تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805833687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي اهانت به قرآن كريم صورت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در پي اهانت به قرآن كريم صورت گرفت
همزمان با گسترش اعتراضات مردمي در شهرهاي مختلف افغانستان به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام، كاخ سفيد و پنتاگون از مردم عذرخواهي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، جان كارني سخنگوي مطبوعاتي كاخ سفيد با اشاره به اينكه كاخ سفيد از حادثه سوزاندن قرآن مجيد در پايگاه بگرام عذرخواهي مي كند مدعي شد اين اتفاق ناخواسته و غيرعمدي صورت گرفته است و متعهد شد كه ديگر چنين اتفاقي نخواهد افتاد.
لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا نيز مانند «جان آلن» فرمانده نيروهاي ائتلافي ناتو در افغانستان بابت سوزاندن قرآن عذرخواهي كرد و مدعي شد كه اين اتفاق سهوا رخ داده است.
وزير دفاع آمريكا در بيانيه اي مكتوب با اشاره به اينكه موضوع هتك حرمت به قرآن مشتركا با دولت افغان مورد بررسي قرار خواهد گرفت، گفت: ما از مردم افغانستان عذرخواهي مي كنيم و به شديدترين شكل ممكن چنين اقدامي را رد مي كنيم؛ اين اقدامات نشان دهنده ديدگاه ارتش آمريكا نيست و ما به اعمال مذهبي مردم افغان بدون استثناء احترام مي گذاريم.
جان آلن فرمانده نيرو هاي خارجي در افغانستان روز سه شنبه در يك پيام صوتي-تصويري ضمن تائيد سوزانده شدن نسخه هايي از قرآن كريم از ملت و دولت افغانستان عذرخواهي كرده بود.
سازمان ملل متحد نيز اهانت سربازان آمريكايي و ناتو به ساحت مقدس قرآن كريم را محكوم كرد و خواستار برخورد با عاملان اين اقدام شنيع شد.
كوبيس نماينده سازمان ملل متحد در امور افغانستان با صدور بيانيه اي ضمن عذرخواهي به خاطر اهانت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم برخورد جدي با عاملان اين اقدام تاسف بار را خواستار شد.
حزب الله لبنان نيز با صدور بيانيه اي اقدام شنيع تعدادي از نيروهاي نظامي آمريكايي در افغانستان در توهين به مقدسات اسلامي و تحقير احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان را نشانه خودكامگي آمريكايي و صهيونيستي آنها دانسته و تاكيد كرد: اين هتك حرمت در حالي صورت مي گيرد كه تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به مقدسات اسلامي و مسيحي در فلسطين اشغالي رو به افزايش است و اين نشان مي دهد كه برنامه هاي روشمندي در اين زمينه در مورد مقدسات اسلامي در حال اجرا است.اين گزارش حاكي است حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان سه شنبه شب در پي اين بي حرمتي نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم در تماس تلفني با شماري از اعضاي پارلمان و سناي افغانستان خواستار برگزاري نشست اضطراري شد.عضو شوراي علماي افغانستان نيز با محكوم كردن قرآن سوزي نظاميان آمريكايي خاطرنشان كرد ادامه اين بي حرمتي ها قيام مردمي را در افغانستان به همراه خواهد داشت.
مولوي حبيب الله حسام گفت: در صورتي كه نيروهاي خارجي افغانستان را ترك نكنند، حوصله مردم افغانستان به سر خواهد آمد و وضعيتي مشابه با وضعيت نيروهاي شوروي در انتظار آنها خواهد بود.
از افغانستان خبر مي رسد در پي قرآن سوزي نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام هزاران تن از دانشجويان و مردم شهرهاي جلال آباد و كابل براي دومين روز متوالي با شعار «مرگ بر آمريكا» دست به تظاهرات گسترده زدند.معترضان خشمگين با شعار مرگ بر آمريكا هتك حرمت قرآن را محكوم كرده و بزرگراه جلال آباد-كابل را مسدود كردند.
در كابل پايتخت افغانستان مردم با تجمع در مقابل پارلمان خواستار محاكمه اهانت كنندگان شدند.
تظاهركنندگان خشمگينانه عليه نظاميان آمريكايي شعار دادند و از نمايندگان مجلس و ديگر مسئولان عالي اين كشور محاكمه عاملان اين اهانت را خواستند.نظير اين تظاهرات اعتراض آميز در چندين استان ديگر افغانستان برگزار شده است و تظاهركنندگان ضمن محكوم كردن اين اهانت، خواهان خروج نظاميان خارجي از كشورشان شدند.
براساس گزارش ها اين اعتراضات در شهر كابل به خشونت كشيده شد و 11 نفر از شهروندان كابلي در اثر تيراندازي نظاميان خارجي زخمي و چندين نفر ديگر نيز بازداشت شدند، مردم با پرتاب سنگ و به آتش كشيدن خودروها با نيروهاي امنيتي درگير شدند.روز سه شنبه نيز در جريان تظاهرات مردم بگرام، نظاميان آمريكايي، مردم بي دفاع را با گلوله هدف قرار داده و حدود 15 نفر را زخمي كردند.
سفارت آمريكا تعطيل شد
در پي گسترش تظاهرات و احساسات ضدآمريكايي در شهرهاي مختلف افغانستان در اعتراض به اهانت نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم، سفارت آمريكا در كابل تعطيل و تمامي سفرهاي مقامات اين كشور به افغانستان لغو شد.
دولت آمريكا در اطلاعيه اي كه در پايگاه اينترنتي منتشر شده است، با اشاره به سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا» توسط معترضان، ضمن اعلام تعطيلي و لغو تمامي سفرها به افغانستان، به كاركنان خود در اين باره نيز هشدار داده است.
روز سه شنبه نظاميان آمريكايي مستقر در پايگاه بگرام در ولايت پروان افغانستان ده ها جلد قرآن كريم را در يك اقدام شنيع و نفرت آور به آتش كشيدند. به گفته تظاهركنندگان در بگرام آنها بيش از 300 نسخه قرآن كريم را از ميان شعله هاي آتش بيرون كشيده و خاموش كرده اند.
گزارش الجزيره به نقل از شاهدان عيني حاكي است، پليس ضدشورش افغانستان براي پراكنده كردن معترضان خشمگين در تظاهرات ديروز كابل اقدام به شليك گلوله كرد كه در نتيجه 7 نفر كشته و تعدادي مجروح شدند.پليس افغانستان مدعي شد، معترضان بدون توجه به هشدارها به صفوف نيروهاي ضدشورش حمله كردند و پليس ناچار به شليك به سمت مردم شد.
اين گزارش حاكي است سفارت آمريكا در كابل به كارمندان خود در مورد رفت و آمدهاي غيرضروري در پايتخت افغانستان هشدار داده است.

پنجشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن