تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804940240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل بورس كالا خبر داد مبادلات ارزي در بورس كالا


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: مديرعامل بورس كالا خبر داد مبادلات ارزي در بورس كالا
طراحي ابزارهاي مالي متناسب با ميزان ريسك‌پذيري سرمايه‌گذاران؛ اين خبري بود كه علي صالح آبادي رئيس‌سازمان بورس در چهارمين كنفرانس تأمين مالي به آن اشاره كرد و اظهار داشت: دستيابي به رشد اقتصادي نياز به توسعه بنگاه‌ها دارد و در اين راستا سرمايه‌گذاري هم بايد توسعه يابد.
وي با تأكيد بر تأمين مالي براي توسعه بنگاه‌ها اظهار داشت: يكي از راه‌هاي تأمين مالي بودجه دولت است بويژه آن كه دولت با توجه به اجراي اصل 44 نمي‌تواند در حوزه‌هايي كه بخش خصوصي دارد وارد شود.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار منابع مالي بخش خصوصي را يكي ديگر از منابع تأمين مالي اعلام كرد و گفت: منابع خصوصي مي‌توانند شركت‌هاي سهامي‌خاص ايجاد كنند كه براي تأمين مالي پروژه‌هاي كوچك مناسب است. اين مورد نيز از محدوديت برخوردار است.
وي با تأكيد بر اين كه منابع تأمين مالي عمومي‌مي‌توانند نقش مهمي در تأمين مالي بازار سرمايه بازي كنند، خاطرنشان كرد: با اين منابع بنگاه‌هاي بزرگ كه بيشتر مورد اعتماد هستند مي‌توانند سرمايه موجود در بازار را جذب كنند.
سخنگوي سازمان بورس به ابزارهايي چون صكوك اجاره، استثناء و مرابحه به عنوان ابزارهاي جديد مالي بازار سرمايه اشاره كرد و گفت: اوراق اجاره و مرابحه درآمد ثابت دارند و اوراق مشاركت جزو ابزارهايي با درآمد انتظاري هستند كه مي‌توانند جذب‌كننده سرمايه مردم باشند.
وي در ادامه به ايجاد فضاي اعتمادسازي و اطمينان بخشي توسط سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره و اظهار كرد: سرمايه‌گذاران در فضايي كارآمد سرمايه‌گذاري مي‌كنند، اين مزيت بازار متشكل اوراق بهادار است كه حمايت‌هاي قانوني از سرمايه‌گذار را باعث مي‌شود.
راه‌اندازي بازار ايده در فرابورس
به گفته رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به مطالعات صورت گرفته پيشنهاد راه‌اندازي بازار ايده در فرابورس را مطرح مي‌كنيم به اين معني كه فرد طرح خود را به گروه مربوطه مثل فولاد، معدن و... ارائه مي‌كند، متقاضيان نيز آن را بررسي كرده و ايده‌ها به اين ترتيب تجاري‌سازي مي‌شوند و به اين شكل حق ثبت اختراع و نوآوري و اجراي ايده‌ها تأمين مالي خواهد شد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار به مديريت ريسك نرخ ارز كه از مباحث روز است نيز اشاره و اظهار كرد: ‌بازار سرمايه مي‌تواند اين ريسك را براي توليدكننده و مصرف‌كننده با ارائه سازوكار در بازار سرمايه مديريت كند زيرا با توجه به ابزارهاي موجود در بازار سرمايه كشف نرخ درست با همكاري مقامات مالي و ارزي صورت مي‌گيرد.
مديريت نوسانات نرخ ارز با قراردادهاي آتي
همچنين علي پناهيان مديرعامل شركت بورس كالاي ايران گفت: مي‌خواهيم امكاني فراهم كنيم كه با انجام معاملات ارز نوساناتي كه در بازار ايجاد مي‌شود با قراردادهاي آتي مديريت شود. او ادامه داد: بورس نوپاي كالاي ايران كه از ابتداي سال 86 شروع به فعاليت كرد دو دسته عمليات و معاملات انجام مي‌دهدكه بخشي از آنها مبتني بر كالاهاي فيزيكي در سه دسته فلزي و معدني، پتروشيمي و نفتي و كشاورزي است.
پناهيان در ارائه آماري از فعاليت بورس كالا گفت: حجم ريالي سه دسته كالاي بورس كالا در سال 89 معادل 109 هزار ميليارد ريال بود كه اين رقم از ابتداي سال جاري تا پايان بهمن ماه به 148 هزار ميليارد ريال رسيد كه رشدي 36 درصدي را نشان مي‌دهد. مديرعامل شركت بورس كالاي ايران از قراردادهاي مشتقه كه با آتي آغاز به كار كرد، به عنوان بخش دوم فعاليت‌هاي بورس كالاي ايران نام برد و گفت: حجم قراردادهاي آتي سكه در سال 89 چهار هزار و 150 ميليارد ريال بود كه اين رقم از ابتداي سال 90 تا پايان بهمن ماه 110 هزار ميليارد ريال شد كه از اين نظر نيز دو هزار و 500 درصد رشد نشان مي‌دهد. وي در بيان ويژگي‌هاي قراردادهاي مشتقه گفت: مكانيزم رقابت وشفاف‌سازي قيمت در فضاي عادلانه و منصفانه از جمله ويژگي‌هاي قراردادهاي مشتقه است. به گفته او، يكسري ابزارهاي مالي هستند كه بايد در نزديكي يك بازار مالي واقعي شكل گرفته و استفاده شود، مثلاً قراردادهاي آتي سكه در كنار بازار واقعي سكه ايجاد شد.
پناهيان خاطرنشان كرد: با توجه به قانون مصوب مجلس كه وظايف بورس كالا را مشخص مي‌كند، ابزارهاي مشتقه موجود در اين بازار مي‌تواند به صنعت و خدمات كمك كند.
مديرعامل شركت بورس كالاي ايران كاركرد بنيادين ابزارهاي مشتقه را مديريت ريسك عنوان و اظهار كرد: تأمين مالي، ديگر هدف استفاده از ابزارهاي مشتقه است زيرا اين ابزارها اين امكان را فراهم مي‌كنند تا منابع مورد نياز توليدكنندگان بموقع در اختيار آنها قرار گيرد.
به گفته پناهيان، دارايي‌هاي پايه بالقوه كه انتشار اوراق مشتقه براي آنها وجود دارد شامل محصولات فلزي و معدني مي‌شود كه فلزات گرانبها همچون طلا نيز جزو آن است كه در حال حاضر در بورس كالا عرضه آن صورت مي‌گيرد، همچنين محصولات كشاورزي، نفت و فرآورده‌هاي نفتي نيز در اين ليست قرار دارند.

رشد شاخص بورس به دنبال انتشار گزارش‌هاي پيش‌بيني شركت‌ها براي سال آينده

الهام علاقه‌بندان

تالار شيشه‌اي در روزي كه پشت سرگذاشت به دنبال تأثيرگذاري مثبت نفت و گاز پارسيان حفاري شمال و سرمايه‌گذاري اميد مثبت شد و رشد 44 واحدي را تجربه كرد، در اين روز مخابرات و چادرملو هم در كنار اين شركت‌ها شاخص را بالابردند.
اين گزارش نشان مي‌دهد يكي از مهم‌ترين دلايل رونق بورس در اين روزها انتشار گزارش‌هاي پيش‌بيني عملكرد شركت‌ها براي سال 91 است، گزارش‌هايي كه همگي خبر از افق روشني در بازار سرمايه براي سرمايه‌گذاران بورس مي‌دهد.بر اين اساس با انتشار گزارش‌هاي شركت‌ها و پيش‌بيني سودهاي سال آينده اقبال سهامداران دوباره نسبت به بازار سرمايه جلب شد به طوري كه در بازار روز گذشته در كنار عرضه‌ها، تقاضاهاي زيادي هم شكل گرفت.
بر همين اساس در جريان معاملات روز گذشته سهام نفت و گاز پارسيان كه چهارمين روز خود را در تالار شيشه‌اي پشت سرگذاشت با بازدهي حدود 12 درصدي براي سهامداران با عرضه‌هاي زيادي روبه‌رو شد.با اين وجود براي تمام اين عرضه‌ها در بازار، تقاضا وجود داشت چراكه سهامداران در كنار اخباري كه از عرضه بلوكي سهام نفت و گاز پارسيان وجود داشت خواهان تملك سهام خرد اين شركت بودند.اين گزارش از روند معاملات صورت گرفته در بورس تهران نشان مي‌دهد در جريان معاملات روز گذشته باما، حفاري شمال و حق تقدم پتروشيمي‌كرمانشاه بيشترين افزايش قيمت را تجربه كردند و از سوي ديگر بيشترين كاهش قيمت هم نصيب لنت‌ترمز ايران، موتوژن و داروسازي كوثر شد.
بر اساس اين گزارش براي سهام شركت‌هاي تهران شيمي‌، حق تقدم ليزينگ صنعت و معدن و گروه صنعتي ملي بيشترين عرضه تجربه شد در عين حال نفت و گاز پارسيان، حفاري شمال و سرمايه‌گذاري اميد در جريان معاملات روز قبل بيشترين افزايش ارزش بازار را شاهد بودند و بيشترين كاهش ارزش بازار هم از آن بانك ملت، بانك پاسارگاد و بانك تجارت شد.
مزيت نسبي صنعت بانكداري
در همين خصوص فريبرز پرنا مديرعامل كارگزاري اميد سهم با اشاره به شرايط حاكم بر بازار سرمايه اظهار داشت : در اين شرايط صنعت بانكداري در ميان صنايع حاضر در بورس از وضعيت نسبي برخوردار است. پرنا گفت: اين صنعت در ميان 36 صنعت حاضر در بورس، يكي از صنايع مؤثر و بزرگ است كه با حضور 9 بانك بزرگ و كوچك (پارسيان، ملت، صادرات، تجارت، اقتصاد نوين، سينا، كارآفرين، پست بانك و پاسارگاد) از بازيگران اصلي بازار سهام به‌شمار مي‌رود.

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن