تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816503968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر؛ارس؛ برند جديد گردشگري ايران/ ميزباني 2.5 ميليون مسافر نوروزي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر؛ارس؛ برند جديد گردشگري ايران/ ميزباني 2.5 ميليون مسافر نوروزي
ارس؛ برند جديد گردشگري ايران/ ميزباني 2.5 ميليون مسافر نوروزي
جلفا - خبرگزاري مهر: وقتي نوروز امسال سازمان منطقه آزاد ارس موضوعات فرهنگي را در اجراي ويژه برنامه هايي براي جذب مسافران اجرا كرد، آغاز رويكردي را حكايت مي كرد كه معرفي ارس به عنوان مقصد جديد گردشگري را با شيوه هايي جذاب مورد توجه قرار مي داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس به ويژه زماني كه گزارش "كاسبي ارمنستان از گردشگران ايراني" در ايامي مانند تعطيلات نوروز منتشر شد به تلاشهاي خود براي معرفي شايسته جاذبه هاي طبيعي و تاريخي اين منطقه زيبا و جذاب افزودند و با كسب موفقيتهاي چشمگير در جذب مسافران داخلي، اميدها را براي جذب گردشگران خارجي نيز تقويت كردند.

برابر آمارهاي مربوط به نوروز 90، اين براي اولين بار بود كه منطقه آزاد ارس در چنين ايامي ميزبان يك ميليون و 800 هزار مسافر داخلي و خارجي شد و از اين رهگذر رتبه برتر در زمينه جذب گردشگر را در كشور به خود اختصاص داد و به همين خاطر هم بود كه زمزمه تبديل ارس به برند جديد گردشگري در پهنه جغرافياي كشورمان شكل گرفت.

اينك و در آستانه نوروز 91، سازمان منطقه آزاد ارس با كوله بار عظيمي از تجربه سال گذشته و سالهاي قبل تر و البته با بهره گيري از شيوه هاي نوين صنعت توريسم، خود را براي ميزباني از 2.5 ميليون گردشگر داخلي و خارجي آماده مي كند.

رئيس ستاد دايمي تسهيلات سفرهاي سازمان منطقه آزاد ارس در اين زمينه معتقد است: همه مسئولان و مردم منطقه دست به دست هم داده اند تا زمينه مناسبي براي ميزباني شايسته از گردشگران داخلي و خارجي در ايام تعطيلات نوروز91 مهيا شود.

صادق نجفي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه آزاد ارس به دليل بهره مندي از جاذبه هاي فراوان طبيعي و تاريخي در طول سال مورد توجه گردشگران و طبيعت گردان است اما با ارائه تسهيلات مناسب از سوي ستاد سفرهاي نوروزي، اشتياق گردشگران و طبيعت دوستان براي سفر به اين منطقه مرزي در تعطيلات نوروز بيشتر از ساير ايام سال مي شود.

ارس در تكاپوي فراهم كردن مقدمات پذيرايي شايسته از گردشگران نوروزي

وي با بيان اينكه سازمان منطقه آزاد ارس هم اكنون مقدمات پذيرايي شايسته از ميهمانان نوروزي را فراهم مي كند، اظهار داشت: ارس در كنار داشتن طبيعت بكر و زيبا و نيز اقليم مناسب براي توريست پذيري، به سرعت زيرساختهاي خود را به شكلي جهشي توسعه مي دهد تا شعار تبديل كردن ارس به برند جديد گردشگري در كشور محقق شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس افزود: ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي ارس كه از 14 كميته مختلف تشكيل شده، مي كوشد تا تمام نيازهاي گردشگران وارد شده به محدوده اين منطقه آزاد را تامين و بستر مناسبي براي ثبت خاطرات فراموش ناشدني در اذهان گردشگران فراهم كند.

ظرفيت سازي براي افزايش گردشگر

معاون فرهنگي، جتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد ارس نيز با اشاره به عملياتي شدن اين منطقه آزاد از هفته گذشته، آن را در ظرفيت سازي براي افزايش جذب گردشگر به منطقه بسيار موثر دانست و افزود: عملياتي شدن زون نخست منطقه آزاد ارس به وسعت 20 هزار هكتار مي تواند به خودي خود عامل افزايش رغبت مردم براي سفر به ارس باشد ضمن اينكه تلاش مي شود با نوسازي ناوگان حمل و نقل درون شهري و استفاده از خودروهاي پيشرفته براي جابجا كردن مسافران، رفاه گردشگران در ارس نيز ارتقا يابد.

راه اندازي تاكسي گردشگري ارس در تعطيلات نوروز91

عادل نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازي تاكسي گردشگري ارس همزمان با تعطيلات نوروز 91 در اين منطقه آزاد خبر داد و گفت: گردشگران ورودي به ارس مي توانند با استفاده از اين تاكسي ها و در كمال آرامش رواني از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي ارس ديدن كنند.

وي افزود: با مذاكرات صورت گرفته با سازمان تاكسيراني جلفا، مقرر شده ناوگان تاكسيراني اين شهر كه مركزيت منطقه آزاد ارس را نيز دارد با ارائه تسهيلات لازم كه با عملياتي شدن منطقه آزاد ارس سهل تر از قبل شده، به خودروهاي مدرن و پيشرفته تجهيز گردند.

افتتاح هتل نوبنياد ارس

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري منطقه آزاد ارس از راه اندازي قريب الوقوع يك هتل سه ستاره با ظرفيت مهمان پذيري 130 نفر در اين منطقه خبر داد و گفت: اين هتل كه داراي 40 سوئيت است تا 15 اسفند ماه جاري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت تا بخشي از دغدغه مسافران براي اقامت در اين منطقه آزاد مرتفع شود.

وي در عين حال كمبود اقامتگاههاي مناسب براي گردشگران به ويژه در ايام پرتردد مانند تعطيلات نوروز را يادآور شد و گفت: با همكاري همه دستگاههاي اداري مانند آموزش و پرورش، تربيت بدني و دانشگاهها و نيز داير كردن 11 اقامتگاه موقت براي اسكان افراد علاقمند به اقامت در چادر، مشكل خاصي پيش بيني نمي شود.

به گفته دبير ستاد دائمي سفرهاي منطقه آزاد ارس، با تداركات صورت گرفته توسط اين ستاد هر شب براي هتلينگ 700 نفر در ارس امكانات لازم مهيا شده و تلاش مي شود در مدت باقيمانده تا نوروز به اين ميزان نيز افزوده شود.

برنامه ريزي براي توزيع گسترده بروشور و نقشه هاي گردشگري

نجف زاده اظهار داشت: در وروديهاي منطقه آزاد ارس تعداد قابل توجهي از راهنمايان گردشگري مستقر خواهند شد تا علاوه بر توزيع نقشه و بروشورهاي لازم، مسافران را براي ديدار از جاذبه هاي طبيعي و خدادادي راهنمايي كنند.

وي افزود: امسال نيز طبق روال سالهاي گذشته پايش آماري مسافران ورودي به منطقه آزاد ارس به مورد اجرا گذاشته خواهد شد اما اين پايش در سال جاري علمي تر شده و در انتخاب جامعه آماري دقت بسيار بيشتري به خرج داده خواهد شد.

ارائه فراگير خدمات بهداشتي و درماني در تعطيلات نوروز

نجف زاده همچنين گفت: خدمات بهداشتي و درماني مورد نياز گردشگران نيز مطابق تفاهمنامه صورت گرفته با شبكه بهداشت جلفا و دانشگاه علوم پزشكي تبريز به شكل فراگيري ارائه خواهد شد و در مراكز گردشگري و مكانهاي تعريف شده براي اقامت مسارفان، اكيپهاي پزشكي با تجهيزلات لازم مستقر خواهند شد تا نيازمنديهاي بهداشتي و درماني مسافران را در سريع ترين زمان ممكن مرتفع كنند.

وي برگزاري جشنواره هاي فرهنگي، هنري و ورزشي متعدد با در نظر گرفتن جنس و سن مخاطبان را يكي از اقدامات موثر معاونت فرهنگي و اجتماعي منطقه آزاد ارس براي افزايش مدت اقامت ميهمانان نوروزي در اين منطقه خواند و افزود: با تفاهم صورت گرفته با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، صداوسيما، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اداره كل عشاير آذربايجان شرقي جشنواره ها و تفريحات سالمي اجرا خواهد شد كه جذابيت هاي خاص خود را خواهند داشت.

به گفته نجف زاده، برگزاري جشنواره ماهيگيري، مسابقه قوي ترين كودكان ارس، نمايشگاههاي مردم شناسي عشاير، نمايشگاهها و فروشگاههاي سيار كتابخانه اي و اجراي نمايشهاي زنده مفرح در روستاهاي واقع در منطقه آزاد ارس از جمله برنامه هاي معاونت فرهنگي و اجتماعي اين منطقه در ايام تعطيلات نوروز است.

روزانه سه فروند هواپيما بر فراز ارس

وي همچنين از تفاهم معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد ارس با صنايع هوايي فجر براي داير شدن "شوهاي هوايي" با سه فروند هواپيماي فوق سبك به صورت روزانه در ايام تعطيلات نوروز خبر داد و گفت: بليط اين پروازهاي تفريحي و كوتاه برد كه از بيست و هشتم اسفند امسال تا پايان تعطيلات نوروز91 ادامه مي يابد، در آينده نزديك از طريق سايت اينترنتي سازمان منطقه آزاد ارس پيش فروش خواهد شد.

به گفته نجف زاده، بر اساس همين تفاهم در روز دوازدهم فروردين 91 كه مقارن با روز جمهوري اسلامي ايران است، هشت فروند هواپيماي فوق سبك با نمايش خيره كننده بر فراز منطقه آزاد ارس، اين روز بزرگ را گرامي خواهند داشت.

راه اندازي تعاونيهاي گردشگري در روستاها

معاون فرهنگي و اجتماعي منطقه آزاد ارس در ادامه از راه اندازي تعاوني هاي گردشگري روستايي در اين منطقه در آينده نزديك خبر داد و افزود: با فعال شدن تعاونيهاي گردشگري روستايي در ارس از جاذبه هاي موجود بهره برداري حداكثري صورت خواهد گرفت و اين تعاونيها خواهند توانست تورهاي يك روزه روستاگردي، ساماندهي خانه هاي استيجاري روستاها، شناسايي جاذبه ها و نيز معرفي و شناسايي رشته هاي صنايع دستي در روستاها را انجام دهند.

نجف زاده با اشاره به روستاهاي هدف گردشگري منطقه خاطرنشان كرد: روستاهاي مستقر در محور گردشگري منطقه آزاد ارس به لحاظ برخورداري از جاذبه هاي طبيعي و سابقه تاريخي كهن، پذيراي گردشگران مختلفي از داخل و خارج كشور بوده و نقش مهمي در پذيرايي و اسكان گردشگران ايفاء مي كنند.

وي افزود: ايجاد و اداره كمپهاي اقامتي و تفريحي در روستاها، بهبود وضعيت اقامتگاههاي روستايي، طراحي و ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي و توليدات روستاييان، ساماندهي راهنمايان گردشگري در روستاها، تهيه بسته هاي سرمايه گذاري براي گردشگاههاي روستايي از جمله برنامه هاي متصور براي توسعه گردشگري روستايي و ايجاد تعاوني ها گردشگري در منطقه آزاد ارس است.

تصويرسازي گردشگري ارس در فضاي مجازي

نجف زاده در ادامه از تصويرسازي گردشگري ارس در فضاي مجازي نيز خبر داد و گفت: با اجراي پروژه سامانه تور مجازي گردشگري، نقاط تاريخي و طبيعي اين منطقه در فضاي مجازي پياده سازي شده و در معرض ديد علاقمندان قرار مي گيرد.

وي گفت: سامانه تور مجازي گردشگري منطقه ارس مشتمل بر نقاط گردشگري و تاريخي است كه بصورت "پاناروما" امكان بازديد و آشنايي اوليه با اين نقاط را از طريق فضاي وب در اختيار گردشگران قرار مي دهد.

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري منطقه آزاد ارس افزود: طراحي اين پروژه به گونه اي بوده كه ضمن ارائه گردش 360 درجه اي مجازي پيرامون محيط اثر، نقشه موقعيت آن در منطقه و نيز نقشه پلان بنا را در معرض ديد كاربر قرر مي دهد.

ارس به ويژه در تعطيلات نوروز از طلوع آفتاب تا پاسي از شب بسيار جذاب و زيباست است زيرا علاوه بر فراهم كردن ثبت لحظات دلپذير و فراموش ناشدني از مناظر طبيعي و تاريخي در ذهن و دوربين گردشگران، مي تواند با بازارچه هاي مرزي اش مكان خوبي براي سرگرمي مسافران باشد.

در اين ميان آنچه كه نوروز 91 و تعطيلات آن را با نوروزهاي قبلي در ارس متفاوت مي كند تدارك وسيع برنامه هاي مفرح فرهنگي و تفريحات سالمي است كه خانواده هاي ايراني مي توانند از ديدن آنها لذت ببرند.

صرفنظر از اينكه تمام پتانسيلهاي گردشگري منطقه آزاد ارس مورد بهره برداري قرار نمي گيرد، ولي گردشگران در تمام طول سال و به خصوص در تعطيلات نوروز با سفر به آن تفريح مي كنند و مي توانند خريد را چاشني تفريحاتشان كنند و اين يعني تحقق اين شعار كه ارس به برند جديد گردشگري ايران تبديل شده است.

...............................

گزارش از حامد عاطفي فر

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن