تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816286797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تكميلي نخستين اجلاس مسئولان عالي‌رتبه بهداشتي ايران و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: گزارش تكميلي نخستين اجلاس مسئولان عالي‌رتبه بهداشتي ايران و عراق
نخستين اجلاس مسئولان عالي‌رتبه بهداشتي ايران و عراق صبح امروز با حضور دستجردي، وزير بهداشت در ساختمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران آغاز به كار كرد.


گروه علمي «خبرگزاري دانشجو»، هيئتي 21 نفره از مسئولان بهداشتي كشور عراق صبح امروز در مراسم افتتاحيه نخستين اجلاس مسئولان بهداشتي ايران و عراق با دكتر مرضيه وحيد دستجردي در ساختمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران در خصوص راهكارهاي گسترش ارتباطات و مناسبات دو كشور در حوزه سلامت گفتگو كردند.

اين اجلاس كه صبح امروز با حضور دكتر دستجردي، وزير بهداشت و ساير مسئولان عالي رتبه بهداشتي كشور كار خود را آغاز كرد، تا پايان هفته جاري ادامه دارد.

گزارش تكميلي مراسم افتتاحيه اين اجلاس به شرح زير است:

ارتقاي 4 رتبه‌اي ايران در زمينه توليدات علوم‌پزشكي در دنيا

دكتر مرضيه وحيددستجردي در اين اجلاس گفت: امروز همكاري ايران و عراق در بهترين مرحله و عميق ترين روابط قرار دارد، بنابراين با توجه به تعاملات خوب بين دو كشور، وزارت بهداشت ايران نيز آماده هر گونه همكاري با وزارت بهداشت عراق است.

وي افزود: ايران در زمينه‌هاي بهداشتي، آموزشي، درماني، دارويي، تحقيقاتي و تجهيزات پزشكي دستاوردهاي بسيار خوبي داشته كه مي توانيم آنها را در اختيار عراق نيز قرار دهيم.

وزير بهداشت تصريح كرد: امروز ايران در زمينه بهداشتي بسياري از بيماري هاي واگيردار را ريشه كن كرده و در آستانه ريشه‌كني بسياري ديگر از بيماري‌هاست.

وحيددستجردي با اشاره به فعاليت 50 دانشگاه علوم پزشكي در كشور اضافه كرد: برخي از اين دانشگاه‌ها كه در استان‌هاي هم‌مرز با كشور عراق قرار دارند، مي توانند مسئوليت ارائه خدمات بهداشتي-درماني و آموزشي-تحقيقاتي به كشور عراق را بر عهده بگيرند.

وي ادامه داد: ايران پس از انقلاب نيز در حوزه دارويي و تجهيزات پزشكي، پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته؛ به گونه‌اي كه در حال حاضر 96 درصد دارو‌هاي مورد نياز در داخل كشور توليد شده كه در مدت كوتاهي اين ميزان به 97 درصد خواهد رسيد.

وزير بهداشت افزود:‌ در توليد داروهاي بيوتكنولوژي، امروز 12 دارو در اين زمينه در كشور توليد مي‌شود و در زمينه واكسن نيز مجوز سازمان بهداشت جهاني براي توليد و نظارت بر توليد واكسن به ايران اعطا شده است.

وحيددستجردي با اشاره به اينكه داروهاي توليد ايران با وجود كيفيت بالا قيمت مناسب‌تري نسبت به مشابه هاي خارجي دارند، تأكيد كرد: ‌تمامي اين محصولات با وجود تمام تحريم‌ها بدست آمده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 85 درصد ملزومات يك بار مصرف پزشكي در كشور توليد مي‌شود، بيان داشت: صعنت‌گران و محققان كشور در حال حاضر براي ساخت دستگاه‌هاي پيشرفته از جمله شتاب‌دهنده خطي در تلاشند.

وزير بهداشت ادغام آموزش پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني را از مهم‌ترين دلايل پيشرفت ايران در حوزه پزشكي دانست و گفت: در حال حاضر ايران در زمينه توليد محصولات علمي در حوزه پزشكي رتبه 20 دنيا را به خود اختصاص داده كه اين جايگاه نسبت به دو سال گذشته چهار رتبه ارتقا يافته است.

وحيددستجردي در پايان تصريح كرد: وزارت بهداشت ايران آمادگي لازم براي همكاري با كشور عراق در زمينه تبادل استاد و دانشجو و تربيت نيروي انساني متخصص را دارد.

استفاده از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي براي گسترش ارتباطات ايران و عراق در حوزه سلامت

دكتر نيكنام امروز نيز در ادامه نخستين اجلاس مسئولان عالي‌رتبه بهداشتي ايران و عراق با اشاره به امضا‌ي تفاهم‌نامه‌هاي مختلف بهداشتي، كنترل بيماري‌ها و تجهيزات پزشكي بين ايران و عراق گفت: اين اجلاس يك‌ هفته‌اي نخستن گام در تحقق و اجرايي شدن اين تفاهم‌نامه‌ها خواهد بود.

وي افزود: با توجه به ويژگي‌هاي ايران و عراق از جمله پنج استان همجوار، هشت گذرگاه مرزي، اعزام سالانه بيش از 5/1 ميليون زائر به عراق و ورود بيش از 60 هزار نفر از اين كشور به ايران، انجام برنامه‌ريزي‌هاي منسجم و همه‌جانبه براي ساماندهي مسائل دو كشور ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.

قائم مقام وزير بهداشت در امور بين‌الملل اضافه كرد: گسترش ارتباطات در حوزه‌هاي مربوط به ثبت دارو و كالاهاي پزشكي، بررسي ساز و كار مناسب براي يكسان سازي مواد غذايي و استفاده از بخش خصوصي در جهت سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي صنايع دارويي و تجهيزات پزشكي از جمله مواردي است كه در تفاهم نامه‌هاي مختلف بين ايران و عراق به امضا رسيده است.

نيكنام خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف دارو و تجهيزات پزشكي و سيمنارهاي تخصصي مختلف از ديگر جنبه‌هاي همكاري ايران و عراق در حوزه سلامت است.

امضا بيش از 170 تفاهم‌نامه در حوزه‌هاي مختلف بين ايران و عراق

همچنين، دكتر كماليان در اين اجلاس اراده جدي مسئولان عالي رتبه ايران و عراق براي گسترش مناسبات دو كشور را بزرگ‌ترين سرمايه دانست و گفت: براي گسترش ارتباطات بايد اقدام‌هايي از جمله ايجاد مكانيزم‌هاي مشخص براي اجرايي شدن برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها صورت گيرد.

وي افزود: اراده مسئولان در گسترش مناسبات همواره مورد تأكيد قرار داشته به گونه اي كه هيچ محدوديتي در روابط ايران و عراق وجود ندارد.

سرپرست خيلج فارس در وزارت امور خارجه تأكيد كرد: امضاي بيش از 170 تفاهم‌نامه در حوزه ‌هاي مختلف بين دو كشور ايران و عراق حاكي از عزم مسئولان اين دو كشور براي گسترش ارتباطات است.

كماليان خاطرنشان كرد: وزارت امور خارجه نيز به همراه ساير دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، از هيچ كمكي در جهت تحقق اهداف در توسعه مناسبات دو كشور ايران و عراق دريغ نخواهد كرد.

كم‌رنگ بودن سهم سلامت در همكاري‌هاي اقتصادي ايران و عراق

دكتر حسن كاظمي قمي نيز در اين اجلاس گفت: با توجه به بهبود شرايط امنيتي در عراق و در اولويت قرار گرفتن برنامه سازندگي در اين كشور، همكاري‌هاي بين دو كشور در حوزه‌هاي مختلف از جمله سلامت بايد توسعه يابد.

وي افزود: بر اساس گزارشات، حجم همكاري اقتصادي و تجاري ايران و عراق در سال 2011 بيش از 9 ميليارد بوده و اين در حالي است كه سهم كمي از اين همكاري هاي مربوط به حوزه سلامت بوده است.

دبير ستاد توسعه همكاري هاي اقتصادي ايران و عراق تاكيد كرد: در حال حاضر، بخش خصوصي ايران تحت حمايت وزارت بهداشت آمادگي لازم براي حضور جدي در زمينه همكاري با كشور عراق در حوزه‌هاي مختلف را دارد.

قمي احداث كارخانه هاي داروسازي و تجهيزات پزشكي را از جمله زمينه‌هاي همكاري بخش خصوصي براي همكاري با عراق دانست و گفت: در اين زمينه، وزارت صنايع و وزارت بهداشت بايد سرمايه گذاران عراقي را به بخش خصوصي ايران معرفي كنند.

وي ادامه داد: ساخت بيمارستان و درمانگاه و اعزام پزشك و نيروهاي تخصصي به اين كشور، از ديگر جنبه هاي همكاري بخش خصوصي در گسترش مناسبات با كشور عراق است.

دبير ستاد توسعه همكاري اقتصادي ايران و عراق خاطرنشان كرد: اراده مقامات دو كشور، زمينه ساز توسعه همكاري هاي همه جانبه بويژه در زمينه بهداشت و درمان بوده و آمادگي بخش خصوصي با حمايت و هدايت وزارت بهداشت مي تواند به توسعه اين روابط كمك كند

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن