واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
جدیدترین ژورنال معماری داخلی Decoration 2009 1 DVD
كلمه وسیله ایست برای شاعر تا احساسات و نقطه نظرهای خود را بیان كند , صوت ابزاری است برای تحلیل هیجانات روحی و الهامات آهنگ ساز و بلاخره خط , شكل , فضا , بافت , نور و رنگ عواملی هستند برای عینیت بخشیدن به درون مایه نقاشان , پیكر تراشان و معماران.نقاش در صفحه دو بعدی , پیكرتراش بر حجم سه بعدی و بلاخره معمار داخلی در فضای درونی ساختمان با بكارگیری همین عوامل در معنا دادن به فضا و كار خود میكوشد
مدل های مختلف برای چیدمان منزل
قیمت : 3800 تومان
از معماری رحم تا گور , انسان پیوسته خود را در فضا ها می یابد , اما كمتر فضائی را می یابد , كه از شان بالقوه انسانی نشات گرفته باشد.پس از انقلاب صنعتی معماری در شكل كلی و شهری جلوه خود را از دست داد ; معماری شكل سطحی و غیر كالبدی به خود گرفت و روح بلند فضاهای داخلی به حس غریبی بدل شد.كه حتی نیاز های اولیه برای انجام فعالیت های روزمره را نیز بر آورده نمی ساخت.بی گمان معماری داخلی , ماهیت خود را از ارتباط با درونی انسان به دست می آورد. از این رو , با روحیه انسان رابطه مستقیمی دارد و توان تاثیرات عمیق تری را نیز میتواند دارا باشد.پس امروزه باید با نگاهی تازه تر به اطراف نگریست انسان فقط یك وجود فیزیكی ساده كه به جا و مكان نیاز داشته باشد نیست , بلكه پاسخهای احساسی وی نیز از اهمیت فراوانی برخوردارند.همچنانكه كه دانش انسان نسبت به خود و محیط اطرافش گسترش می یابد , حوزه دید او از زندگی و امكانات آن نیز وسیع تر میگردد و به دنبال ایجاد نظم در دنیای اطراف خود میگردد و آنگونه نظمی , منظور و مطلوب خواهد بود كه بتواند بیشترین سازگاری را با طبع و روح انسان برقرار كند.روابط زیبا ترین اجزاء گوناگون همیشه به روح انسان اثری ذلپذیر می گذارد , وجوه زیبائی نظم فع الواقع در هنر فشرده گردیده , واجد معنی ویژه ای می گردند و این تجمع عناصر زیبائی شناسی و انسانی است كه به فضا شخصیتی ویژه اعطاء می كند
فضاهای مسكونی از قبیل اتاقهای خواب، فضای نشیمن
قیمت : 3800 تومان
انسان در طول تاریخ اشیائی را با استفاده از تناسبات مرتبط با بدن خود خلق نمود تا مورد استفاده قرار دهد و این مسئله باعث پیدایش علم طراحی شد گسترش و پیشرفت سریع تكنولوژی و شهر نشینی موجب شد تا علم طراحی نیز دائمآ در حال تغییر و تحول باشد.اگر مدل و یا طرحی در یك دوره مورد توجه قرار گیرد به این دلیل است كه بر اساس نیازهای زمان خود طراحی شده است از این رو طرحهای دكوراسیون و الگو های آن همواره با تغییراتی كلی و جزئی هموار هستند باید به گونه ای طراحی شود كه منطبق با خواسته های درونی انسان باشد , هدف اصلی از انجام دكوراسیون , بالا بردن زیبا سازی فیزیكی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان میباشد كه جز با تاكید بر روابطی چون عاملیت و عملكرد با فرم و... و همچنین به وسیله عناصر متعلقه و مرتبطی چون رنگ , بافت و.... میسر و مقدور نمی باشد.طراحی داخلی با بكار كیری عناصر فوق سعی در بهینه سازی فضا ها و دست یابی به كار آیی و كاركرد مناسب در كنار زیبائی و معانی و معنا ها می باشد.طراحی داخلی با ایجاد مجموعه ای از بایدها و نبایدها , كثرت ها و كاستی ها , و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا , هندسه در برابر طبیعت , داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یك سو و احساسات زنانه از سوی دیگر می كوشد ارتباط معنائی و فرمال ( formal )را مفهوم بخشد..در واقع طراحی داخلی به وسیله این تركیب می خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحی فضا دست یابد. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.محیط مناسب یعنی فضایی كه بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد كرده و شكوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است.بنابراین , هدف طراحی داخلی بهبود عملكرد فیزیكی و روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسی فضای داخلی است.در این میان , اصولی كه در طراحی با هدف ایجاد فضائی معمارانه در نظر گرفته می شود , در ۹عنوان زیر تقسیم بندی می شوند:
طراحی فضای داخلی با استفاده از نور پردازی طبیعی و مصنوعی و ...
قیمت : 3800 تومان
۱. فرم: بافت و فرم مهمترین نقش را در آذین و دكوراسیون بر عهده دارند آنها زیبائی و عملكرد را به برنامه خود می افزایند.انتخاب بافت و فرم از سبك معماری و محدودیتهای محیطی و همچنین اولویتهای شخصی متاثر خواهد شد.بدون شك گزینه های امكانپذیر زیادی وجود دارد كه وظیفه تعیین فرم را دارند اگر به نقش این قواعد توجه كنیم آنگاه میتوانیم انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشیم و بدین گونه خطا های بصری را میتوان شناسائی كرد.فرم ها می توانند در نگاه ما به تناسب اثر بگذارند.به وسیله دنباله این قواعد خردمندانه خواهیم توانست فرم مناسب را برای افزایش فضا انتخاب كنیم
۲.رنگ:یكی از ملاحظات روانشناختی رنگ كه در كاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیر متقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می كند هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معكوس كردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آورد. رنگ های سرد ، مختصر كاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می كنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند . به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند.رنگهای درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یك الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تاثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یك ساختار ساده را بر این رنگها حاكم میكند و در نتیجه یك مفهوم و یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگها، منتقل خواهد كرد.همچنین رنگها میتوانند به نگاه ما نسبت به بافت ها تاثیر بگذارند.بافت هائی با كنتراست بالا یك احساس فعال و پر انرژی ایجاد می كنند و رنگها را برای ایجاد محیطی آرام محصور میكنند
بهترین نمونه های د كوراسیون فرفورژه
قیمت : 3800 تومان
۳.بافت:كلیه مواد و اجسام دارای نوعی بافت داخلی و ساختمانی هستند.بافت را توسط دو حس لامسه و بینایی میتوان تشخیص داد .در كارهای هنری بافت های ملموس و بصری ممكن است با هم تلفیق شوند و یا از یكدیگر متمایز گردند.نیاز به بافت در محیط اطراف احتیاجی برای انسان است.طبیعت , مملو از اثرات بافتی زیبا است.اماكن پر بافت موجب فشار ذهنی و آشفتگی خاطر میگردند و متقابلآ محیط های یكنواخت اثرات بدی و كسالت باری بر انسان باقی می گذارند.بكارگیری طبیعی مواد , لذت بصری بیشتری دارد.پاره ای بافت ها , ظریف و زیبا و برخی دیگر خشن و ناهنجار بنظر میرسند.تضاد , بر میزان زبری یا ظریف , به نظر آمدن یك بافت , اثر می گذارد.بافتی كه در برابر یك پس زمینه صاف دیده میشود , شفاف تر از هنگامی است كه در مجاورت بافتی مشابه قرار داده می شود ; كما اینكه هنگام دیده شدن در برابر یك پس زمینه زبر تر , نرم تر و با مقیاسی كوچكتر به نظر خواهد رسید
۴.نور:نور اصلی ترین عامل پویایی یك فضای داخلی است.بدون نور , فرم , رنگ , یا بافت قابل دیدنی وجود نخواهد داشت.و نه هیچگونه حصار مریی جهت فضای داخلی.بنابراین , نخستین عملكرد طراحی نور , روشن كردن فرم ها و فضای یك محیط داخلی و نیز اجازه به كاربردهای فضا است تا فعالیت ها و وظایف خود را با سرعت , دقت و راحتی در خود انجام دهند.نور بر ادراك ما از بافت تاثیر میگذارد و در عوض و خود هم توسط بافتی كه آن را روشن می كند , تحت تاثیر قرار می گیرد.نور مستقیم كه روی سطحی با بافت فیزیكی می تابد , بافت دیداری آن را افزایش میدهد ; در حالی كه نور پراكنده , بافت فیزیكی را تشدید كرده و حتمآ می تواند ساختار سه بعدی آن را مبهم نماید.نحوه چیمان منابع نوری و الگوهای روشنایی ساطع شده توسط آنها بایستی با جنبه های معمارانه ی یك فضا و الگو های كاربردی آن , هماهنگی داشته باشند.از آنجا كه چشمان ما همواره در جستجوی درخشنده ترین اشیاء و پرتحركترین تضادهای سایه و روشن در میدان دیدشان می باشد , این هماهنگی در طراحی نورپردازی متمركز سطح كار , اهمیت ویژه ای می یابد
مدلهای مختلف انواع تختخواب ویترین ، لوستر، آباژور
قیمت : 3800 تومان
۵.بازشوها:بازشوها , سطوح را از نظر بصری مجزا می كنند و آنها را به طور انفرادی تفكیك مینمایند.هر چه بر اندازه و تعداد این بازشوها افزوده شود , بسته بودن فضا كمتر احساس می گردد , فضا بازتر می شود و شروع با ادغام با فضای مجاور می كند.تاكید بصری بیشتر روی سطوح محصور كننده است تا حجم تعریف شده توسط این سطوح.و از آنجا كه شدت تابش نور خورشید برای ما تقریبآ و جهت آن قابل پیش بینی می باشد , چگونگی تاثیر آن بر وجوه , فرم ها و فضا های یك اتاق از نظر بصری به وسیله اندازه , محل قرار گیری , و جهت پنجره ها و نور گیری آن اطاق تعیین میشود.برای تعیین نوع نور طبیعی ای كه یك اتاق میگیرد و جهت پنجره یا نورگیری میتواند مهمتر از اندازه آن باشد
۶.خط دید در فضا:آسمان در روز توسط خط افق از زمین جدا می گردد.در شب اشكال سماوی و ستارگان وجه تمایز آسمان از زمین هستند.فضای داخلی نیز توسط دیوار ها و سقف شكل گرفته , از فضای بیرون مجزا می شود.فضا و شكل دو عنصر جدا ناشدنی اند , زیرا تمام اشكال در فضا تحقق می یابند و در همان حال فضا را اشكال , شكل می دهند.در معماری , تفاوت های ناگهانی شكل ها در جهات بالا و پایین و یا در عرض و طول , فضایی پر هیاهو و فعال بوجود می آورند.به وسیله دكور و مبلمانی كه بر ارتفاع خاصی تاكید ندارند و با تعادل و نظم و وحدتی بدیع در میان كف و سقف می توان تحرك بیشتری در فضا ایجاد كرد و از كسالت فضائی كاست و همچنین اثرات بیانی انها نیز وسیع تر خواهد شد .آنها چشم و روح را به سرعت و به طریقه الهام بخشی به بالا هدایت می نمایند و بر راسی استوار میگردند.وضع بی دوام یافته و كسالت آور را پایان می بخشد و گویای كنشی مستمر خواهند بود.اشكال اگر بزرگ و منظم و یكسان باشند فشار قابل توجهی به وجود می آورند , اگر كوچك و نا منظم باشندممكن است قدرت خود را با دفع شدن نیروهای شیی بلند تر ازدست بدهند.بهمین سبب مقیاس و تناسب در رابطه با مبلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است
قیمت : 3800 تومان
مدلهای مختلف انواع محصولات چوبی ۷.مبلمان: از این رو با مبلمان و رنگی متناسب خواهیم توانست تركیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر تركیب بندی را میتوان كارآمد دانست به شرط این كه عناصر صحنه به طور موثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار كند. در اغلب موارد، نكته اساسی در شناسایی عناصر كلیدی صحنه نهفته است تا با نظم مبلمان و میزان نور ، آنها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بكشید. همین اشیاء مزاحم، صحنه ها را مخدوش میكنند و همچنین،بهتر است به جای تمركز زیاد روی جزییات خیلی خاص، تنها روی ساختار كلی صحنه تمركز كنید. چرا كه تاثیر آنها در مقابل تركیب بندی عمومی، بسیار سطحی است.منظور از مبلمان كارآمد مبلمانی است كه نه تنها فضا را تزئین كرده و آن را از لحاظ زیباشناختی میاراید , بلكه دارای كارایی و عمكرد مناسب و متناسب باشد.این عناصر می توانند از لحاظ دیداری برای چشمان ما لذت بخش , برای قوه لامسه ما جالب و یا محركی برای ذهن باشد
قیمت : 3800 تومان
۸.عملكرد فضائی و محدودیت ها:عنصری كه در شروع باید مدنظر قرار گیرد عملكرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است.یك چهار دیواری میتواند به عنوان اطاق خواب "نشیمن " اطاق بچه " اشپزخانه" یا دفتر كار شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدن مبلمان تقسیم گردد تا عملكرد هر یك دقیقآ مشخص گردد.شكل و نظم اثاثیه می تواند همچون دیوارها در یك فضای بزرگ ایجاد نوعی محصوریت كرده و الگو های خاصی را به نمایش بگذارد.حتی یك عنصر تنها قادر است از طریق فرم , اندازه و شكل خود , فضای را تحت الشعاع قرار داده و حوزه فضایی را نظم بخشد.همچنین نور و الگو های تاریك و روشن آن باعث می شود تا قسمتی از فضا جلب نظر كرده و در عوض از اهمیت سایر قسمت ها كاسته شود و در نتیجه , فضا از این طریق تقسیم بندی می شود.بنابراین با افزایش عناصر یك طرح , روابط فضایی نیز تنوع می یابند.این عناصر , درون مجموعه ها و دسته هایی قرار میگیرند كه هر كدام نه تنها فضا را اشغال میكنند بلكه بیانگر یا مشخص كننده فرم فضایی نیز هستند. در نهایت شكل گیری فضا به نحوه ی استفاده ما از آن فضا بستگی قاطع دارد.ماهیت فعالیت های ما و نحوه انجام آنها بر طرح , نظم و سازمان دهی فضای داخلی تاثیر میگذارد
مدلهای مختلف مبلمان
قیمت : 3800 تومان
۹.مقیاس در فضا :به سایز و مقیاس در فضا توجه نمائید.امكانات و حس فضائی بزرگ در فضائی كوچك به ما احساس عظمت میدهد.مقیاس انسانی , به حس بزرگی اطلاق میشود كه یك شی به ما میدهد.اگر ابعاد یك فضای داخلی یا اندازه ی عناصر داخلآن برای ما حس كوچكی القاء كنند , می توانیم بگوییم آنها فاقد مقیاس انسانی هستند.از طرف دیگر , در صورتی كه عناصر یك فضا از طریق نیازهای ابعادی مربوط به دسترسی و فواصل ایمن یا حركت , تناسب راحتی را برای ما فراهم كرده یا به نظر كوتاه نیایند , میتوانیم بگوییم دارای مقیاس انسانی است
انواع كفسازی و ستون و دیوار و سقف
قیمت : 3800 تومان
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تکناز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4551]