تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سعيدلو: ايران پيشرفت عراق را پيشرفت خود مي داند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سعيدلو: ايران پيشرفت عراق را پيشرفت خود مي داند
تهران - معاون امور بين‌الملل رييس‌جمهوري گفت: جمهوري اسلامي ايران پيشرفت عراق را پيشرفت خود مي داند.


به گزارش روزيكشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،"علي سعيدلو" معاون امور بين الملل رييس جمهوري و رييس ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق شامگاه شنبه با "محمدصاحب الدراجي" وزير آباداني و مسكن عراق ديدار و گفت و گو كرد.

سعيدلو اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا روابط خود را در بخش‌هاي مختلف اقتصادي با كشور دوست و برادر عراق، گسترش دهد، چرا كه همواره پيشرفت اين كشور را پيشرفت خود مي‌داند.

وي يادآور شد: امروز فرصت‌هاي خوبي وجود دارد تا دو كشور از ظرفيت‌هاي موجود، براي توسعه و آباداني خود استفاده كنند.

معاون امور بين الملل رييس جمهوري تصريح كرد: دو ملت ايران و عراق از ملت‌هاي بزرگ، با فرهنگ و تاريخ‌ساز هستند كه با افزايش روابط دوجانبه مي‌توانند براي آرامش و آسايش منطقه نيز مفيد باشند.

سعيدلو با تاكيد بر ضرورت و اهميت گسترش هر چه بيشتر مناسبات دوجانبه و بين‌المللي ميان تهران و بغداد، افزود: امروز بين دو كشور زمينه‌هاي همكاري در حوزه‌هاي نفت، انرژي، ساخت و ساز وجود دارد كه مي‌توان با استفاده از آنها در جهت گسترش روابط گام‌هاي مؤثري برداشت.

وي با بيان اين كه بايد تلاش شود تا تمامي توافق هاي صورت گرفته بين دو كشور عملياتي شود، گفت: در حال حاضر بين تهران و بغداد اراده سياسي – اقتصادي خوبي وجود دارد كه مي‌توان با استفاده از آنها كارها را با سرعت هر چه بيشتر عملياتي كرد كه اين امر به نفع هر دو كشور است.

رييس ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق همچنين به توانمندي‌ها و تجربيات ايران در زمينه‌هاي عمراني اشاره كرد و يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران داراي تجارب بسيار مفيدي در حوزه عمران و آباداني همچون پروژه مسكن مهر و ساخت جاده‌ها و راه‌آهن است كه مي‌تواند در اختيار متخصصان عراقي قرار دهد.

سعيدلو ادامه داد: امروز ايران همچنين فعاليت‌هاي گسترده‌اي در بخش‌هاي اقتصادي و عمراني در منطقه دارد كه اين امر نشان از توانمندي ايران در اين بخش و ساير زمينه‌ها است.

وي با تاكيد بر اين كه بايد در كمترين فرصت زماني راه‌هاي گسترش همكاري‌ها را ارايه كرد، گفت: در حال حاضر شرايطي كه در روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و عراق وجود دارد در كمتر كشوري ديده مي‌شود از اين‌رو مي‌توان با استفاده از شرايط و موقعيت‌هاي دو كشور كارها را هر چه سريع‌تر پيش‌ برد كه در اين راستا بخش خصوصي نيز اين آمادگي را دارد تا در زمينه‌هاي مختلف با كشور عراق همكاري كند.

سعيدلو همچنين با اشاره به تشكيل ستاد توسعه عراق در جمهوري اسلامي ايران، بازسازي اين كشور را كار بسيار بزرگي دانست و تصريح كرد: امروز ايران نگاه ويژه‌اي به توسعه كشور عراق دارد كه در اين راستا ستادي را تشكيل داده و اين ستاد جلسات ويژه‌اي را برگزار مي‌كند تا اين كشور هر چه زودتر به رشد و آباداني برسد.

وي با اشاره به تحريم‌هاي كشورهاي كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران، افزود: پيشرفت‌هاي ايران در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و تجاري نشان از آن دارد كه اين تحريم‌ها هيچگونه تاثير يا خللي در اراده ملت نداشته است.

معاون امور بين الملل رييس جمهوريي با اشاره به رونمايي از دستاوردهاي هسته‌اي ايران گفت: اين دستاوردها ثابت مي‌كند كه ايرانيان با اراده و عزم جدي خود توانسته اند به پيشرفت‌هاي بزرگ علمي روز دنيا آن هم در راستاي منافع ساير ملت‌ها قدم بردارند.

محمدصاحب الدراجي وزير آباداني و مسكن عراق نيز در اين ديدار ضمن اظهار خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران خواستار افزايش همكاري‌ها در بخش‌هاي عمراني و ساخت مسكن شد.

وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران از تجربيات و توانمندي‌هاي بالايي در بخش‌هاي مختلف بويژه ساخت مسكن برخوردار است، گفت: ايران برخلاف تحريم‌هاي كشورهاي غربي توانسته است به پيشرفت‌هاي چشمگيري در زمينه‌هاي مختلف دست يابد كه اين امر نشان از اراده و توان دولت و ملت ايران دارد.

اين مقام عراقي تصريح كرد: آمريكا و كشورهاي اروپايي مي‌دانند كه روابط جمهوري اسلامي ايران و عراق روابط بسيار ويژه‌اي است.

صاحب الدراجي تصريح كرد: حضور جمهوري اسلامي ايران در توسعه و آباداني عراق نشان‌دهنده روابط عميق و گسترده ميان دو كشور است كه مي‌توان با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود اين همكاري‌ها را بيش از پيش افزايش داد.

وي با تاكيد بر مشاركت شركت‌هاي ايراني در عمران و آباداني عراق، گفت:‌ امروز در بين دولتمردان عراق اين اراده و هماهنگي وجود دارد تا سطح همكاري‌ها را با جمهوري اسلامي ايران افزايش دهد.

سيام / 1723

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30824841

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن