تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815522489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش حضور نظامي آمريكا در آسياي مركزي به بهانه مبارزه با مواد مخدرخبرگزاري فارس: در حالي مسئله لزوم خروج آمريكا از افغانستان در سال 2014 مطرح است كه مقامات واشنگتن سعي دارند به انحاء مختلف از جمله مبارزه با پديده قاچاق مواد مخدر بحث تمديد حضور خود در منطقه آسياي مركزي را موجه جلوه دهند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گسترش حضور نظامي آمريكا در آسياي مركزي به بهانه مبارزه با مواد مخدرخبرگزاري فارس: در حالي مسئله لزوم خروج آمريكا از افغانستان در سال 2014 مطرح است كه مقامات واشنگتن سعي دارند به انحاء مختلف از جمله مبارزه با پديده قاچاق مواد مخدر بحث تمديد حضور خود در منطقه آسياي مركزي را موجه جلوه دهند.
خبرگزاري فارس: در حالي مسئله لزوم خروج آمريكا از افغانستان در سال 2014 مطرح است كه مقامات واشنگتن سعي دارند به انحاء مختلف از جمله مبارزه با پديده قاچاق مواد مخدر بحث تمديد حضور خود در منطقه آسياي مركزي را موجه جلوه دهند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در آسياي مركزي، در ادامه كمك‌هاي پر هزينه آمريكا در كشورهاي مختلف آسياي مركزي تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر، يك منبع روسي در تحليل خود در همين رابطه آورده است كه روابط آمريكا با قزاقستان به يك نقاشي مفتضح تشبيه شده است.

اين منبع معتقد است كه كمك آمريكا تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر فرصتي است براي واشنگتن تا اطلاعات حساسي را از قزاقستان و ديگر كشورهاي منطقه بدست آورد.

اين پروژه نشان مي‌دهد كه در كشورهاي ازبكستان، قرقيزستان، تاجيكستان و قزاقستان يك واحد ويژه براي مبارزه با مواد مخدر ايجاد شده است كه از طرف واشنگتن تامين مالي مي‌شوند.

اين منبع به نقل از روزنامه "كامرسانت" چاپ مسكو و بنابر اطلاعاتي بدست آمده از كرملين مي‌نويسد: اين ابتكار عمل با هدف تقويت حضور نظامي – سياسي آمريكا در آسياي مركزي است، منطقه‌اي كه كه مسكو نيز منافعش با حضور آمريكا به خطر خواهد افتاد.

تحليلگران از اين نظر متعجب هستند كه چگونه آمريكا به خود اجازه مي‌دهد كه براي كشورهاي عضو پيمان امنيت جمعي تصميم گيري كند و چرا واشنگتن اصرار دارد كه در منطقه واحدهاي نظامي تشكيل داده در صورتي كه در اين منطقه، روسيه حساست‌هاي زيادي نشان مي‌دهد.

مهمتر اينكه واشنگتن مي‌خواهد به اطلاعات سري در مناطق حساس منطقه تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر دست يابد و از اين رو بودجه كمك‌هاي مالي خود را در زمينه مبارزه با مواد مخدر در آسياي مركزي افزايش داده است.

انتهاي پيام/م

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن