تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817206445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به اخبار و تحولات آسياي مركزي در 24 ساعت گذشتهتاجيكستان ميزبان كنفرانس بين‌المللي اسلامي خواهد بودخبرگزاري فارس: برگزاري كنفرانس اسلامي در تاجيكستان، ديدار هيئت آمريكايي با مقامات وزارت كشور ازبكستان و كمك آمريكا به قرقيزستان پس زمينه بي‌ثباتي مزمن در اين كشور، بخشي از مهمترين اخبار آسياي مركزي در 24 ساعت گذشته را تشكيل مي‌دهند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به اخبار و تحولات آسياي مركزي در 24 ساعت گذشتهتاجيكستان ميزبان كنفرانس بين‌المللي اسلامي خواهد بودخبرگزاري فارس: برگزاري كنفرانس اسلامي در تاجيكستان، ديدار هيئت آمريكايي با مقامات وزارت كشور ازبكستان و كمك آمريكا به قرقيزستان پس زمينه بي‌ثباتي مزمن در اين كشور، بخشي از مهمترين اخبار آسياي مركزي در 24 ساعت گذشته را تشكيل مي‌دهند.
خبرگزاري فارس: برگزاري كنفرانس اسلامي در تاجيكستان، ديدار هيئت آمريكايي با مقامات وزارت كشور ازبكستان و كمك آمريكا به قرقيزستان پس زمينه بي‌ثباتي مزمن در اين كشور، بخشي از مهمترين اخبار آسياي مركزي در 24 ساعت گذشته را تشكيل مي‌دهند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در آسياي مركزي، رئيس خبرگزاري "آسيا پلوس" اعلام كرد: تاجيكستان ميزبان كنفرانس بين المللي اسلامي خواهد بود.

"بابا خانف" اظهار داشت: اين خبرگزاري با برپايي كنفرانس بين المللي اسلامي در تاجيكستان تحت عنوان"رشد اسلام در آسياي مركزي و روند جديد مشكلات و راه حل آنها" زمينه گفتگوي متقابل بين دولت و مجامع مذهبي را فراهم مي‌آورد.

رئيس خبرگزاري آسيا پلوس در اين مصاحبه گفت: اين كنفرانس فردا دوم اسفند ماه (21 فوريه) برگزار خواهد شد و در افتتاحيه اين كنفرانس تلاش مي‌شود كه وضعيت كنوني روند توسعه دين در تاجيكستان و مسائل امنيتي ارزيابي شود.

وي در ادامه افزود: آيا اين مسئله مورد پسند بعضي‌ها قرار خواهد گرفت يا خير؟ فعلا مهلوم نيست اما اين واقعيت سال‌هاست كه وجود دارد و ما بايد به آينده تاجيكستان فكر كنيم آيا گروه‌هاي راديكال در حال رشد هستند؟ اما مسائل مذهبي روز بروز حادتر مي‌شوند و بايد راه حلي در اين زمينه پيدا كرد كه ارگان‌هاي دولتي با سازمان‌هاي اسلامي در يك جا نشسته و مسائل را مورد بررسي قرار دهند.

رئيس خبرگزاري آسيا پلوس اظهار داشت: ما نبايد اجازه دهيم كه گروه‌هاي افراط گرا تقويت شوند و بايد يك گفتگوي دوستانه و مسالمت‌آميز بين دولت و سازمان‌هاي اسلامي انجام شود.

در اين كنفرانس گروه‌هايي از خبرنگاران و رؤساي دانشكده‌هاي اسلامي و مفتيان احزاب اسلامي آسياي مركزي و ديگر نهادهاي دولتي و نمايندگان مجلس حضور دارند.

هيئت آمريكايي با مقامات وزارت كشور ازبكستان ديدار كرد

"مارك دستينو" رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر آمريكا به همراه وابسته سفارت امريكا در ازبكستان در امور مواد مخدر با جنرال "احمد بايف" معاون وزير كشور ازبكستان در محل وزارت كشور، ملاقات كردند.

در اين ملاقات جنرال احمد بايف همكاري نيروهاي انتظامي آمريكا با نيروهاي انتظامي ازبكستان را در رابطه با مواد مخدري كه در افغانستان توليد و توزيع مي‌شود، ضروري دانست.

مارك نيز به نوبه خود از ازبكستان براي همكاري در صحنه بين‌المللي براي ايجاد ثبات در افغانستان و مبارزه با مواد مخدر تقدير و بر گسترش همكاري‌تاكيد كرد.

همكاري عربستان و تاجيكستان

"عبدالله يولداشف" سفير تاجيكستان در عربستان سعودي با "عبداله بن عبدالعزير السعودي" معاون وزير خارجه عربستان ديدار كرد.

در اين ديدار بر گسترش همكاري دو جانبه در زمينه‌هاي مختلف تاكيد شد و سفير تاجيكستان رسما از وزير خارجه عربستان دعوت كرد تا در نشست كمك به اقتصاد افغانستان كه قرار است در ماه مارس در تاجيكستان برگزار شود، شركت كند.

مرزهاي روسيه بايد بر روي كشورهاي آسياي مركزي بسته شود

"پروخورف" يكي از نامزدهاي رياست جمهوري روسيه در سخنراني خود در شهر "يكاترنبورگ "روسيه گفت: مرزهاي روسيه بايد بر روي كشورهاي آسياي مركزي بسته شود و رژيم ويزاي شديدي بين روسيه و اين كشورها برقرار شود.

وي در اين سخنراني اظهار داشت: ما نياز به مهاجرين كاري داريم كه خيابان‌هاي ما را تميز كنند ولي بايد به شدت كنترل شوند و مهاجرين بايد بدانند كه اولا بايد زبان روسي را خوب بلد باشند و ثانيا به قوانين ملت ما احترام بگذارند و از كشتن گوسفند در خيابان‌ها خودداري كنند چون ملت ما اين را نمي‌پسندد.

خاطر نشان مي‌شود كه انتخابات رياست جمهوري در روز چهارم مارس در روسيه برگزار مي‌شود.

مكالمه تلفني رؤساي جمهور افغانستان و تركمنستان

در مكالمه تلفني بين "حامد كرزاي" رئيس جمهور افغانستان و "بردي محمدف" رئيس جمهور تركمنستان در موردگسترش روابط تجاري و اقتصادي بين 2 كشور، بحث و تبادل نظر شد.

در اين مكالمه حامد كرزاي ضمن تبريك به بردي محمدف در رابطه با پيروزي وي در انتخابات در مورد همكاري‌هاي دو جانبه در منطقه و صحنه بين‌المللي تاكيد شد.

امضاي توافق‌نامه همكاري بين اداره مسلمانان روسيه و قرقيزستان

"چوبك حاجي جليل اف" رئيس اداره روحانيت قرقيزستان و "راويل گاينوالدين اف" رئيس شوراي مفتيات روسيه در مسكو يك توافق‌نامه همكاري امضا كردند.

در اين نشست راويل در سخنان خود گفت امضاي اين توافق‌نامه را كه در ماه تولد رسول اكرم انجام گرفته است به فال نيك مي‌گيريم و اميدواريم به بركت اين مولود مبارك ما به همه اهداف خود در زمينه امضاي اين توافق نامه برسيم.

اين توافق نامه همچنين بر ادامه همكاري بين رؤساي شوراي ادارات روحانيت كشورهاي جامعه همسود نيز تاكيد كرده است.

در تركيب هيئت قرقيزستاني در اين نشست رئيس سابق اداره روحانيت قرقيزستان، رئيس دانشكده اسلامي، نمايندگان مجلس در امور مذهبي و برخي از رؤساي ادارات مختلف وابسته، حضور داشتند.

كمك آمريكا به قرقيزستان در مقابله با ناآرامي‌هاي منطقه

آمريكا در نظر دارد تا مبلغ 32 ميليون و 819 هزار دلار به قرقيزستان تحت عنوان كمك در زمينه مسائل سياسي، اقتصادي و امنيتي، اختصاص دهد.

اين مصوبه كنگره آمريكا به منظور حمايت از مؤسسات تازه تاسيس در قرقيزستان و همچنين بررسي مسائل كليدي در اين كشور براي جلوگيري از اختلافات بين قومي و دلايل درگيري‌هاي سال 2010 ، اختصاص داده شده است.

قابل توجه است كه كمك‌هاي ميليوني آمريكا در كشورهاي آسياي مركزي يك برنامه حساب شده است و نتيجه آن در چشم‌انداز چند سال بعد كاملا مشخص خواهد شد.

با وجود آنكه قرار است آمريكا در سال 2014 نيروهاي خود را از افغانستان خارج كرده و پايگاه ماناس را تحويل دهد اما اين كشور به هيچ وجه نمي‌خواهد حضورخود را در منطقه از دست بدهد به همين منظور كمك‌هاي اقتصادي خود را در قالب كمك به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ديگر مسائل اجتماعي بهانه كرده تا حضور خود را در منطقه مستحكم و پايدار سازد.

هزينه 170 هزار دلاري آمريكا در قزاقستان

به گزارش سفارت آمريكا در قزاقستان دولت اين كشور در نظر دارد تا براي رشد دموكراسي در قزاقستان مبلغ 170 هزار دلار هزينه كند.

اين كمك‌ها با هدف رشد و توسعه نهادهاي دموكراسي، توسعه رسانه‌هاي مستقل، حمايت از آموزش‌هاي مدني، توسعه جامعه مدني، حمايت از قوانين اقليت‌هاي مذهبي موجود در قزاقستان، حقوق بشر و مسائل وابسته، حقوق سياسي زنان، پشتيباني از اصلاحات بازار، حقوق بازنشستگان و ماليات، اختصاص داده شده است .

در قزاقستان كه روابط بسيار خوبي با آمريكا دارد اين كمك‌ها تحت عنوان رشد دموكراسي در اين كشور حضور خود را نمايان‌تر مي‌كند.

انتهاي پيام/م

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن