تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر عليه بيماري تب مالت صورت گرفتهمايه‌كوبي يك ميليون دام در كرمانخبرگزاري فارس: رئيس اداره بررسي و مراقبت از بيماري‌هاي دامي استان كرمان گفت: در راستاي مبارزه با بيماري تب مالت در قالب واكسيناسيون دام‌ها از ابتداي سال تاكنون بيش از يك ميليون راس دام سبك و سنگين زير پوشش كامل مايه‌كوبي بيماري برسلوز «تب مالت» قرار گرفتند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بر عليه بيماري تب مالت صورت گرفتهمايه‌كوبي يك ميليون دام در كرمانخبرگزاري فارس: رئيس اداره بررسي و مراقبت از بيماري‌هاي دامي استان كرمان گفت: در راستاي مبارزه با بيماري تب مالت در قالب واكسيناسيون دام‌ها از ابتداي سال تاكنون بيش از يك ميليون راس دام سبك و سنگين زير پوشش كامل مايه‌كوبي بيماري برسلوز «تب مالت» قرار گرفتند.
خبرگزاري فارس: رئيس اداره بررسي و مراقبت از بيماري‌هاي دامي استان كرمان گفت: در راستاي مبارزه با بيماري تب مالت در قالب واكسيناسيون دام‌ها از ابتداي سال تاكنون بيش از يك ميليون راس دام سبك و سنگين زير پوشش كامل مايه‌كوبي بيماري برسلوز «تب مالت» قرار گرفتند.


صديقه كاظمي‌نيا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: از ابتداي سال جاري 49 راس دام سنگين آلوده به تب مالت در استان كرمان شناسايي و از چرخه توليد حذف شد.

كاظمي‌نيا خاطرنشان كرد: بيماري تب مالت يك بيماري مشترك بين انسان و دام است كه عدم وجود علائم بيماري در دام آلوده مبارزه با اين بيماري را سخت و هزينه‌بر كرده است.

وي با تاكيد بر اينكه اين بيماري از دام به انسان منتقل مي‌شود و در انسان داراي علائم متفاوتي است، افزود: مهم‌ترين علائم اين بيماري در انسان شامل لرز، تب متناوب «تب و لرز»، تعريق خستگي قابل توجه، درد هنگام لمس ستون فقرات، سر درد، بزرگ شدن گره‌هاي لنفاوي است به طوري كه مي‌تواند موجب بستري شدن طولاني مدت انسان شود.

كاظمي‌نيا با اشاره به اينكه ورود بيماري‌هاي مشترك به جمعيت انساني علاوه بر هزينه‌هاي درماني گزاف، هزينه‌هاي رواني، اجتماعي و اقتصادي زيادي به جامعه تحميل مي‌كند تصريح كرد: دامپزشكي در راستاي مبارزه و پيشگيري از ورود اين بيماري به جمعت انساني اقدام به تست، شناسايي و حذف دام‌هاي آلوده مي‌كند و همچنين همزمان دام‌هاي سالم مورد واكسيناسيون قرار مي‌گيرند.

رئيس اداره بررسي و مراقبت از بيماري‌هاي دامي اداره كل دامپزشكي استان كرمان بيان داشت: در راستاي مبارزه با بيماري برسلوز در قالب واكسيناسيون دام‌هاي بالغ و نابالغ از ابتداي سال تا كنون بيش از يك ميليون راس دام سبك و سنگين زير پوشش كامل مايه‌كوبي بيماري برسلوز «تب مالت» قرار گرفتند.

وي افزود: از اين تعداد 443 هزار و 738 راس بره و بزغاله،472 هزار و 284 راس گوسفند و بز، بيش از 29 هزار و 464 راس گوساله و 65 هزار و 56 راس گاو عليه اين بيماري مهم و مشترك واكسينه شدند.

رئيس اداره بررسي‌ها و مراقبت از بيماري‌هاي دامي اداره كل دامپزشكي استان كرمان اذعان داشت: از مجموع 36 هزار راس گاو تست شده در واحدهاي دامپروري صنعتي و نيمه صنعتي استان كرمان 49 راس دام آلوده شناسايي و با شرايط بهداشتي و قرنطينه‌اي كشتار شدند.

انتهاي پيام/خ۲۰

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن