تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خصوصي اين سه نفر!


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: نشست خصوصي اين سه نفر!
كنفرانس ضد سوري شاهد سخنراني هاي ضد و نقيض و بزرگنمايي در خصوص سطح شركت كنندگان بود، اين نشست حجم سرخوردگي و نااميدي از شكست جنگ سياسي و رسانه اي و امنيتي يازده ماهه عليه سوريه را نشان داد.

به گزارش مهر، رسانه هاي عربي گزارش دادند كنفرانس ضد سوري تونس با تضادها و اختلافات فراوان به پايان رسيد .

عصبانيت فيصل به خاطر مردم سوريه!

كنفرانس ضد سوري شاهد سخنراني هاي ضد و نقيض و بزرگنمايي در خصوص سطح شركت كنندگان بود، اما نكته قابل توجه عصبانيت بيش از حد سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان بود كه پس از نااميدي در محقق نشدن اجراي نسخه ليبي درباره سوريه يعني دخالت نظامي سالن اجلاس را پيش از پايان ترك كرد، البته فيصل براي فريب افكارعمومي، تلاش كرد ژست طرفداري از مردم سوريه بگيرد، البته او سركوب روزانه اعتراضات مسالمت آميز در شرق عربستان را فراموش كرده است.

هنوز بيانيه پاياني صادر نشده بود كه حجم سرخوردگي و نااميدي از شكست جنگ سياسي و رسانه اي و امنيتي يازده ماهه عليه سوريه بر چهره بانيان اين كنفرانس ضد سوري كاملا آشكار بود كه خروج فيصل با حالت عصباني تاييدي بر اين مدعاست.

فرار خانم كلينتون از مردم خشمگين تونس ؛ تاخير در كنفرانس عيبي ندارد!
رسانه هاي غربي گزارش دادند جمعيت خشمگين و مخالف كنفرانس ضد سوري، كلينتون را وادار به تغيير مسير حركت به سمت هتل محل برگزاري كرد كه اين مسئله سبب تاخير حضور وي شد.

شركت كنندگان در اين تظاهرات، برگزاري چنين كنفرانس ضد سوري را دخالت آشكار در امور داخلي سوريه و اجرا كننده طرحهاي بيگانگان توصيف كردند.

سازمانها، احزاب و شخصيتهاي تونسي : هدف از كنفرانس توجيه تجاوز نظامي به سوريه است

شخصيتها، احزاب و سازمانهاي مختلف در تونس با محكوم كردن برگزاري كنفرانس موسوم به دوستان سوريه در كشورشان، آن را دروازه اي براي دخالت خارجي در سوريه با هدف نابودي اين كشور توصيف و به شدت محكوم كردند.

"شكري بلعيد" سخنگوي رسمي جنبش ملي گرايان دموكراتيك تونس تصريح كرد اين كنفرانس،كنفرانس رژيم صهيونيستي است، زيرا هدف از برگزاري آن، توجيه دخالت نظامي خارجي در سوريه و به رسميت شناختن شوراي استانبول(مخالفان سوري مستقر در تركيه كه شوراي موسوم به انتقالي را تشكيل داده اند)

بر اساس گزارش سانا، خالد الكريشي سخنگوي جنبش الشعب هم با محكوم كردن اقدام دولت تونس در ميزباني اين كنفرانس ضد سوري، آن را گامي به سمت بين المللي كردن بحران سوريه دانست.

عصام الشابي عضو دفتر سياسي حزب دموكراتيك پيشرو تونس هم هدف از برگزاري اين كنفرانس را توجيه دخالت خارجي دانست و گفت دوستان واقعي سوريه كساني هستند كه براي توقف خونريزي و حمايت از تشكي نظام دموكراتيك كه كرامت ملي را حفظ كند، تلاش مي كنند.

به گزارش مهر، روزنامه الصحافه تونس نوشت نمايندگان جامعه مدني تونس و سازمانهاي حقوقي مخالفت قاطع خود را با هرگونه دخالت خارجي در سوريه اعلام كرده اند.

بلقاسم العياري معاون دبيركل اتحاديه عمومي مشاغل تونس تاكيد كرد برگزاري اين كنفرانس به نفع ملت سوريه نيست.

اتحاديه عمومي مشاغل تونس پيشتر با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن جنايات گروههاي مسلح عليه ملت سوريه و مخالفت با برگزاري اين كنفرانس، آن را توطئه امپرياليستي صهيونيستي براي نابودي سوريه پس از آنكه ليبي را نابود كردند، دانستند.
همچنين چهل و پنج شهروند تونسي از فلاسفه، هنرمندان، دانشگاهيان، روزنامه نگاران، پزشكان، وكلا و مسئولان سنديكاها در نامه اي سرگشاده خطاب به وزيران و مسئولان عرب شركت كننده در كنفرانس ضد سوري تونس از آنها خواستند مخالفت خود را با دخالت نظامي در سوريه اعلام و تروريسم گروههاي مسلح در سوريه را محكوم كنند.

همچنين روزنامه المغرب تونس با لحني تمسخرآميز از شركت كنندگان در اين نشست ضد سوري خواسته بود بخش صبحگاهي نشست خود را به مسئله فلسطين تحت عنوان " كنفرانس دوستان فلسطين اشغالي" اختصاص دهند، زيرا كسي كه ادعا مي كند دوست ملت سوريه است، بايد دوست ملت فلسطين هم باشد.

خشم تونسي ها از تجمع دوستان اسرائيل

از سوي ديگر، فعالان تونسي در نشست شوراي ملي حمايت از مقاومت و مقابله با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در بيانيه اي، كنفرانس موسوم به دوستان سوريه را حلقه اي در سلسله توطئه چيني عليه ملت و نظام و ارتش سوريه و گروههاي مقاومت ملي توصيف و مخالفت خود را با تبديل تونس به مقر يا گذرگاهي براي تجاوز به سوريه يا توطئه چيني عليه آن اعلام كردند.

اين افراد همچنين باندهاي مسلحي را كه براي ارتكاب جنايت كشتار و ويراني وارد شهرهاي سوريه مي شوند، محكوم كردند و خواستار اخراج اعضاي شوراي استانبول(مخالفان سوري مقيم تركيه) شدند كه رژيمهاي متجاوز و رژيم صهيونيستي به عنوان ابزاري براي توطئه چيني عليه سوريه استفاده مي كنند.

خبرگزاري سوريه نوشت : در حلقه جديدي از حلقه هاي توطئه چيني، طرفهاي توطئه گر تجاوزات خود به سوريه را ادامه دادند و بازار ادعاها و اتهام زني ها و دروغگويي ها درباره حوادث كنوني در سوريه در كنفرانس ضد سوري موسوم به دوستان سوريه داغ بود.

تشكر شيخ قطري از اربابان آمريكايي

شيخ حمد بن جاسم ابتدا از اربابان آمريكايي و غربي خود به خاطر حضور در اين نشست ضد سوري تشكر كرد و خواستار تشكيل نيروهاي عربي غربي براي اعزام به سوريه براي نظارت بر آنچه وي حفظ امنيت خواند، شد، شيخ قطري در حالي اين خواسته مداخله جويانه را مطرح كرد كه گزارشهاي فراواني از جمله گزارش تيم ناظران عرب تاكيد كرده است كه خشونت ونبود امنيت در سوريه نتيجه فعاليت گروههاي مسلحي است كه ارتش، نهادهاي امنيتي و دولتي را هدف قرار داده است.

شيخ قطري در تلاش براي فاجعه آميز نشان دادن اوضاع سوريه، خواستار گشايش گذرگاه هاي انساني براي رساندن كمك به ملت سوريه اي شد كه خود وي در نشست وزيران عرب كه رياست آن را به عهده داشت، تحريمهاي شديدي را عليه ملت سوريه اعمال كرده و مانع ورود مواد اساسي و مورد نياز آنها شده است.

وزير امور خارجه قطر كه همزمان نخست وزير رژيم آل ثاني نيز به شمار مي رود، خواستار اجراي تصميمات شوراي وزيران امور خارجه عرب درباره سوريه شده است، تصميماتي كه در نشست توطئه آميزي گرفته شد كه در شهرك صهيونيست نشين نتانيا در فلسطين اشغالي با حضور افسران ارشد سازمان اطلاعات عربستان و وزير امورخارجه قطر، سفير آمريكا در تل آويو و مقامات برجسته موساد برگزار شد.

شيوخ ناكام؛ به آرزويمان نرسيديم

البته شيخ قطري همانند شاهزاده سعودي نتوانستند به آرزوي خود يعني تصويب دخالت نظامي در سوريه دست يابند، وزير قطري ادعا كرد تضمين ثبات در سوريه و حمايت از حاكميت و استقلال سياسي و تماميت ارضي آن، هدف اول و آخرش است، اين ادعا در حالي است كه كشور متبوعش به تشديد ناآرامي ها در سوريه از طريق شبكه الجزيره كه به ابزاري براي ارسال دستورات به باندهاي تروريستي مسلح تبديل شده، و تفرقه افكني و تحريك طايفه اي ميان قشرهاي مختلف مردم سوريه و درخواست براي دخالت خارجي در سوريه ادامه مي دهد، اين در حالي است كه صدها گزارش تاكيد مي كند قطر و كشورهاي غربي از گروههاي تروريستي كه سوريها و نهادهاي كشورشان را با هدف سرنگوني و تغيير هويت آن هدف قرار داده اند، حمايت مالي و تسليحاتي مي كنند.

آقاي رئيس جمهور موقت از مردم هزينه مي كند

رئيس جمهور موقت تونس هم در همسويي با ادعاهاي غربي ها و برخي رژيمهاي عربي عليه سوريه مدعي شد به نام تمام ملت تونس حرف مي زند، اين ادعا در حالي است كه صدها نفر از قشرهاي مختلف مردم تونس با برگزاري تظاهرات در برابر محل برگزاري كنفرانس ضد سوري، بي اعتنايي دولتمردان موقت تونس به خواسته هاي مردم مبني بر خودداري از ميزباني اين اجلاس را محكوم كردند.

نقش محوله را به خوبي بازي مي كنند

اما دبيركل اتحاديه عرب كه نقش محول شده از سوي آمريكا و اسرائيل را به خوبي ايفا مي كند، مدعي شد اتحاديه عرب براي حمايت از امنيت و ثبات و شكوفايي كشورهاي عربي تلاش مي كند، اين ادعا در حالي است كه اتحاديه عرب به عروسك خيمه شب بازي اسرائيل و غربي ها تبديل شده است، العربي خواسته هاي دوستان واقعي سوريه مبني بر ضرورت فشار بر گروههاي مسلح تروريستي براي توقف عمليات خشونت آميز عليه سوريها را ناديده گرفت.

باز هم داود اوغلو

احمد داود اوغلو وزيرامور خارجه تركيه هم همانند همپيمانان غربي ها و عرب خود اتهامات و ادعاهاي سابق خود را تكرار كرد و خواستار حمايت از مخالفان سوري شد، وي فراموش كرد كه بازوهاي تروريستي شوراي استانبول(مخالفان سوري مستقر در تركيه) از طريق خاك تركيه وارد سوريه شده اند ، اين در حالي است كه بر اساس گزارشهاي رسانه اي تركي و بين المللي، اردوگاههاي جذب و آموزش مزدوران و مجرمان بين المللي با نظارت سازمانهاي اطلاعاتي غربي و اسرائيلي و حمايت مالي رژيمهاي عربي حاشيه خليج فارس در تركيه داير شده است.

نشست سه نفره پشت درهاي بسته ؛ غبار غصه بر چهره غليون و شيخ حمد

ديروز نشست توطئه آميز سه نفره متشكل از هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا، شيخ حمد بن جاسم آل ثاني وزير امور خارجه قطر و برهان غليون رئيس شوراي استانبول در حاشيه كنفرانس موسوم به دوستان سوريه در تونس در پشت درهاي بسته برگزار شد.

خبرنگار يونايتدپرس اينترنشنال فاش كردعصبانيت و نارضايتي در چهره هاي شيخ حمد و غليون كه در بيشتر سخنراني هايشان خواستار دخالت بيگانگان در امور سوريه شده اند، هويدا بود..

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن