تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805707812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت: با وجود رد صلاحيت كانديداهاي‌ايده‌آل‌مان تابع و تسليم مقام معظم رهبري هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سخنگوي جبهه توحيد و عدالت: با وجود رد صلاحيت كانديداهاي‌ايده‌آل‌مان تابع و تسليم مقام معظم رهبري هستيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سخنگوي جبهه توحيد وعدالت با اعلام اين‌كه حامي عملكرد رييس‌جمهور در دو دوره‌ نهم و دهم هستيم ليست 30 نفره اين تشكل براي انتخابات مجلس نهم را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام شريف‌زاده در نشستي خبري با بيان اين‌كه ما خود را حامي افكار و انديشه‌هاي رييس‌جمهور و عملكرد وي طي دولت نهم و دهم مي‌دانيم، گفت: مهم‌ترين شعار دولت و شخص رييس‌جمهور بحث عدالت بوده است و عدالت بسيار مهم است؛ چرا كه بدون عدالت و تحقق آن ارزش‌هاي انساني نابود مي‌شود و همه‌ي ارزش‌ها در قالب عدالت محقق مي‌شود.

وي با اشاره به ديدگاه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور در باب عدالت، اظهار كرد: به نظر ما يكي از برنامه‌ها و اولويت‌هايي كه مجلس آينده بايد در پيش بگيرد تدوين قوانيني در جهت برقراري عدالت در شئون گوناگون زندگي اجتماعي افراد است.

شريف‌زاده با بيان اين‌كه قبلا از واژه‌ي عدالت سوءاستفاده‌هايي صورت گرفته است، تصريح كرد: قبل از دولت آقاي احمدي‌نژاد داشتيم، كساني را كه از تريبون‌هاي عمومي صحبت از عدالت اجتماعي مي‌كردند، ولي عملكردشان متفاوت از سخنشان بود و در عملكرد آنها جز افزايش فاصله‌ي طبقاتي و تجمل‌گرايي چيزي مشاهده نشد، اما با روي كار آمدن دولت آقاي احمدي‌نژاد ايشان سعي كرد تا آن‌جا كه امكان دارد، جلوي تجمل‌گرايي را بگيرد و با تدابير و ايستادگي ايشان جلوي خيلي از تجملات گرفته شد و همان‌طور كه گفتم آن‌چه كه مهم است، تدوين قوانيني در راستاي برپايي عدالت در مجلس آتي است.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با تاكيد بر اين‌كه در انتخابمان به جاي توجه به شعار، به عملكرد افراد توجه كنيم، افزود: هر اندازه افرادي كه خود را در معرض انتخاب گذاشته‌اند، فاصله‌شان از كانون‌هاي قدرت و ثروت نامشروع بيشتر باشد صلاحيت آنها نيز بيشتر است.

وي در ادامه به تشريح نگاه فرهنگي اين جبهه پرداخت و با بيان اين‌كه اين جبهه نگاه فرهنگي آقاي احمدي‌نژاد را مي‌پسندد و از آن حمايت مي‌كند، تاكيد كرد: در كنار توجه به موضوع عدالت و حركت در اين مسير بايد در تدوين برنامه‌هاي مناسب فرهنگي نيز تلاش و كوشش شود.

شريف‌زاده با بيان اين‌كه مضامين فرهنگي ما مضامين ارزنده، عالي و والايي هستند و ما مشكلي در مضامين نداريم، تصريح كرد: مشكل ما در مضامين‌مان نيست، بلكه مشكل ما در نحوه عرضه‌ي آن است.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه در اين عرصه نيز ما نياز به قانون داريم، گفت: بايد در اين ارتباط قوانين مناسبي انديشيده شود تا هركسي با دوستي خاله خرسه نتواند در عرضه‌ي دين و با نام دين بر سر دين هر بلايي را بياورد و دين را از چشم مردم و جوانان بيندازد.

وي ادامه داد: يكي از باورهاي آقاي رييس‌جمهور كه مورد تاييد ما نيز هست اين است كه دين بايد فرهنگ شود.

شريف‌زاده با بيان اين‌كه ما در عرضه‌ي فرهنگ و دين معمولا گرايش به الزام و تكليف داريم، اظهار كرد: هيچ‌كس منكر اين مسائل نيست، اما ارايه‌ي اين‌گونه دين نيز پسنديده نيست و بايد جامعه از منطق، برهان و دليل و مضامين ديني اشباع شود.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه بايد براي عرضه‌ي دين و فرهنگ، قانون مناسب تدوين كنيم تا هركسي فكر نكند به هر شكلي مي‌تواند دين را عرضه كند، تاكيد كرد: عرضه دين تخصص مي‌خواهد و بايد در اين زمينه قوانين مناسب تدوين شود.

وي در ادامه به ديدگاه اين جبهه در مورد حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف اشاره و يادآور شد: به بانوان در طول تاريخ ظلم شده است و برخي خواسته‌اند اين ظلم را با ايجاد نهضت فمنيست برطرف كنند، ولي بعضا ستم مضاعفي را به بانوان كرده‌اند و بازگرداندن حق زنان را به آنها در گرو دادن نقش مرد به زن معرفي كرده‌اند.

شريف‌زاده با بيان اين‌كه معتقدم صلح در جهان جز با حضور صحيح و درست بانوان در مراتب بين‌المللي ممكن نيست، تصريح كرد: بحث در اين زمينه يك بحث فكري است و بايد به درستي در مورد بانوان فكر شود تا آنها در جايگاه مناسب خود قرار بگيرند. نقش آنها بايد در جامعه ديده شود.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت در ادامه به نوع نگاه احمدي‌نژاد در مورد بانوان و حضور آنها در عرصه‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: اين نگاه رييس‌جمهور هنوز با مخالفت‌هاي جدي روبه‌رو است و هنوز برخي افراد بعضا به ايشان انتقاد وارد مي‌كنند كه چرا بانوان را در حوزه‌ي وزارت وارد عرصه كرده است.

وي در ادامه به ديدگاه رييس‌جمهور در مورد حضور در عرصه‌ي جهاني و مديريت مشترك جهاني اشاره و با حمايت از اين ديدگاه خاطرنشان كرد: اگر كسي امروز فقط نگاه منطقه‌اي و كشوري داشته باشد، به انزوا كشيده مي‌شود.

شريف زاده با بيان اين‌كه دشمنان اين ملت درصدد هستند كه ملت ايران در انزوا قرار بگيرد، افزود: لذا ما بايد حضوري فعال در عرصه‌ي جهاني داشته باشيم و حرف‌هايمان را در اين عرصه كه مورد نياز تمام مردم جهان است مطرح كنيم و از طرف ديگر جايگاه ملت ايران در عرصه‌ي جهاني كاملا تثبيت شود. دشمنان نمي‌خواهند كه ما و ملت‌هاي مستقل در روند تصميم‌گيري جهاني و جهاني شدن نقش داشته باشند تا خود برترين جايگاه را داشته باشند.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت در ادامه به حضور رييس‌جمهور در سازمان ملل و سخنراني‌هاي وي اشاره و خاطرنشان كرد: اين سخنان تاثير قابل توجهي داشته است؛ به نحوي كه اكنون مي‌بينيم شعار جنبش اشغال وال‌استريت عدالت است و آنها عليه كاپيتاليسم و سرمايه‌داري فعاليت مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه برخي به ديدگاه احمدي‌نژاد در اين زمينه انتقاد وارد مي‌كنند، يادآور شد: برخي افراد نمي‌دانند كه اين حركت و حضور است كه مي‌تواند جايگاه ايران در عرصه‌ي جهاني را تثبيت كند و ايران مي‌تواند حقيقت اسلام را به دنيا معرفي كند؛ گرچه برخي اين را شعار ناسيوناليستي مي‌دانند در حالي كه اين تصور اشتباه است و غافل و جاهل از اين موضوع هستند كه اسلام به گونه‌هاي مختلفي ارايه و قرائت شده است كه از جمله آن مي‌توان نگاه وهابي‌مسلك به اسلام را اشاره كرد كه دشمنان تلاش مي‌كنند، بگويند اين اسلام است؛ در حالي كه اين اسلام نيست و ايران بايد حقيقت اسلام را معرفي كند.

شريف‌زاده ادامه داد: اين شعار ناسيوناليستي نيست، بلكه اين ترفندي است در برابر توطئه دشمن كه مي‌خواهد اسلام را به گونه‌اي معرفي كند كه كسي به آن روي نياورد.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت در ادامه پس از اين صحبت‌ها به ارايه‌ي توضيحاتي در مورد ليست اين جبهه پرداخت و گفت: ما جبهه‌اي هستيم كه ايده‌آل‌هايمان ردصلاحيت شدند و قاطبه نفراتي كه اين جبهه مي‌خواست به عنوان ليست انتخاب كند، ردصلاحيت شدند.

وي با تاكيد بر اين‌كه ما تابع مقام معظم رهبري و تسليم فرمايشات ايشان هستيم، با انتقاد از برخي رد صلاحيت‌ها ، گفت: اين نوع برخوردها ما را از تبعيت از مقام معظم رهبري بازنمي‌دارد و ضعيف نمي‌كند.

شريف‌زاده با تاكيد بر اين‌كه معتقديم در گرو تبعيت از مديريت ايشان مي‌توانيم به آرمان‌هايي كه اشاره كرديم دست پيدا كنيم، افزود: رييس‌جمهور نيز بازوي قوي و قدرتمندي براي رهبر معظم انقلاب هستند، نه بازويي ضعيف. با آن‌كه افراد مورد نظر ما ردصلاحيت شدند، ولي ما معتقديم كه بايد تنور انتخابات را داغ كردو در اين ارتباط ليستي را ارايه كنيم.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه دادن راي سفيد يا راي ندادن با هم تفاوت چنداني نمي‌كند و دادن راي سفيد خلاف عقل است، تصريح كرد: ما در اين راستا كساني را كه شايسته مي‌دانستيم، به آنها اعتماد داشتيم و به افكارمان نزديك‌ترند، را انتخاب و در ليست خود قرار داديم. البته به اين معنا نيست كه غير از اين 30 نفر ديگر افراد شايسته نيستند، ولي اين 30 نفري كه ما انتخاب كرده‌ايم به آرمان‌هاي ما نزديك‌ترند.

وي با بيان اين‌كه افراد خوبي در بين كساني كه كانديدا شدند وجود دارند كه معتقد به آرمان‌ها و در دفاع از آرمان‌ها محكم هستند، گفت: اميدواريم كه با اين انتخاب بتوانيم، ميزان ارادت و تبعيت خود را نسبت به آرمان‌هاي متعالي انقلاب اسلامي نشان دهيم.

شريف‌زاده در پاسخ به اين سوال كه چه كساني مدنظر شما بوده‌اند كه ردصلاحيت شده‌اند؟ با بيان اين‌كه در حال حاضر ضرورتي نمي‌داند اسامي آن نفرات را اعلام كند، اظهار كرد: خود من در سه مرحله با سه عنوان ردصلاحيت شده‌ام.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه ما حامي گفتمان فكري رييس‌جمهور هستيم و اين گفتمان را باور داريم، تاكيد كرد كه اين جبهه يك جبهه موقت نيست كه فقط براي انتخابات به وجود آمده باشد و ما درصدديم كه انديشه‌ها و گفتمان انقلاب اسلامي و دولت را تبيين كنيم و تبيين اين موضوع كاري كوتاه‌مدت نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود شما وابستگي به آقاي مشايي داريد، گفت: من چند بار به صورت محدود آقاي مشايي را ديده‌ام و با ايشان به صورت صريح در مورد مسائل مختلف فكري و انديشه‌اي صحبت كرده‌ام و دريافتم خاستگاه انديشه ما يكسان است.

شريف‌زاده هم‌چنين با تاكيد بر اين‌كه برخي به كانون قدرت و ثروت نامشروع وابسته هستند، اظهار كرد: نزديكي به گفتمان فكري رييس‌جمهور و يا رييس دفتر ايشان به معناي وابستگي به كانون ثروت و قدرت نيست. منظور ما از كانون ثروت و قدرت نامشروع آن است كه از بيت‌المال افرادي برده باشند و از آن استفاده كنند و ملت مي‌دانند كه اين افراد چه كساني هستند و از تراكم ثروتي كه در برخي از افراد و مراكز هست آزرده خاطرند.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه شما تفاوت‌تان با جبهه پايداري چيست؟ با توجه به اين‌كه سرليست شما همان سرليست جبهه پايداري است و از طرف ديگر هردو شما شعار حمايت از گفتمان دولت را مي‌دهيد، گفت: وجود مشتركات دليل بر عدم تمايز نيست.

وي افزود: در تمام ليست‌ها آدم‌هايي هستند كه با كانون ثروت و قدرت نامشروع فاصله دارند و ما نيز گفتيم كساني كه به انديشه‌ها و آرمان‌هاي ما نزديك باشند، در ليست خود قرار مي‌دهيم.

شريف‌زاده با بيان اين‌كه جبهه پايداري نيز بحث حمايت از انديشه‌هاي رييس‌جمهور را مطرح مي‌كند، ولي با يك منها كه اين امر نيز توجيه‌ناپذير و تفسير ناپذيراست، خاطرنشان كرد: اين‌كه بگوييم آقاي رييس‌جمهور تحت تاثير افكار شخص ديگري است درست نيست و اهانت به آقاي رييس جمهور است، آنها هميشه از اين فرض گريخته‌اند كه اين را مطرح كنند كه انديشه‌هاي ايشان و رييس دفترشان يكسان است.

وي ادامه داد:عنوان مي‌كنند كه آقاي احمدي‌نژاد تحت تاثير افكار فرد ديگري است كه اين درست نيست . در حالي كه آقاي احمدي‌نژاد فردي مستقل است و ما نيز مستقل هستيم، ولي اين خاستگاه انديشه يكسان است .

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه ما سعي كرديم كساني را در ليست خود قرار دهيم كه از كانون ثروت و قدرت نامشروع دور باشند، ادامه داد: هم‌چنين سعي كرده‌ايم كساني را در ليست قرار دهيم كه از آنها اهانتي به رييس‌جمهور نديده‌ايم، ولو ممكن است آنها جايي تفاوت‌هايي با افكار احمدي‌نژاد داشته باشند، ولي هيچ‌گاه از مرز تقوا خارج نشده‌اند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با آنهايي كه در ليست‌تان قرار گرفته‌اند صحبت كرده‌ايد؟ تاكيد كرد: با اغلب آنها صحبت كرده‌ايم.

شريف‌زاده هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه آيا نظر آقاي مشايي را در مورد اين ليست جويا شده‌ايد يا نه؟ گفت: ما جبهه مستقل هستيم و نمي‌دانيم كه عكس‌العمل آقاي احمدي‌نژاد و مشايي نسبت به اين ليست چگونه باشد.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه قاطبه حاميان دولت ردصلاحيت شده‌اند و ما در مدت باقي‌مانده سعي مي‌كنيم، تبليغ كنيم، افزود: افراد خوبي در بين كساني كه كانديدا شده‌اند وجود دارند كه معتقد به آرمان‌ها هستند و ما آنها را در ليست خود قرار داده‌ايم.

شريف‌زاده هم‌چنين گفت: قدرت و توانايي آقاي احمدي‌نژاد و مشايي در دفاع از انديشه‌ها و افكارشان بالاست، ولي با توجه به نامگذاري سال 90 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال جهاد اقتصادي، دولت تلاش كرده كه در اين راستا حركت كند و تكليف ديده كه سكوت كند و استخوان در گلو و خار در چشم به فعاليت بپردازد.

سخنگوي جبهه توحيد و عدالت با بيان اين‌كه عرصه براي ما بسته و تنگ شده است، ابراز اميدواري كرد كه كساني كه در ليست آنها قرار گرفته‌اند، به جرم آمدن در اين ليست دچار مشكل نشوند.

وي با بيان اين‌كه ما در تهران در قالب جبهه ليست داده‌ايم، در پاسخ به اين سوال كه آيا با افرادي كه در ليست‌تان قرار داده‌ايد صحبت كرده‌ايد و اگر آنها حضور در اين ليست را انكار كنند چه مي‌كنيد؟ توضيح داد: وقتي افراد خود را در عرصه‌ي انتخابات وارد كرده‌اند، ما مي‌توانيم بگوييم كدام را دوست داريم و به ما نزديك‌تر است و نيازي به اطلاع آنها نيست.

به گزارش ايسنا، اسامي كانديداهاي جبهه توحيد و عدالت كه از سوي سخنگوي اين جبهه اعلام شد، به شرح زير است:

1-حجت‌الاسلام والمسلمين آقاتهراني

2-غلامعلي حدادعادل

3-نويد كاوين

4-ابراهيم انصاريان

5-مهدي كوچك‌زاده

6-حجت‌الاسلام عبدالله پورمظاهري

7-حجت‌الاسلام محمدجمال خليليان اشكه‌ذري

8-حجت‌الاسلام مرتضي چيت‌سازيان

9-حجت‌الاسلام محمدمهدي تسخيري

10-نصرالله اكوانيان

11-اصغر جمالي‌فرد

12-فاطمه آليا

13-الهام امين‌زاده

14-بتول نامجو

15-حوريه خدايي

16-مريم‌السادات شريف

17-جميله فدوي

18-ايراندخت فياض

19-طيبه صفايي

20-سعيد اصغري اعلايي

21-احسان جهانديده ثابت

22-سيد مهدي قمصري

23-محمداسماعيل كفايتي

24-نعمت‌الله حكيم

25-عليرضا عبدالغفاري

26-بهنام ملكي

27-محمد بهمني

28-حسين مظفر

29-مرتضي غرقي

30-فرزاد سليماني

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن