با توجه به اين‌كه اغلب لوازم و محصولات آرايشي حاوي چربي است، استفاده از اين مواد براي كساني كه پوست خشكي دارند يا زياد مستعد جوش زدن نيستند، چندان دردسرساز نخواهد بود، اما در مقابل به افرادي كه پوستشان چرب است توصيه مي‌شود براي كاهش مشكلات و عوارض پوستي، از انواع كم‌چرب اين لوازم استفاده كنند.

راه‌حل چيست؟

با توجه به اين‌ كه اغلب افراد براي زيبايي بيشتر ترجيح مي‌دهند از لوازم آرايش استفاده كنند، بايد بدانيم در صورت ايجاد مشكلاتي مانند افزايش تعداد جوش‌هاي صورت، چه كاري مي‌توان انجام داد.

دكتر احساني با تاكيد بر حذف محصولي كه موجب حساسيت و دردسر شده است، مي‌گويد: اگر مشكلات و عوارض پوستي براي مدتي طولاني ادامه يابد، توصيه مي‌شود با انجام تست حساسيت علت اصلي ايجاد اگزما را تشخيص دهيد و آن را از لوازم آرايش مورد استفاده حذف كنيد.

به گفته اين متخصص پوست، هر چه مواد آرايشي براي مدت بيشتري روي پوست باقي بماند، عوارض ناشي از آن نيز بيشتر مي‌شود؛ به اين معني كه براي كاهش احتمال ايجاد حساسيت و جوش، اين مواد بايد مدت زمان كمتري با پوست در تماس باشد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه مي‌افزايد: مواد پاك‌كننده‌اي كه براي پاك كردن آرايش وجود دارد، مواد استانداردي است كه موجب تحريك و خشكي پوست نمي‌شود و واكنش خاصي نيز نشان نمي‌دهد. علاوه بر اين، مي‌توان از صابون‌هاي مناسب و بخصوص صابون بچه كه موجب خشكي پوست نمي‌شود نيز براي پاك كردن آرايش استفاده كرد.

به گفته وي، تركيبات پاك‌كننده‌هاي آرايش صورت و دور چشم متفاوت است ولي اين محصولات به گونه‌اي طراحي شده‌ است كه علاوه بر تميز كردن پوست، موجب حساسيت و خشكي نمي‌شود.

دكتر احساني تاكيد مي‌كند: محصولات آرايشي را حتما از مراكز معتبر تهيه كنيد؛ چون انواع تقلبي اين محصولات ممكن است در كوتاه‌مدت، مشكلي براي شما ايجاد نكند، اما در طولاني مدت حتما سبب بروز عوارض جدي مي‌شود. همچنين تا جايي كه مي‌توانيد كمتر از لوازم آرايش و بخصوص انواع مربوط به دور چشم استفاده كنيد تا احتمال ايجاد حساسيت كاهش يابد. علاوه بر اين، دقت داشته باشيد محصولات را با توجه به نوع پوست خود انتخاب كنيد تا احتمال بروز عوارض را به حداقل برسانيد.

نيلوفر اسعدي بيگي -‌ گروه سلامت

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن